تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

شهردار خرم آباد: روند برگزاری استیضاح توسط شورای شهر قانونی نیست/ اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات داخلی شهرداری را ندارند

  • کد خبر : 90315
  • 09 آبان 1395 - 23:08

به گزارش میرملاس یحیی عیدی بیرانوند در جلسه رسمی و علنی شورای شهر خرم آباد با دستورکار سوال از شهردار خرم آباد برگزار شد یکی از اعتراضات خود به مجموعه شورای شهر را تعلل در انتخاب نماینده کمیسون ها در شوراهای سازمانی دانست و اظهار داشت: بدون انتخاب این نماینده ها نمی توان برای گرفتن شوراهای سازمانی […]

2168674

به گزارش میرملاس یحیی عیدی بیرانوند در جلسه رسمی و علنی شورای شهر خرم آباد با دستورکار سوال از شهردار خرم آباد برگزار شد یکی از اعتراضات خود به مجموعه شورای شهر را تعلل در انتخاب نماینده کمیسون ها در شوراهای سازمانی دانست و اظهار داشت: بدون انتخاب این نماینده ها نمی توان برای گرفتن شوراهای سازمانی در حوزه های مختلف تصمیم گرفت و این امر به کار شهرداری لطمه وارد می کند.

وی افزود: بیش از یک ماه است که جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تشکیل نشده که این امر موجب تعطیلی درآمد شهرداری می شود.

شهردار خرم آباد با بیان اینکه شهرداری یک نهاد خدماتی است نمی توان کار آن را عقب انداخت، افزود: دیروز جلسه کمیسیون ماده ۱۰۰ قرار بود تشکیل شود ولی رئیس شورا آن را لغو کرد.

عیدی بیرانوند همچنین عنوان کرد: روند برگزاری استیضاح شهردار توسط شورای شهر قانونی نیست بلکه ابتدا باید کتبا به شهردار تذکر داده شود سپس از وی سوال شود نه اینکه سوال ها را برای شهردار ارسال کنند.

وی با بیان اینکه تصور می کنم تعداد زیادی از اعضاء شورا از عملکرد شهرداری راضی هستند، ادامه داد: اگر اعضاء شورا از عملکرد شهرداری ناراضی باشند یا مدیر قوی تری در نظر داشته، یا منابع درآمدی قوی تری سراغ داشته و یا اینکه تصور می کنند خودشان بهتر می توانند شهر را اداره کنند.

شهردار خرم آباد با تاکید بر اینکه هر کس نباید استنباطش را از حوزه مدیریت شهری به شکل دلخواه خود بیان کند، افزود: اینکه در فضای مجازی مطرح شده شهردار دروغگو است و به وی اتهاماتی وارد شده روش مناسبی نیست.

وی انتصابات جدید در بدنه شهرداری خرم آباد را در تصمیم گیری اعضاء شورا تاثیرگذار دانست و بیان داشت: مطابق قانون من به عنوان شهردار حق دارم مدیران شهرداری را انتخاب کرده و اعضاء شورای شهر حق دخالت در انتصابات داخلی شهرداری را ندارند لذا به دنبال مدیرانی هستم که پا به پای من کار کنند.

شهردار خرم آباد افزود: با توجه به اینکه حجم کار شهرداری زیاد بوده برخی مدیران پا به پای شهردار پای کار نمی آیند لذا باید آنقدر آن ها را تغییر داد تا مدیر دلخواه شهردار مشخص شود و من نیز در انتخاب مدیران شهرداری این رویه را دنبال کرده و مدیران جوانی انتخاب کرده که تحصیلات عالیه داشته و تا کنون سابقه مدیریتی نداشته اند.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: ممکن است مدیرانی که برکنار می شوند دوست یا آشنای اعضاء شورای شهر بوده و این موضوع باعث دلخوری آن ها شود و این امر طبیعی است و آن را می پذیرم ولی برای اینکه به شهر خود خیانت نکنم مجبور هستم مدیران ضعیف را کنار بگذارم.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=90315

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود بر شهردار دلسوز خرم آباد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.