تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

مرکز آموزش عالی کوهدشت در مسیر «تحول»/ گفتگوی ویژه میرملاس با رئیس این مرکز

  • کد خبر : 90850
  • 22 آبان 1395 - 0:10

  اشاره: دکتر شهرام ملکی حدود ۴ ماه است که به سمت «رئیس مرکز آموزش عالی کوهدشت» منصوب شده است. وی در طول این مدت کوتاه توانسته است گام های بلندی بردارد. همکارانش وی را به عنوان یک «مدیر پرتلاش و جسور» می شناسند که دائما دغدغه رفع مشکلات این مرکز آموزش عالی را دارد. در ادامه گفتگوی […]

 

img_7563

اشاره: دکتر شهرام ملکی حدود ۴ ماه است که به سمت «رئیس مرکز آموزش عالی کوهدشت» منصوب شده است. وی در طول این مدت کوتاه توانسته است گام های بلندی بردارد. همکارانش وی را به عنوان یک «مدیر پرتلاش و جسور» می شناسند که دائما دغدغه رفع مشکلات این مرکز آموزش عالی را دارد. در ادامه گفتگوی صمیمی ایشان با پایگاه خبری میرملاس ارائه می شود.

 

میرملاس: جناب دکتر ملکی لطفا خودتان را بیشتر برای مخاطبین پایگاه معرفی کنید و از سوابق تحصیلی و کاریتان بگوئید.

ابتدا جا دارد در ابتدای سخنانم آفریدگار یکتا و منان را سپاس گویم که دوباره این فرصت را به بنده داد که عضویی از مجموعه اجرایی دانشگاه لرستان باشم تا بتوانم از این طریق به ایران و ایرانیان سرافراز بالاخص خطه شهید پرور لرستان و محروم کوهدشت خدمت کنم و دین خود را به مملکتم و این استان ادا نمایم.

همچنین از ریاست محترم دانشگاه لرستان جناب آقای دکتر خسرو عزیزی کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم که به بنده اعتماد نمودند و انشاالله بتوانم جواب اعتماد ایشان را به نحو احسنت پاسخگو باشم.

 

الف) بنده ۱۲ سال دوران تحصیل خود را در شهر اهواز گذرانده و در دوران هشت سال دفاع مقدسبه همراه پدر و برادرانم در چندین نوبت به مدت نزدیک به دو سال در جبهه های نبرد حق علیه باطل به عنوان نیروی بسیجی انجام وظیفه نموده و نیز دوران مقدس سربازی خود را در سپاه اهواز گذرانده ام. پس از آن ۵/۶ سال دوران تحصیل دانشگاهی خود در رشته دکترای عمومی دامپزشکی را در دانشگاه شهید چمران اهواز و ۴ سال دوران تحصیل تخصصی خود در رشته دکترای تخصصی دامپزشکی رشته بیماریهای داخلی دامهای بزرگ را در دانشگاه تهران گذرانده ام.

 

  • از سوابق کاری، در سال ۱۳۷۵ پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه شهید چمران اهواز در جهاد سازندگی استان خوزستان استخدام شده و در موسسه واکسن و سرم سازی رازی، شعبه اهواز مشغول به کار شدم. اما از آنجا که علاقه زیادی به تدریس در دانشگاه داشتمدر سال ۱۳۷۸ با عنوان عضو هیأت علمی به استخدام دانشگاه لرستان در آمدم و از آن سال تاکنون در دانشکده دامپزشکی این دانشگاه مشغول به تدریس، پژوهش و انجام وظیفه بوده و در حال حاضرنیز عضو هیأت علمی گروه علوم درمانگاهی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان با مرتبه استادیار پایه ۲۵ می باشم.

