تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
10

بیش از ۵۰۰ فقره تسهیلات نوسازی و بازسازی مسکن به سیل‌زدگان لرستانی اعطا شد

  • کد خبر : 88125
  • 14 شهریور 1395 - 15:30

  مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: بیش از ۵۰۰ فقره انواع تسهیلات نوسازی و بازسازی مسکن به سیل‌زدگان در شهرها و روستاهای لرستان اعطا شد. به گزارش میرملاس ، رضا آریایی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به وقوع دو سیلاب گسترده در استان لرستان ظرف یک سال گذشته اظهار داشت: در […]

482894_442723669147165_1251247310_n-620x400

 

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: بیش از ۵۰۰ فقره انواع تسهیلات نوسازی و بازسازی مسکن به سیل‌زدگان در شهرها و روستاهای لرستان اعطا شد.

به گزارش میرملاس ، رضا آریایی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به وقوع دو سیلاب گسترده در استان لرستان ظرف یک سال گذشته اظهار داشت: در روند وقوع دو سیلابی که در آبان ماه ۹۴ و فروردین‌ماه ۹۵ در استان لرستان رخ داد در مجموع حدود ۷۰۳ میلیارد تومان در تمامی بخش‌های مختلف پروژه‌های عمرانی، تأسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی روستایی و شهری به استان لرستان خسارت وارد شد.

وی بابیان اینکه ۵۰ درصد از کل این خسارات در بخش‌های کشاورزی، دامی و آبزی‌پروری بوده است، افزود: با توجه به اینکه در قانون بودجه کشور جبران خسارات وارده به بخش تولیدکنندگان کشاورزی در قالب صنعت بیمه و کمک‌هایی که دولت مستقیماً به صندوق بیمه کشاورزی پرداخت می‌کند، تأمین می‌شود در این بخش عملاً هزینه‌ای برای تأمین خسارت توسط وزارت کشور دیده نشد  و اعدادی را موردبررسی قرار داده و برای تصویب به هیئت دولت ارسال کرده که امید است با پیگیری‌های استاندار و مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در هفته‌های آتی شاهد ابلاغ و ارسال آن به استان باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به وقوع خسارات گسترده سیلاب در شهرستان کوهدشت عنوان کرد: در این راستا از طریق تسهیلاتی که هیئت دولت به استان لرستان اختصاص داده و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت به حدود ۲۳۰ واحد مسکن روستایی تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بازسازی مسکن اعطا شد و به ۳۴ واحد شهری هم تسهیلات یارانه دار ۳۰ میلیون تومانی پرداخت شد.

وی بیان کرد: در همین راستا حدود ۲۵۰ فقره تسهیلات یارانه دار شش میلیون تومانی هم در بخش روستایی به ۲۵۰ واحد روستایی در کوهدشت پرداخت شد همچنین حدود ۴۷۰ فقره تسهیلات یارانه دار چهار میلیون تومانی به شهروندانی که در این سیلاب‌ها لوازم زندگی آن‌ها دچار خسارت شده بود، پرداخت شد.

آریایی از پرداخت تسهیلات جدید به خسارت دیدگان سیلاب لرستان خبر داد و گفت: مقدمات دریافت این تسهیلات انجام‌شده که در صورت تصویب در هیئت دولت به دیگر شهروندانی که در نقاط مختلف و بخش‌ها و شهرهای استان دچار خسارت شده‌اند مبالغی در قالب تسهیلات بانکی ارائه  می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=88125

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خیلی عجیبه من ساکن طرهان جز روستاها ی سیل زده هسم که کارشناس مسکن استان در هنگام سیل از منازل ما بازدید وخسارات را ارزیابی نمودن ولی در حال حاضر خبری از تسهیلات نیست ب ستاد بازسازی سیل کوهدشت مراجعه میکنیم اعلام میکنن که بانک ملت با دادن تسهیلات در این زمینه موافقت نمیکند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.