تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

انتخاب ترامپ و این همه شوک ؟!

  • کد خبر : 90848
  • 21 آبان 1395 - 23:48

سیدصادق محمدی وفایی/ میرملاس: امام صادق(ع) به ابوحنیفه فرمودند آیا می دانید عاقل کیست؟ ابوحنیفه گفت عاقل کسی است که خوبی را از بدی تشخیص دهد.آن امام فرمود : حیوانات هم ، بدی را از خوبی تشخیص می دهند. عاقل کسی است که بین دو خیر آن چیزی که خیرتر است انتخاب کند و از بین […]

%d8%b3%db%8c%d8%af-%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%82-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af%db%8c-%d9%88%d9%81%d8%a7%db%8c%db%8c2

سیدصادق محمدی وفایی/ میرملاس: امام صادق(ع) به ابوحنیفه فرمودند آیا می دانید عاقل کیست؟ ابوحنیفه گفت عاقل کسی است که خوبی را از بدی تشخیص دهد.آن امام فرمود : حیوانات هم ، بدی را از خوبی تشخیص می دهند. عاقل کسی است که بین دو خیر آن چیزی که خیرتر است انتخاب کند و از بین دو شر آنچه که شرش کمتر است انتخاب کند.»

چند روزی است،اخبار سایتها و صدا و سیمای ما ، ترامپی شده است. نام و ذکر پیروزی ترامپ همه ی قاره ها را فرا گرفته است ! علاوه بر این جامعه ی جهانی از رای آوردن ترامپ دلگیر و آزرده خاطر شده اند اما گاه گاهی از باب دیپلماسی و از روی ناچاری می گویند ما به تصمیم ملت امریکا احترام می گذاریم.

اروپا با پیروزی ترامپ ماتم گرفته است.و اعلام کردند پیروزی ترامپ یک شوک برای همه ما بود.

خبرگزاریها اعلام کردند از دید رسانه‌های اصلی آمریکایی هم، پیروزی ترامپ، تجسم «حیرت»، «شوک» و «وحشت» است.در امریکا با نگرانی گفته می شود آیا راز و رمز بمب­های اتمی در اختیار ترامپ گذاشته خواهد شد؟!

شهروندانی از امریکا می گویند: نمی دانیم ترور یا برکناری بهتر می باشد، امیدواریم ترور شود، ای تک تیراندازان آمریکایی، ما اکنون به شما اتکا داریم.

علاوه بر اروپا و امریکا ،بسیاری از کارشناسان هم شوکه و درمانده شده اند . برخی نیز گفتند:

سیاست خارجی ایالات متحده وارد دنیای ناشناخته‌ای شد.

دیگری گفت من شوکه شدم. ترامپ با توهین به اقلیت‌ها و تعمیق شکاف درون جامعه آمریکا پیروز شد.

سومی گفت به نظر می‌رسد برجام هسته ای به خطر افتاده است و دیگر موضوعی تحت عنوان برجام‌های ۲، ۳ و ۴ نمی‌تواند معنا پیدا کند.

چهارمی گفت : نتیجه انتخابات آمریکا یک «نه» بزرگ به نظام استبدادی و استکباری حاکم بر این کشور بود که طنین آن تا چند سال آینده در سطح جهانی مشاهده خواهد شد.

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تأییدی برای آن‌هایی است که درباره یک تغییر زلزله‌وار در نظم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مالی موجود هشدار داده بودند؛ و هم‌اکنون این تغییر به آمریکا رسیده است، آخرین ابرقدرتی که روبه‌افول است. دونالد ترامپ نه سیاستمدار و نه یک فرد بافراست است، اما پیروزی وی نشان داد که مردم به حد آخر تحمل خود نسبت به نظم مستقر و قدیمی موجود رسیده‌اند، نظامی که دیگر در خدمت مردم نیست.

راستی این ترامپ کیست که چون رای آورد این همه شوک و نگرانی در امریکا و سراسر دنیا ایجاد کرد؟! این ترامپ کیست چون پیروز شد برخی نوشتند دیوانه از قفس پرید ! آیا او واقعا دیوانه است؟

حقیقت این است دونالد ترامپ سرمایه دار و برج سازی است که با اتهامات جنسی متعددی روبروست اما این همه شوکه شدن و نگرانی به علت اتهامات جنسی و…نیست بلکه به خاطر شک و شبهه در عقل سیاسی و جهالت ترامپ در فن و امور کشورداری است

اکنون باید منتظر ماند که آیا سخنان ترامپ در ایام انتخاباتی فقط تبلیغاتی بودند و در امور کشورداری و سیاسی عاقلانه حرکت خواهند کرد؟ یا چون بوش و بالاتر از بوش شرورانه بر طبل جنگ خواهد کوبید و دیگران را محور شرارت خواهد خواند؟

آیا ترامپ واقعا دیوانه ای است که از قفس پریده است یا او علاوه بر برج سازی از خرد سیاسی و کشورداری بهره ای دارد و بیش از اوباما ظلم وتجاوز نخواهد کرد؟

به هر حال ایران سالهاست باادبیات جنگی و تحریمی امریکایی ها آشناست و به فرموده مقام معظم رهبری اگر آنان برجام را پاره کنند ما آتش خواهیم زد. و به فرموده امام خمینی «ره » امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=90848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. ترامپ از نظر روحیات، تیپ رفتاری، غیرقابل پیش بینی بودن، شرایط انتخاب و نوع انتخاب کنندگان و نتیجه ای که انتخاب کنندگان از این انتخاب خواهند گرفت بسیار شبیه به احمدی نژاد است.

  2. سلام حاج آقا میگیم بیاد ایران چند ساعتی کلاس براش بذارید تا از تجارب ارزنده استفاده نموده و فنون کشور داری را یاد بگیرند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.