تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

لرستان در زمینه نفتی، گردشگری، آب و خاک استانی ثروتمند است

  • کد خبر : 88015
  • 11 شهریور 1395 - 22:49

استاندار لرستان گفت: استان لرستان، استانی ثروتمند از نظر ذخایر خدادادی در زمینه نفتی، گردشگری، آب، خاک و… است.

0-91

به گزارش میرملاس؛هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه بررسی و تدوین راهکارهای عملی توسعه روستایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی که با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در خرم‌آباد برگزار شد گفت: انتظار ما از معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور این است که اسناد اراضی روستایی تعیین تکلیف شوند، زیرا با این وضعیت روستاها نمی‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند، از این رو تکلیف این اسناد یک کار ملی است و باید حل و فصل شود.

وی عنوان کرد: روستاها باید از تسهیلات کم‌بهره برخوردار شوند، زیرا اگر اینگونه باشد شاهد عدم مهاجرت آنها به شهرها هستیم.

استاندار لرستان گفت: استان لرستان، استانی ثروتمند در بخش‌های مختلف ازجمله ذخایر نفتی، آب، خاک، گردشگری و… است و اگر امروز توسعه نیافته است، ما مدیران مقصر هستیم و نباید محرومیت را گردن مردم بگذاریم.

بازوند یادآور شد: استان لرستان از لحاظ سرقت‌های مهم رتبه ۲۴ در بحث زورگیری رتبه ۲۸ و در شرارت رتبه ۳۳ کشور را داراست که این نشان از نجیب و فرهنگی بودن این استان را دارد.

وی گفت: در سطح کشور ما ۹ کلانشهر داریم که با توجه به اینکه خرم‌آباد جزو کلان‌شهرها محسوب نمی‌شود امسال به عنوان هفتمین شهر گردشگری در کشور انتخاب شده است.

استاندار لرستان گفت: استان لرستان ۲۵۰۰ کیلومتر رودخانه و آبراه دارد و بعد از برجام تنها جایی که احداث گلخانه‌ها توسط هلندی‌ها ایجاد شده، استان لرستان است.

بازوند گفت: باید اختیارات شوراها افزایش یابد تا شوراها بتوانند در کارهای دیگر به خوبی نفوذ پیدا کنند.

در ادامه نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از روستاهای ما به ویژه در شهرستان‌های دلفان و علی‌گودرز محروم هستند و انتظار ما از مسئولان کشوری این است که توجه خاصی به اینها داشته باشد.

علی رستمیان افزود: سفر بیش از ۲۰۰ مورد شخصیت‌های دولتی به لرستان نشانه این است که دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به لرستان دارد.

وی افزود: مردم استان لرستان بیشترین دفاع و حمایت از نظام، رهبری و ولایت داشته‌اند و انتظار می‌رود مسئولان توجه بیشتری به انها داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=88015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.