تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

بیشترین ناهنجاری‌های اجتماعی تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی است

  • کد خبر : 90825
  • 20 آبان 1395 - 16:00

معمولا در شهرهای کوچک بیشترین ناهنجاری‌های اجتماعی مربوط به تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی است.

img14135819

به گزارش میرملاس رئیس کل دادگستری لرستان در جلسه شورای اداری شهرستان چگنی گفت: معمولا در شهرهای کوچک بیشترین ناهنجاری‌های اجتماعی مربوط به تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی است.

بدری افزود: در این بین قانون شکنان با این عقیده که بسط قانون و اجرای قانون در شهرهای کمتر توسعه یافته و کوچکتر ممکن است از قدرت چندانی برخوردار نباشد دست به تعرض در اراضی ملی و منابع طبیعی می زنند، غافل از اینکه قانون به شکل یک دست برای تمامی افراد و موقعیتهای جغرافیایی توزیع شده است.

وی اضافه کرد: امروزه مسئولیت حفاظت از طبیعت، یک مسئولیت جهانی است، و نباید نسبت به آن بی تفاوت بود، همگان در این خصوص مسئولند و می بایست پاسخگوی نسلهای حال و آینده باشند، قطعا” تشدید مجازات برای برخی جرایم که جنبه عمومی دارد با هدف پیشگیری از وقوع جرم صورت می پذیرد، بایستی برای رفع ناهنجاریها همه دست بکار شوند.

رییس شورای قضایی استان لرستان تاکید کرد: نیاز مردم باید تأمین شود، مردم نباید بیش از توانشان سختی بکشند، در استان محروم لرستان با وجود مردم متدین و باایمان این مهم از اهمیت دوچندانی برخوردار خواهد بود، با برنامه ریزی، پیشگیری، مدیریت، اطلاع رسانی، و کمک تمامی دستگاههای اجرایی، امنیتی و قضایی می توان توسعه را به معنای تام و تمام احساس کرد.

بدری سپس خاطرنشان کرد: حفظ اموال عمومی برای همه ما واجب است و عین بی عدالتی است که به راحتی از کنار این موضوع بگذریم، در این خصوص دستگاه قضایی بسیار جدی است .برخورد قاطع و بازدارنده قضایی با زیاده خواهان جلوی تکرار تجاوز به اراضی ملی را خواهد گرفت.

بدری ابراز امیدواری کرد که با همت همه مدیران و مسئولین و مردم و دستگاه های نظارتی ، امنیتی  و قضایی اقداماتی صورت پذیرد تا ضمن حمایت از بیت المال و منابع طبیعی و ملی آن دسته از مردم را که ندانسته به اینچنین کارهایی دست می زنند ارشاد و راهنمایی نمود و اطلاع رسانی رسانه ها در این زمینه بسیار مهم است، زیرا دستگاه قضایی در صورت مشاهده تخلفات ضمن محکومیت افراد خاطی، اقدامات پیشگیرانه لازم را صورت خواهد داد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=90825

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.