 

از کارهای اجرایی که از بدو استخدام تاکنون در دانشگاه لرستان داشته ام و در آن پست ها انجام وظیفه نموده ام عبارتند از:

مسئول ستاد رفاهی دانشگاه لرستان – معاونت آموزشکده دامپزشکی خرم آباد – مدیر پژوهشی دانشگاه لرستان – مدیر کل آموزشیدانشگاه لرستان – عضو شورای دانشگاه لرستان و هم اکنون به عنوان رئیس مرکز آموزش عالی کوهدشت (دانشگاه دولتی کوهدشت) مشغول به انجام وظیفه    می باشم.لازم می دانم در همین جا از حسن اعتماد تمامی روسای وقت دانشگاه لرستانبه بندهتشکر و قدردانی داشته و امیدوارم جواب اعتمادشان را به نحو احسنت پاسخگو بوده باشم.

 

 میرملاس: این دانشگاه چند دانشجو و چه رشته های دارد؟

ج) دانشگاه دولتی کوهدشت از سال ۱۳۹۰ با دو رشته زبان و ادبیات انگلیسی و ریاضیات و کاربردها تأسیس شده و متأسفانه در حال حاضر هم با همان دو رشته مشغول به کار می باشد.    تعداد دانشجویان این دانشگاه در حال حاضر ۱۶۰ نفر است که ۸۵ نفر رشته زبان و ادبیات انگلیسی و ۷۵ نفر رشته ریاضیات و کاربردها هستند.

 

 میرملاس: در طول این مدت که به عنوان رئیس مرکز آموزش عالی کوهدشت منصوب شده اید چه کارها و اقداماتی انجام داده اید؟

د) اینجانب قبل از بیان وظایفی که طی مدت حضورم در دانشگاه دولتی کوهدشت انجام داده ام لازم می دانم اولاً به نوبه خود از زحمات روسای قبلی این دانشگاه تشکر و قدردانی نمایم، چرا که اگر پشتکار و دلسوزی این عزیزان نبود این دانشگاه پا نمی گرفت و پیشرفتی نداشت. ثانیاً اگر با انتصاب بنده در این دانشگاه کاری انجام شده است با حمایت ریاست محترم دانشگاه لرستان و هیأت رئیسه محترم دانشگاه لرستان بوده است که جا دارد در این جا از زجمات این عزیزان تشکر و قدردانی نمایم.

اقدامات انجام شده در دانشگاه دولتی کوهدشت طی ۴ ماه ریاست بنده عبارتند از:

۱-رسیدگی به محوطه دانشگاه و نظافت کلی محوطه همراه با درست کردن باغچه و جدول بندی  باغچه ها، گل کاری و درختکاری در محوطه (با توجه به این که ساختمان دانشگاه استیجاری است).

۲- رسیدگی به ساختمان دانشگاه و انجام تعمیرات لازم(تعویض شیشه ها، دستگیره ها و قفلهای شکسته در پنجره ها و درب ها) و نظافت کلی ساختمان همراه با خرید سطل های زباله و         قرار دادن رشته ها و کادر اداری هر کدام در طبقات خاص خود، منظم کردن و چیدمان اتاقها و کلاسهای درس، اتاقهای اساتید، کادر اداری و … و نصب سردرب ها و تابلوی راهنمای طبقات در هر طبقه از ساختمان.

۳- تکمیل و راه اندازی پست نگهبانی در جلوی درب ورودی دانشگاه و نصب زنجیر جلوی درب ورودی دانشگاه.

۴- ایجاد سالن مطالعه وانتقال کتابخانه دانشگاه به مجاورتسالن مطالعه.

۵- خرید و نصب شش دستگاه تصفیه آب جهت آبدارخانه و آبسردکن های مورد استفاده دانشجویان در دانشگاه و خوابگاه دانشجویان (لازم به ذکر است این دانشگاه فاقد آب لوله کشی است و تأمین آب با ماشینهای تانکر آب انجام می گیرد و در منبع آب نگهداری می شود).

۶- راه اندازی چهار خط تلفن خارجی با سیستم Voip در دانشگاه و برقراری خطوط داخلی دانشگاه که حتی با خوابگاه دانشجویان هم ارتباط دارد (این دانشگاه تاکنون محروم از خط تلفن بوده است).

۷- راه اندازی خط فاکس دانشگاه (این دانشگاه تاکنون محروم از خط فاکس بوده است).

