تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

دست‌خالی سفره‌های آب زیرزمینی کوهدشت/۱۰ حلقه چاه از مدار خارج شد

  • کد خبر : 87971
  • 10 شهریور 1395 - 9:53

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان از افت شدید آب های زیر زمینی در شهرستان کوهدشت در این استان خبر داد.

IMG_4361-1

به گزارش میرملاس؛رضا کرموند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه وضعیت آب در استان لرستان وضعیت همگنی نیست و در نقطه ای آب زیاد و در نقطه دیگر با کمبود آب و بحران مواجه هستیم اظهار داشت: متاسفانه آب شرب هیچ شهری در لرستان از طریق سد تامین نمی شود و این یک مشکل است.

وی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم به آب پایدار و سالم دست پیدا کنیم تصریح کرد: ما روی سلامت آب هیچ ملاحظه کاری نخواهیم کرد و حتی حاضریم شهرها را با قطعی آب مواجه کنیم اما آب غیر سالم به مردم ندهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان با تاکید بر اینکه باید شهرها را به آب پایدار متصل کنیم افزود: برای تامین آب شهرها باید از چند منبع استفاده کنیم که اگر یکی از منابع از دست رفت شهرها با چالش مواجه نشوند.

کرموند با بیان اینکه امروز با افت شدید آب های زیرزمینی در شهرستان کوهدشت مواجه هستیم تصریح کرد: در کوهدشت چاه ها یکی پس از دیگری از مدار خارج می شوند و مجبوریم به صورت متناوب برای تامین آب مردم چاه حفاری کنیم.

وی یادآور شد: این چاه ها نیز چاه هایی نیستند که بتوان برای ۵ سال یا بیشتر روی آنها حساب باز کرد و برای یک سال هم جواب نمی دهند اما مجبوریم به خاطر مردم چاه حفاری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان با اشاره به اینکه طی سال گذشته و سالجاری ۱۰ حلقه چاه در کوهدشت از مدار خارج شده است افزود: در شهر «چالان چولان» نیز یک حلقه چاه از مدار خارج شده است.

کرموند با بیان اینکه در سپیددشت نیز یک حلقه چاه به دلیل کیفیت آب آن و شور بودن آب از مدار خارج شده است تصریح کرد: با ادامه خشکسالی ها شهرها پشت سر هم وارد بحران آب می شوند.

وی ادامه داد: سطح آب شهرستان کوهدشت ۶۰ تا ۷۰ متر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در کشور ۱۳۰ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است گفت: این در حالیست که سرانه مصرف آب در لرستان ۱۸۵ لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز است.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=87971

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. یه کم دیر شده برای این حرفا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.