تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

فیلتر تصفیه هوای “کولر آبی” صافدم فیلتراسیون ذرات و آلاینده‌های هوا

  • کد خبر : 88072
  • 13 شهریور 1395 - 22:04

  با فیلترهای نانو تصفیه هوای تتا.پی.اس.اف صافدم به جنگ ریزگردها برویم. به گزارش میرملاس ، ریزگردها و اثرات مخرب ناشی از آنها در دهه اخیر در کشور ما سبب شده است که زیانهای  مالی و جانی بسیاری به طبیعت ، محیط زیست و انسانها وارد شود. ریزگردها نه تنها بر درختان و طبیعت زیبای لرستان اثرات مخرب گذاشته اند […]

safdam2 (2)

 

با فیلترهای نانو تصفیه هوای تتا.پی.اس.اف صافدم به جنگ ریزگردها برویم.

به گزارش میرملاس ، ریزگردها و اثرات مخرب ناشی از آنها در دهه اخیر در کشور ما سبب شده است که زیانهای  مالی و جانی بسیاری به طبیعت ، محیط زیست و انسانها وارد شود.

ریزگردها نه تنها بر درختان و طبیعت زیبای لرستان اثرات مخرب گذاشته اند بلکه بر روی افراد و گروه های خاص نیز که دارای بیماری هایی همچون آسم و تنگی نفر هستند اثر گذاشته و زندگی آنها را به مخاطره انداخته است.

متاسفانه این مسئله در دو دولت گذشته بیشتر به وجود آمده است و آن هم ناشی از قطع آب در بالادست رودخانه دجله و فرات توسط کشور ترکیه است و همچنین خشکسالی سبب شده است که فضای بسیار وسیعی بسیاری از کشور عراق  مکان و منشاء بسیار مناسبی برای پیدایش این ریزگردها باشد.

در این راستا طرحی عملی برای مقابله با ریزگردها ارائه  شده است و به نوعی در مبارزه با هجوم ریزگردها موفق عمل نموده است.

فیلتر تصفیه هوای تتا.پی.اس.اف صافدم می توانند موثر واقع شده و تا حدود زیادی هوای پاک را به خانه ها از ویژگی های آن می توان به قیمت ارزان آن نیز اشاره کرد

آلودگی هوا یکی از معضلات لاینحل در سال های اخیر بوده است اغلب راه حل های ارائه شده نیازمند هزینه زیاد و همچنین سرویس و نگهداری دشوار است که در کنار اتلاف انرژی تاثیر چندانی هم در پاکیزگی هوا ندارند.

اما فیلتر تصفیه هوای تتا.پی.اس.اف صافدم با دارا بودن قیمت مناسب برای تمام اقشار جامعه و قابلیت بسیار بالایی که در ان تصویه هوا دارد سعی نموده از خود را وسیله تمایلی برای مصرف عمومی معرفی نموده تا قدم مثبتی در جهت رشد بهداشت به جامعه نیز بردارد.

عدم نیاز به تعمیرات و نگهداری عدم نیاز به مصرف انرژی اضافی نصب ساده آن توسط هر فرد و قابلیت شستشوی این فیلتر از ویژگی های منحصر به فرد آن است.

این فیلتر کاملا ایرانی بوده و دارای تاییدیه از وزارت بهداشت، وزارت نیرو، سازمان استاندارد، دانشگاه صنعتی شریف و کلیه مراجع ذیربط می باشد، همچنین دارای گواهی ثبت اختراع دارای گواهی بهداشت قابلیت شستشو و صددرصد ایرانی و بدون ضرر می باشد.

هوای پاک موهبتی الهی است و برای بازگرداندن این موهبت الهی به منازل ما می توانیم با استفاده از این فیلتر زندگی آرام تری داشته باشیم.

ویژگی منحصر به فرد دیگر این محصول قیمت ارزانش (  ۳۵ هزار تومان )است و علاقه مندان می توانند

برای تهیه این محصول با خانم شکوری نمایندگی استان لرستان به شماره تلفن ۰۹۱۶۸۸۸۶۶۸۲ تماس حاصل نمایند.

*** با استفاده از این محصول تقریباً %۸۵ از آلودگی جذب و مانع عبور گرد و غبار و شن به داخل کولر می‌شود

 

 

photo_2016-08-24_01-56-52

 

مدیر عامل شرکت مهندسی بازرگانی تیر آبان عایق و مخترع فیلتراسیون ذرات و آلاینده‌های هوا در جمع خبرنگاران استان لرستان با اعلام این مطلب اظهار کرد: موتورهای الکتریکی یا همان الکتروموتورها به دلایل تبادل حرارتی الکتروموتور با محیط پیرامون آن، رسوب ذرات و آلاینده‌ها در سیم‌پیچ و بدنه استاتورکه خود عاملی برای افزایش مقاومت الکتریکی بوده که در راستای آن افزایش جریان برای حفظ توان الکتریکی را به دنبال دارد.