۸- خرید وسایل ورزشی و ایروبیک و تجهیز (آینه کاری دیوارها) و راه اندازی سالن ورزشی در ساختمان دانشگاه.

۹- خرید و نصب پروژکتورهای کم مصرف در پشت بام ساختمان و پست نگهبانی جهت روشنایی محوطه دانشگاه.

۱۰- تعمیر، تنظیم و مرتب کردن سیستم دوربین های مدار بسته دانشگاه.

۱۱- تعمیر میکروفون های سالن جلسات دانشگاه (لازم به ذکر است که جلسه معارفه بنده در حضور مهمانان در این سالن به دلیل خرابی میکروفون ها بدون میکروفون انجام شد).

۱۲- ساخت و نصب دوازده عدد تابلوی راهنمایی با عنوان دانشگاه دولتی کوهدشت در سطح شهر جهت راهنمایی مسیر دانشگاه برای مراجعه کنندگان و ارباب رجوع (نبود تابلو در سطح شهرازدغدغه های مراجعه کنندگان و دانشجویان جدید الورود بود).

۱۳- خرید دوربین فیلمبرداری و عکاسی پیشرفته و حرفه ای برای دانشگاه.

۱۴- خریداری دو دستگاه تلویزیون LED چهل اینچ برای دانشگاه.

۱۵- سرویس و تعمیر سیستم گرمایشی دانشگاه و راه اندازی آن از روز شنبه مورخ ۱۵/۸/۹۵.

۱۶- تکمیل و راه اندازی آمفی تئاتر دانشگاه (قبل از این مراسم دانشجویان و دانشگاه در آمفی تئاتر سازمان ارشاد کوهدشت با پرداخت کرایه انجام می شده است).

۱۷- ارتقاء دستگاه اینترنت دانشگاه و کابل کشی آن در طبقات ساختمان.

۱۸- برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در نمازخانه دانشگاه برای دانشجویان و کارمندان و نماز جماعت مغرب و عشاء در نمازخانه خوابگاه فاطمیه (س) برای دانشجویان به امامت امام جماعت.

۱۹-اختصاص یک اتاق به حراست و راه اندازی واحد حراست به معنای واقعی در این دانشگاه.

۲۰- راه اندازی دستگاه چاپ کارت دانشجویی در دانشگاه (از این پس کارت دانشجویان در واحد حراست این دانشگاه صادر می شود).

۲۱- اجاره بوفه و انتشارات دانشگاه به دانشجویان متقاضی با نازلترین قیمت و راه اندازی و فعال کردن این دو واحد در دانشگاه برای استفاده و آسایش هر چه بیشتر دانشجویان.

۲۲- گرفتن خوابگاه و عقد قرارداد پنج ساله با مالک خوابگاه با امکانات و هزینه بسیار عالی و منطقی (اتاقهای خوابگاه از ۱۰ و ۸ نفره پارسال به اتاقهای ۷ و ۵ نفره در امسال بر اساس متراژ آیین نامه خوابگاهها تبدیل شد).

۲۳- تنظیم کلیه قرادادهای دانشگاه و عقد قراردادها با حداقل کرایه و هزینه.

۲۴- سر و سامان دادن به وضعیت سوئیت های دانشگاه.

۲۵- بکار گرفتن آشپزی جهت سلف دانشگاه که دو سال پیش در این دانشگاه مشغول به فعالیت بوده و دانشجویان از ایشان رضایت کامل داشتند.

۲۶- جذب دو نفر عضو هیأت علمی با مدرک دکتری برای دانشگاه (یک نفر رشته زبان و یک نفر رشته ریاضیات).

۲۷- جذب یک نفر نیروی کارمند شرکتی برای دانشگاه.

۲۸- تکمیل و استفاده از اساتید مدعو با تجربه و حدامکان با مدرک دکتری و کارشناسی ارشد جهت افزایش بازده تحصیلی دانشجویان.

۲۹- اخذ مجوز هشت نفر عضو شورای صنفی دانشجویی جهت فعالیت در دانشگاه و تقسیم کار بین آنها.

