تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

نماینده مردم دورود و ازنا: گردشگری برای لرستان رکن واقعی و توسعه‌ای همه‌جانبه باشد

  • کد خبر : 90767
  • 19 آبان 1395 - 11:20

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: دولت وظیفه دارد صنعت گردشگری را حمایت کند. به گزارش میرملاس مهندس مجید کیان‌پور با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند برای لرستان یک رکن واقعی و توسعه‌ای همه‌جانبه باشد، اظهار کرد: چنانچه صنعت گردشگری را گسترش دهیم می‌توان در کنار آن صنایع دستی را معرفی کرد و […]

52186t-jpg

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: دولت وظیفه دارد صنعت گردشگری را حمایت کند.

به گزارش میرملاس مهندس مجید کیان‌پور با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند برای لرستان یک رکن واقعی و توسعه‌ای همه‌جانبه باشد، اظهار کرد: چنانچه صنعت گردشگری را گسترش دهیم می‌توان در کنار آن صنایع دستی را معرفی کرد و به تبع آن اشتغال پایدار ایجاد کرد.

کیان‌پور افزود: باید ایران را به دنیا بشناسانیم تا از ظرفیت و توانمندی‌های کشور و استان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شهرهایی همچون مشهد، قم و شیراز توریست‌های زیارتی سیاحتی دارد که نیاز است مابقی استان‌های کشور ازجمله لرستان نیز از این ظرفیت استفاده کند، بیان کرد: صنعت گردشگری در دنیا پولدارترین صنعت است که می‌تواند کسب منابع درآمد به ویژه منابع ارزی داشته باشد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با اشاره به اینکه به منظور توسعه گردشگری در استان باید زیرساخت‌ها و امکانات فراهم شود و حتی تعداد هتل‌های ۳ ستاره در کشور به ۵ ستاره ارتقا یابند، اضافه کرد: در لرستان ۱۵۰ صنایع دستی داشتیم که ۹۰ مورد آن منسوخ شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه خیلی از صنایع دستی لرستان در اصفهان ساخته می‌شود و در خرم‌آباد به فروش می‌رسد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با تأکید بر اینکه فرزندان‌مان را آموزش دهیم تا به صنعت گردشگری ورود پیدا کنند، یادآور شد: البته دولت نیز وظیفه دارد صنعت گردشگری را حمایت کند و تسهیلات بانکی با نرخ پایین به متقاضیان بدهد تا درآمدزایی شود و این صنعت توسعه یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های راهبردی کشورهای مالزی و ترکیه صنعت گردشگری است، اضافه کرد: هر کدام از استان‌های کشور قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منحصر به خود را دارد و چنانچه دولت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مردم قرار دهد قطعاً صنعت گردشگری رنگ و بوی بهتری می‌گیرد و اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=90767

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.