محمدباقر محمدیاظهار داشت: این افزایش به‌مرورزمان باعث کاهش طول عمر الکتروموتور شده و گریزی از سوختن آن نیست و در همین ارتباط رسوب و انباشته شدن ذرات به دلیل وجود روغن و رطوبت روی محور روتور و بوش الکتروموتور و یاتاقان‌ها باعث افزایش اصطکاک شده و اتلاف انرژی الکتریکی و خرابی آن را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: تثبیت‌کننده راندمان علاوه بر نداشتن تأثیر منفی بر توان الکتریکی (جریان، ولتاژ، مقاومت سلفی و اهمی‌)، موتور کولر به کمک این سیستم‌ها آوردهوبا هر توان الکتریکی عملکرد آن‌ها را ثابت نگه داشته و موجب طولانی‌تر شدن عمر کارکرد و حفظ راندمان توان الکتریکی آن خواهد شد.

مخترع فیلتراسیون ذرات و آلاینده‌های هوا ادامه داد: پروژه پایلوت مشترک سازمان حفاظت محیط‌زیست و شرکت تهران تیر آبان عایق در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان زابل و دیگر مناطق آن نشان‌دهنده توجه و حس ملی‌گرایانه کارشناسان دلسوز این سازمان در راستای کمک به بهبود وضعیت نابسامان بهداشتی مردم است این در شرایطی است که آلودگی هوا موجب کند شدن روند زندگی مردم منطقه شده و آنان ناگزیرند برای مقابله با آن در خانه‌هایشان سنگر بگیرند.

مدیرعامل شرکت مهندسی بازرگانی تیر آبان عایق ادامه داد: نحوه زندگی مردم و معماری بناهای کوچک و بزرگ این مناطق که الهام گرفته از آب و هوای محل زندگی‌شان است در مقایسه با شهرهای پرجمعیت متفاوت بوده و این تفاوت‌ها مبارزه با پدیده آلودگی هوا در چنین مناطقی را بسیار پرهزینه‌تر نموده و مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

وی اظهار داشت: چراکه در کوتاه مدت میسر نیست تا همه ساختارهای نهادینه‌شده در کشور را بنیانی و به سرعت تغییر داد برای دستیابی به همه‌ی جوانب از بنا گرفته تا بهداشت عمومی و مهم‌تر از همه تغییر رفتار و الگوی مصرف مستلزم صرف هزینه‌های گران خواهد بود که ما را موظف می‌سازد تا برای رسیدن به نقطه عطف با هزینه‌های کمتر، از راه‌کارهای بسیار حرفه‌ای و زیرکانه استفاده کنیم.

این مخترع گفت: اختراع تثبیت‌کننده راندمان کولر به روش فیلتراسیون با تجهیز شدن آن به نمی‌گردد که واقعاً هوشمندانه ابداع‌شده راهی کم‌هزینه برای کمک به حفظ سلامتی و بهداشت، کاهش مصرف انرژی و دیگر هزینه‌های اقتصادی تحمیل‌شده ناشی از آلودگی هوا ازجمله هزینه‌های سرسام‌آور پزشکی است.

محمدی با بیان اینکه تثبیت کننده teta P.S.F(Polyester Staple Fiber) ذرات در ابعاد PM₂.₅تا PM₁₀ را جذب و هوا را پاک‌سازی می‌کند، ادامه داد: خوشحال و خرسندیم که امروز با این محصول ویژه در رکاب کارشناسان و اساتید کاردان، دلسوز و زحمت‌کش سازمان حفاظت محیط‌زیست هستیم که به اتفاق نصب این محصول را عملیاتی و در کارنامه خود ثبت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در گزارش‌های پایلوتی کارشناسان حفاظت محیط‌زیست زابل درباره‌ی این محصول هیچ واژه‌ای جز عالی دیده نمی‌شود که بیانگر نیاز و دلگرمی مردم عزیز این مناطق نسبت به این موضوع است که حرکت شروع‌شده را با تمام قوا و پرانرژی ادامه دهیم و این حرکت را به باد فراموشی نسپاریم، امروز همه مسئولیم در قبال یکدیگر و در هرکجای کشور که هستیم به هم یاری‌رسانیم به خصوص مسئولینی که تصمیم آنان در تاریخ ثبت می‌گردد.