۳۰- رسیدگی به مشکلات نیروهای دانشگاه و برنامه ریزی دقیق کاری برای آنها بخصوص نگهبانان.

۳۱-همکاری با مرکز تحقیقات پارک علم و فناوری استان لرستان و اختصاص سه اتاق به این مرکز جهت فعالیت در این دانشگاه و شهرستان کوهدشت.

۳۲- برپایی مراسم غبار روبی و گلاب پاشی و گلباران قبور شهدای کوهدشت.

۳۳- برپاییمراسم تجلیل از شهدای مدافع حرم در دانشگاه کوهدشت.

۳۴- برپایی جلسه کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب آری یا خیر؟ در دانشگاه کوهدشت.

 

میرملاس: جناب دکتر ملکی چه برنامه ها و اقدامات را برای آینده در نظر دارید؟

و) برنامه ها و اقدامات پیش رو عبارتند از:

۱-پیگیری های لازم جهت خرید زمین مناسب برای ساخت ساختمان دانشگاه کوهدشت.

۲- ارتقاء پهنای باند اینترنت دانشگاه.

۳- آبدیت کردن کامپیوترهای لابراتوار زبان دانشگاه.

۴- نصب یک دستگاه عابر بانک با حمایت بانک انصار استان و شهرستان در ساختمان دانشگاه.

۵- خرید وسایل ورزشی مختص پارکها و نصب در محوطه دانشگاه.

۶- چمن کاری محوطه دانشگاه.

۷- پیگیری خرید تجهیزات مورد نیاز دانشگاه.

۸- خرید کتاب های مورد نیاز دانشجویان جهت کتابخانه دانشگاه و ارتقاء آن.

۹- خریداری گل و گلدان جهت اتاقها و راهروهای دانشگاه.

۱۰- جذب نیرو برای دانشگاه.

۱۱- افزایش رشته های تحصیلی و افزایش تعداد دانشجویان در این دانشگاه.

۱۲- معرفی هر چه بیشتر دانشگاه دولتی کوهدشت به مسئولین و مردم شهرستان کوهدشت، چرا که بسیاری از مسئولین و مردم کوهدشت از وجود و فعالیت این دانشگاه در شهرشان بی خبرند.

 

 میرملاس: جناب دکتر ملکی با توجه به فاصله این دانشگاه تا مرکز شهر کوهدشت چه تمهیداتی در نظر گرفته اید؟

ه) در مورد مکان دانشگاه هم، از ابتدا که مشغول به کار شدم پیگیری هایی انجام دادم چرا که این موضوع از نظر بنده یکی از دغدغه های دانشگاه به حساب می آید و تاکنون با حمایت ها و پیگیری های جناب آقای دکتر عزیزی ریاست محترم دانشگاه لرستان اقدامات خوبی انجام شده است، البته در این راستا نیازمند کمک مسئولین و خیرین شهرستان کوهدشت نیز می باشیم.

 

میرملاس: جناب دکتر ملکی اگر سخن پایانی با مخاطبی پایگاه دارید، بفرمائید.

