تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

بازوند: بیش از ۱۱۰ میلیارد در کارگروه ستاد تسهیلات اختصاص یافت/ بانک ها یک هفته مهلت دارند پاسخ دهند!

  • کد خبر : 90358
  • 10 آبان 1395 - 10:54

به گزارش میرملاس مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ستاد تسهیل استان، اظهار کرد: این جلسات در استان تشکیل می‌شود و ظرف یک هفته بانک‌ها فرصت دارند که این مصوبه‌ای را که به آنها ابلاغ می‌کنیم اگر خلاف قانون باشد و نتوانند انجام بدهند و مغایرتی با آیین‌نامه‌هایشان داشته باشد به ما پاسخ بدهند. وی اضافه […]

photo_2016-10-31_10-48-42

به گزارش میرملاس مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ستاد تسهیل استان، اظهار کرد: این جلسات در استان تشکیل می‌شود و ظرف یک هفته بانک‌ها فرصت دارند که این مصوبه‌ای را که به آنها ابلاغ می‌کنیم اگر خلاف قانون باشد و نتوانند انجام بدهند و مغایرتی با آیین‌نامه‌هایشان داشته باشد به ما پاسخ بدهند.

وی اضافه کرد: مصوبه بعد از این به ستاد تسهیل کشور می‌رود که حال متاسفانه ستاد تسهیل کشور مقداری روند به کندی پیش می‌رود اما آنجا تصمیم گیری می‌شود و به استان برمی‌گردد.

بازوند تصریح کرد: بیش از ۸۵ درصد مصوبات در استان اجرایی می‌شود و ۱۵ درصد بنا به دلایلی که با آیین‌نامه‌ها مغایرت دارد و یا مشکل منابع دارند به تهران می‌روند و برای تصمیم‌گیری برمی‌گردد.

استاندار لرستان تصریح کرد: امروز هم ۱۶ مورد از این مصوبات داشتیم و چند مورد هم که بحث تملک بود که بانک‌ها باید انجام بدهند.

وی افزود: از جمله این موارد کارخانه ژنراتورسازی بوده که متاسفانه سال‌هاست تعطیل شده و در رابطه با آن بانک ملت را مکلف کرده‌ایم که بتواند ظرف یک ماه این را تملک و بعد به مزایده بگذارد و بفروشد.

بازوند ادامه داد: همچنین هتل شاپورخواست که بنیاد مستضعفان این هتل را می‌خواهد خریداری کند به دلیل اینکه بانک حدود سه سال آن را تملک کرده، به بانک فشار می‌آوریم تا با توجه به این که استان به این هتل نیاز دارد آن را احیا کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه بانک هم‌اکنون اعلام کرده با بنیاد توافق می‌کند، افزود: بنیاد می‌خواهد به جای آن املاک در استان‌های دیگر به بانک بدهند. بانک خواسته که ۵۰ درصد از اعتبار هتل را به صورت نقد پرداخت کند و مابقی را املاک بدهد.

بازوند گفت: پیشنهاد ما این بود که کل پول هتل را بنیاد املاک بدهد و بنیاد این کار را انجام بدهد. اگر تا یک هفته این موضوع حل شود امیدواریم که برای نوروز ۹۵ از این هتل که توسط بنیاد ساخته می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید مسافرگیری کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تا به حال ۷۲ جلسه برگزار شده است، اضافه کرد: تا به حال ۱۱۴۰ میلیارد پرداختی بانک‌ها بوده است و عملکرد خیلی خوبی در رابطه با اشتغال و رونق داشته‌اند؛ اگرچه مقداری از این تسهیلات صرف خرید تجهیزات شده و در نیمه دوم به کارخانجات می‌آیند اما پرداختی خوبی داشته‌اند و این کارگروه جز اول و دوم کشور است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=90358

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.