تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

اسداله حیدری: ۸ درصد از جمعیت لرستان سالمند است/ ایجاد تغییر در ساختار خانواده

  • کد خبر : 89153
  • 14 مهر 1395 - 9:40

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، اسداله حیدری ظهر سه شنبه در مراسم روز ملی خانواده و تکریم سالمندان اظهار داشت: هشت درصد جمعیت استان لرستان را سالمندان تشکیل می دهند که بین ۳۰ تا ۴۰ سال آینده این آمار به ۲۵ درصد می رسد. وی با تبیین سیر تکاملی خانواده از گسترده تا […]

2088008

به گزارش میرملاس به نقل از مهر، اسداله حیدری ظهر سه شنبه در مراسم روز ملی خانواده و تکریم سالمندان اظهار داشت: هشت درصد جمعیت استان لرستان را سالمندان تشکیل می دهند که بین ۳۰ تا ۴۰ سال آینده این آمار به ۲۵ درصد می رسد.

وی با تبیین سیر تکاملی خانواده از گسترده تا هسته ای افزود: به علت گسترش شهرنشینی، افزایش جمعیت و آپارتمان نشینی نقش سالمندان کمرنگ شده است و البته با تاکیدات دین مبین اسلام احترام به سالمندان در بین مردم وجود دارد اما تغییر در ساختار خانواده ها ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به نقش اساسی و موثر خانواده در شخصیت انسان گفت: روانشناسان و جامعه شناسان بر این مسئله تاکید دارند که خانواده نقش بی بدیل در راه تربیت انسان دارد و این بیانگر اهمیت و حساسیت جایگاه خانواده در شکل گیری شخصیت انسان به عنوان زیرساخت اساسی اجتماعی، خانواده است.

حیدری خانواده صالح و مستحکم را سبب تحویل انسانهای مفید، سالم و توسعه یافته به جامعه دانست و افزود: اگر خانواده ای دچار چالشی شود، تمام اعضای آن خانواده، به خصوص فرزندان دچار مشکل خواهند شد.

وی در ادامه افزود: خانواده فقط محل ارضای نیازهای مادی نیست بلکه باید به نیازهای معنوی و روانی مستمر آن نیز توجه جدی داشت.

محمد قاسم ولیزاده مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان نیز در این مراسم ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم از اقدامات بهزیستی لرستان به واسطه برگزاری مناسبت های اجتماعی و تخصصی تقدیر کرد و گفت: همراه بودن خانواده امام حسین (ع) در قیام عاشورا یک راهبرد استراتژیک در حفظ حریم و تکریم خانواده بوده است.

وی در ادامه افزود: همواره خانواده یکی از اولویتها در توفیق یا عدم توفیق نقش خانواده در پیدایش و کاهش آسیب های اجتماعی موثر بوده و عدم آگاهی و بینش خانواده ها می تواند منجر به پیدایش آسیب های اجتماعی شود.

حسین مهرداد استاد دانشگاه در این مراسم نیز با تبیین ویژگیهای خانواده در تربیت صحیح فرزندان افزود: ماهیت زندگی سنتی ما دگرگون شده و امروز خیلی از ارزشهای فرهنگی ما تغییر هویت پیدا کرده و این مسئله منجر به بیگانگی فرزندان ما با فرهنگ اصیل و غنی خود شده که این موضوع، خود از آسیبهای اجتماعی مهم به شمار می رود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=89153

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام بردکترحیدری مدیرکل محترم بهزیستی انصافا برای مامددجویان سنگ تمام میذاره خداحفظت کنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.