تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان: بدون اقتصاد سالم و درست نمی توان کاری انجام داد

  • کد خبر : 90829
  • 21 آبان 1395 - 9:37

به گزارش میرملاس آیت الله احمد مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه شورای اداری بروجرد که در فرمانداری برگزار شد گفت: اسلام برای ایجاد یک مسیر بهتر و مطلوب تر دستورات اجتماعی اساسی و کانونی مهمی را ارائه کرده است که شناخت این دستورات می تواند رفتار و سیاست گذاری را […]

560

به گزارش میرملاس آیت الله احمد مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه شورای اداری بروجرد که در فرمانداری برگزار شد گفت: اسلام برای ایجاد یک مسیر بهتر و مطلوب تر دستورات اجتماعی اساسی و کانونی مهمی را ارائه کرده است که شناخت این دستورات می تواند رفتار و سیاست گذاری را به صورت همه جانبه شکل دهد.

وی اضافه کرد: باید انتخاب مسیرها را براساس نگاه تخصصی دانشی قرار داد و با توجه به شرایط امروز که پیچیده است بدون استفاده از دانش نمی توان به برنامه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دست یافت.

به گفته وی برای پیشبرد اهداف باید انسجام، تامل و ایستادن نسبت به مسائل داشته باشیم و از دانشگاهیان و دانشمندان در این راستا بهره برد چرا که دانش تنها راه برای کشف و فهم پدیده ها است.

آیت الله مبلغی با اشاره به موضوع اقتصاد گفت: جامعه بدون اقتصاد و تجارت نیست و نیاز است که اقتصاد به شکل درستی سامان یابد.

وی بیان کرد: بدون اقتصاد سالم و درست نمی توان کاری انجام داد که در این راستا اسلام تاکیدات زیادی دارد که تجارت یکی از نقطه های کانونی اقتصاد است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تجارت امروز ابعاد گسترده تری پیدا کرده و همانگونه که از سرمایه های مختلف و نیروها حفاظت می شود نیاز است که از تاجران هم حمایت و حفاظت شود چرا که جامعه به حضور آنها نیاز دارد.

آیت الله مبلغی با اشاره به تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی یک نقطه بسیار آماده برای به هم رسیدن بخش های مختلف جامعه است و همه می توانند در این دایره با تمرکز بر یک اقتصاد سالم و موفق تلاش کنند.

به گفته وی فقدان هر یک از گروه های مختلف در جامعه مانند عالمان، حکیمان و دانشمندان و غیره در فرآیند اقتصاد مقاومتی به ضرر جامعه است و این اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است و نه تنها برای زمان حال بلکه باید به گونه ای پایه گذاری شود تا در زمان آینده نیز بتوان در این راستا از آن استفاده کرد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی باید نسبت خود را با طبیعت، جامعه، دین و معونیت تعریف کند و باید این اقتصاد به گونه ای مقاوم شود که در مقابل با بحران ها دچار آسیب نشود و بتواند ایستادگی کند.

آیت الله مبلغی تصریح کرد: گاهی در برخی از مواد مانند تحریم ها مشکلاتی رخ می دهد که در این زمان اقتصاد مقاومتی باید بتواند مقاومت کرد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=90829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.