تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

ملکشاهی: نیازی به افزایش هزینه های جرم در جامعه نیست

  • کد خبر : 89190
  • 15 مهر 1395 - 8:18

به گزارش میرملاس به نقل خبرگزاری خانه ملت از الهیار ملکشاهی درخصوص اظهارات فرمانده نیروی انتظامی مبنی براینکه هزینه جرم باید درکشور افزایش پیدا کند، گفت: خوشبختانه قوانین قابل قبولی درقانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری درحوزه مجازات ها وجود دارد و در حال حاضر هزینه های جرم در کشور به میزان قابل قبول […]

%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b4%d8%a7%d9%87%db%8c

به گزارش میرملاس به نقل خبرگزاری خانه ملت از الهیار ملکشاهی درخصوص اظهارات فرمانده نیروی انتظامی مبنی براینکه هزینه جرم باید درکشور افزایش پیدا کند، گفت: خوشبختانه قوانین قابل قبولی درقانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری درحوزه مجازات ها وجود دارد و در حال حاضر هزینه های جرم در کشور به میزان قابل قبول است و مشکل تنها در عدم اجرای صحیح قانون می باشد؛ لذا کافیست قوانین را به درستی اجرا کرد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای صحیح قوانین از سوی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی درمجازات متهمان، افزود: درقوانین فعلی انواعی از مجازات ها برای جرائم پیش بینی شده است، به طوری که برای جرائم خشن مجازات های سنگین درنظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه قوانین باید به درستی و به طورکامل اجرا شود، تصریح کرد: اجرای صحیح قوانین به مثابه افزایش هزینه های جرم است؛ بنابراین دراین شرایط دیگر هیچ فردی جرأت اقدام به ارتکاب جرم نخواهد داشت؛ از این رو نیازی به افزایش میزان هزینه های جرم در جامعه نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری ضرورت اجرای صحیح قوانین از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، تصریح کرد: اینکه گفته می شود متهمان به دلیل هزینه های پایین جرم واهمه و ابایی از زندان رفتن ندارند به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرش نیست، ضمن آنکه در این حوزه ضعف قانونی نیز وجود ندارد؛ اما مجلس آمادگی لازم برای تصویب قوانین با ارایه لایحه از سوی دولت را دارد.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه برخی افراد «مجرم به عادت» هستند، گفت: متاسفانه رفت و آمدهای مکرر متهمان دلایل بسیاری دارد که باید برای رفع آنها راهکارهای  دیگری را در نظرگرفت، اما به طورحتم هیچ نیازی به افزایش هزینه های جرم نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی در همایش دادستان های سراسر کشور بر ضرورت توجه به بالا بردن هزینه جرم تاکید کرد و گفت: گاهی مجرمان از برخوردهای انتظامی، قضائی و زندان رفتن واهمه ای ندارند اگر هزینه جرم را افزایش دهیم، نتایج مثبت و بازدارنده ای را به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=89190

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. احسن به نماینده کوهدشت یک سوال از ایشان دارم‌راستی چرا مجرمان کوهدشتی که جرم های سنگینی داشتند ودارند اینچنین زود ازاد می شوندومجددا به انجام بزه می پردازند‌‌وبااین وجود مجرمان کوهدشتی دیگر ترسی از هیچ مجازاتی ندارند‌‌به نظر جنابعالی کسی ……….

  2. ای کاش مجریان هم به اندازه مردم عادی قانون را رعایت کنند نه برای مقاصد سیاسی هر مجرمی را ازاد کنند .الان در بین مردم یکی از شهرهای لرستان مرسوم وزبانزد است که مجرمان مواد مخدر وسایر خاطیان با یک قول وقرار انتخاباتی باراحتی اب خوردن ازاد می شوند.ومجددا اقدام به بزه می کنند.البته کسانی که می فهمند از این بی قانونی وپارتی بازی ودهن کجی به ارمان های امام نارحت ونگرانند.ودر عوض تیم های مافیای مواد مخدر ومشروب فروش …….. اما نقش مسیحایی فلانی با بی احترامی به قانون ازاد شدند والان چه بسا سایر جوانان ما نیز به امید چنین ازادی هایی دست به قاچاق موادمخدر وسایر خلاف ها بزنند.وشنیدم دراین شهر خلافکاران قبل از انجام خلاف ابتدا یک مهمانی بزرگ ترتیب می دهند تا اگر مشکلی پیش امد فلانی ذهنیت داشته باشد وسریعتر اقدام کند پس هرچه قانون راحتتر باشد کار فلانی نیز راحتتر‌.

  3. درود بر نماینده فهیم کوهدشت و رومشگان موجب افتخار غرب کشور هستند

  4. انسانم آرزوست..

  5. وقتی خلافکاران، قاچاق چیان مواد مخدر و از همه مهمتر قاتلان( کسانی که سر طلبکارانشان را در خانه شان بریدند) به راحتی بجای اینکه اعدام شوند در کمال تعجب و تاسف شدید، آزاد میگردند دیگر چه انتظاری میتوان داشت؟ جوانان بیکاری که این حاشیه امن قدرتمند را میبینند و راه و روش این فرار از چنگال عدالت را میفهمند(از طریق افراد خاص و قدرتمند) بجای شغل و کار سالم و آبرومند به خلاف و دزدی و قاچاق روی می آورند و نتیجه آن میشود که میبینیم..جا دارد نماینده محترم که خود سالها قاضی بوده اند این موارد را مورد توجه قرار دهد و برای حل آن آستین بالا بزند…….نماینده عزیز شهرمان باید از قدرت و درایت و اشراف کارشنلسی خود استفاده کند و برای همیشه این معضلات را ریشه کن نمایند. چون این کار و ابن عزم فقط از دستان پر توان ایشان بر میاید..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.