تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

تحقق فرهنگ و هنر در فضای «سرهنگی» ممکن نیست

  • کد خبر : 88882
  • 10 مهر 1395 - 8:00

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا حجت الاسلام حمیدرضا حنان در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان ضمن تاکید بر حمایت و دفاع از هنرمندان این حوزه، اظهار کرد: اگر کسی در اهمیت مقوله فرهنگ و هنر تردید کند باید به قدرت ادارک وی شک کرد. وی افزود: ارتقاء هر مقوله‌ای نیازمند […]

0-291

به گزارش میرملاس به نقل از ایسنا حجت الاسلام حمیدرضا حنان در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان ضمن تاکید بر حمایت و دفاع از هنرمندان این حوزه، اظهار کرد: اگر کسی در اهمیت مقوله فرهنگ و هنر تردید کند باید به قدرت ادارک وی شک کرد.

وی افزود: ارتقاء هر مقوله‌ای نیازمند فضای تخصصی است و برای ارتقاء فرهنگ و هنر هم باید به فضاهای فرهنگی و هنری متکی بود، همان‌گونه که ارتقاء علم به فضاهای علمی و دانشگاهی نیازمند است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: هیچ فردی نباید به خود اجازه دهد بدون تخصص در زمینه‌ای خاص به اظهار نظر در خصوص آن حوزه بپردازد، به خصوص حوزه فرهنگ و هنر که یک حوزه ی بسیار تخصصی و حرفه‌ای است .

حنان با اشاره به شاخص‌های دین مبین اسلام برای دفاع از ارزش‌ها، اضافه کرد: بنده به عنوان یک کارشناس دینی به شما می‌گویم که دین مبین اسلام، استدلال و عقلانیت، را شرط دفاع از ارزش‌ها می‌داند و این بدان معنا است که برای اظهار نظر در این حوزه و سایر حوزه‌ها باید تخصص داشت .

وی به برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص بیست و هشتمین جشنواره ی تئاتر استان پرداخت و گفت: متاسفانه برخی افراد با غوغا سالاری، شایعاتی غیر اخلاقی و غیرحرفه‌ای را بر مبنای دروغ، تهمت، افترا و ریاکاری در خصوص یکی از نمایش‌های این جشنواره در فضای مجازی منتشر کردند که نتیجه‌ای جزء نشان دادن نیات سودجویانه شخصی و حزبی آنان ندارد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر این موضوع که نباید شهداء را به یک جریان خاص اختصاص داد، خاطرنشان کرد: این افراد با علم کردن شهداء به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی شهداء، بسیجیان و هشت سال دفاع مقدس فقط از آن این قشر است در حالی‌که همه ما می‌دانیم  آرامش و امنیت امروز کشور، مدیون خون پاک شهداء است و آرمان‌های آنان همیشه مورد احترام خواهد بود.

حنان اضافه کرد: مگر نه این است که هنرمندانی که توسط عده‌ای خاص به ولنگاری فرهنگی محکوم شده‌اند عضو بسیج هنرمندان هستند و همواره پایبندی خود به نظام را به اثبات رسانده‌اند .

وی افزود: ما از تمام آثار و هنرمندان این جشنواره دفاع می‌کنیم و به یک عده انگشت شمار اجازه نخواهیم داد با حرکات غیراخلاقی خود و با هدف تخریب دولت تدبیر و امید، دست به هر کاری بزنند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: این آقایان از پیشرفت‌های حاصل از خدمات دولت در استان و کشور عصبانی هستند و از هر ابزاری برای رسیدن به منافع سیاسی خود سود می‌جوید که این عین بی‌اخلاقی و بر خلاف ارزش‌های مورد تاکید دین اسلام است .

حنان ضمن تاکید بر سیاست‌های حمایتی نظام، رهبری و دولت از هنر و هنرمندان، از اهالی فرهنگ و هنر خواست بدون ترس، به رسالت مقدس خود عمل کنند و ضمن رعایت اخلاق به خلق آثار ماندگار بپردازند .

وی افزود: لازمه ذاتی ارتقاء فرهنگ و هنر از دیدگاه فلاسفه هنر رعایت و پایبندی به اخلاق است و لذا اگر هنر و اخلاق با هم و به یک اندازه ارتقاء یابند، هنر مقدس شکل می‌گیرد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خطاب به افرادی که با جو سازی‌های بی‌مورد به دنبال تخریب فضای فرهنگی و هنری استان هستند، اظهار کرد: بدانید همین جوانانی که امروز و به واسطه فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی در یک فضای مورد تایید نظام به شادی و تشویق می‌پردازند در ایام محرم سیاه پوشیده و عاشقانه برای سالار شهیدان و شهدای کربلا سینه می‌زنند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=88882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.