محمدی در تحلیل عملکرد محصول در پروژه پایلوت این استان تصریح کرد: جریان هوا ذرات سست و کم‌وزن را در سطح گسترده‌ای از جای خود کنده و به همراه خود به این‌سو آن‌سو به حرکت وامی‌دارد هوا از هر جایی که امکان دارد می‌گذرد و نشانی از این ذرات معلق بر جای می‌نهد. لذا در هر جا و هر زمان از سرعت جریان هوا کاسته شود و یا مانعی در مسیرش قرار بگیرد این ذرات به میزان جرمشان تسلیم نیروی جاذبه می‌گردند و بر جریان هوا غالب می‌شوند ازاین‌رو فرونشسته و روی سطوح را می‌پوشانند.

مدیرعامل شرکت مهندسی بازرگانی تیر آبان عایق ادامه داد: می‌توان چنین استنباط کرد که با ایجاد مانع بر سر راه جریان هوا و کاستن از سرعت آن ذرات معلق در هوا را از آن جدا نمود. روش دیگر اینکه با ایجاد سطوح باردار ذرات دارای بار را از جریان هوا گرفت و یا از موادی لزج (ویسکوز) یا با استفاده از مایعات ذرات موجود در هوا را پس از برخورد یا هنگام عبور از میانشان از هوا جدا ساخته و جذبشان کرد.

محمدی تأکید کرد: تثبیت‌کننده فوق در برابر عبور جریان هوا همچون مانعی قوی عمل می‌کند و از ورود آلاینده‌های همراه آن نیز جلوگیری می‌نماید ولی وقتی کولر روشن می‌شود آن مقدار هوایی که موردنیاز است به راحتی و پس از پاک‌سازی هوا از آلاینده‌ها از میان الیاف آن عبور نموده و خنک و مطبوع می‌شود.

مخترع فیلتراسیون ذرات و آلایند‌ه‌های هوا تصریح کرد: با استفاده از این محصول تقریباً %۸۵ از آلودگی توسط این فیلتر جذب و مانع عبور گرد و غبار و شن ممانعت شده و با نصب نم گردها بر بازوی بادبزن مجدداً جارو و پاکیزه (حذف باکتری‌ها، میکروب‌ها و ویروس‌ها، قارچ‌ها و ذرات مرطوب و از فیلتر گذشته) تمیز و مطبوع می‌کند که در این مرحله می‌توان امید داشت که ۱۵% دیگر گرد و غبار عبور یافته به وسیله آب در گردش بر روی پوشال‌ها درون تشتک جای بگیرند و در غیر این صورت توسط نم گرد از هوا جداسازی می‌گردند.

وی گفت: به دلیل میزان گرد و غبار و شن موجود در هوا در طی مدت ۲۸ روز هر فیلتر تقریباً از ۴-۱ بار آبکشی شده و به خاطر نوع آلودگی گرد و غبار و شن منطقه در صورتی که روش آبکشی صحیح صورت گیرد و به الیاف فیلتر آسیبی وارد نشود این دفعات تا ۱۰ بار می‌تواند ادامه داشته باشد که در کل ۷۰ روز از فصل را در برمی‌گیرد.

مخترع فیلتراسیون ذرات و آلاینده‌های هوا ادامه داد: به دلیل گرمای بیش از ۴۵ درجه سانتی‌گراد منطقه تثبیت‌کننده راندمان کولر به عایق سقف نیز می‌تواند مجهز گردد تا از تابش مستقیم گرمای خورشید بر ذرات انباشته‌شده روی سقف کولر که خود حامل و انتقال‌دهنده انرژی‌ گرمایی هستند در سقف کولر جلوگیری کرده و بدین طریق محصول را به بالاترین کیفیت جهت استفاده تجهیز و ارائه کرد.

مخترع فیلتراسیون ذرات و آلاینده‌های هوا ادامه داد: این محصول در برابر اشعه uv خورشید، گرما و سرما مقاومت بالایی دارد و تا یک فصل در این منطقه در صورت عدم آسیب‌دیدگی ناشی از آبکشی‌ها قابل‌استفاده است. در صورتی که غلظت به ۶۰۰۰ الی ۷۰۰۰ افزایش یابد این امر تنها موجب کاهش زمان فواصل شستشو و تعویض آن می‌گردد. در چنین شرایطی داشتن تعدادی از محصول برای جابجا کردن سریع و یا تعویض ضروری است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=88072

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.