جهت تکمیل صحبت هایم باید به عرض برسانم همانطور که می دانید مراکز دانشگاهی در شکوفایی فرهنگ شهرها و همچنین اشتغال زاییدر شهرها نقش بسزایی دارند و حال که لطف خداوند شامل حال این شهرستان و مردم عزیز و غیور پرورش شده، نباید بگذاریم این بار امانت به زمین بنشیند،لذا بنده هم به عنوان یکسرباز بسیجی این مملکت با قبول این مسئولیت وظیفه انسانی و شرعی خود می دانم فارغ ازتمام مسائل،برای شکوفایی و پیشرفت هر چه بیشتر این دانشگاه از هیچ کوششی دریغ نکنم وتمام نیروی خود را به کار گیرم تا خدمتی صادقانه و مسئولانه نسبت به این دانشگاه و دانشجویانش و این شهر محروم را داشته باشم، هرچنداین تلاش‌ها بدون کمک، همفکری و همراهی ریاست محترم دانشگاه لرستان و هیأت مدیره محترم دانشگاه،استاندار محترم استان لرستان، مردم شهید پرور و غیور شهرستان کوهدشت، امام جمعه محترم، نماینده محترم، فرماندار محترم و مسئولین محترم و ارجمنداین شهرستان، اساتید گرامی و کارکنان زحمتکش ایندانشگاهبه به بار نخواهدنشست،چرا که همانطور که می دانیم از قدیم الایام گفته شده است:یک دست صدا ندارد، پس بنده هم در این راه برای رفع مشکلات و کمبودهای موجود و پیشرفت و سربلندی هر چه بیشتر این دانشگاه به حمایت و یاری تمام مسئولین محترم شهرستان کوهدشت و مردم پر تلاش و غیورش نیازمندم و ازهمین جا دست یاری به سوی تمام عزیزان دراز می کنم و از خداوند منان آرزو و مسئلت دارمدر تمام کارها ما را یاری نموده و همه امان را عاقبت به خیر گرداند تا بتوانیم از این امتحان سربلند خارج شویم و روح شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم این شهر را شاد نماییم.

در پایان عرایضم برای اساتید فرهیخته، کارکنان زحمتکش و دانشجویان عزیز این دانشگاه آرزوی توفیق، موفقیت و شادکامی را از خداوند منان خواستارم، والسلام.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=90850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱۰
  1. میگن دانشگاه جمع میشه . گل و گلدان وچه کار می کنی؟

  2. درود بر دکتر ملکی
    تفاوت ایشان با مدیر قبلی در این است که خیلی بیشتر در دانشگاه حاضر می شود و دائم پیگیر امور است.

  3. با سلام
    انصافا از روزی که دکتر ملکی به این مرکز آموزش عالی امده جز کار و تلاش و پیگیری جهت رفع مشکلات از ایشان چیز دیگری ندیدیم.

  4. با سلام
    ضمن عرض سلام خدمت استاد گرانقدر جناب آقای دکتر ملکی و کاربران عزیز سایت میرملاس نیوز
    به استحضار همگی عزیزان می رسانم که جناب آقای دکتر ملکی فردی بسیار توانمند و قانونمند هستند و لطف خداوند شامل حال کوهدشت شده که استاد توانمند و با پشتکاری همچون ایشان ریاست مرکز آموزش عالی را به عهده گرفته اند.
    بنده افتخار شاگردی ایشان را درسال ۸۱ داشته ام و به یقین می توانم بگویم که بسیار بسیار فردی توانمند می باشند و مرکز آموزش عالی کوهدشت بدون شک با حضور ایشان بیش از پیش شکوفاتر خواهد شد.
    با آرزوی سرافرازی و سلامتی برای استاد ملکی عزیز و پیشرفت روز افزون برای شهرستان کوهدشت.

  5. حالا این دانشگاه با این رشتها به چه درد کوهدشت میخوره؟ اگه راست میگن رشته های علوم پزشکی بیارن مثل بروجرد و درود و پلدختر. دکتری ادبیات هم بیارن به درد نمیخوره

  6. اینکه چ رشته ای بدردبخوره برمیگرده ب خوددانشجو..زبان رشته عالیه براکسی ک هدف داره..اون چ ک مهمه وضعیت دانشگاس ک باتصورات هرکی زمین تااسمون فرق داره..مابراثبت نام اومدیم گریمون گرف..تفاوت انقدر؟؟؟

  7. موافقم..منم کاملا ب رشتم علاقه مندم..ولی چرا واقعا وقتی امکانات لازمو نداشتن دخترای مردمو اواره کردن..ی دلخوشی نداریم اینجا..کی تصورش ازدانشگاه اینجورجاییه..۴سال زمان کمی نیس..بهترین دوران زندگی ادمو اینجور ب فنامیدن

  8. از نظر من نه کوهدشت و نه کوهدشتی مستحق دانشگاه دولتی نبودن و نخواهند بود. مردم این منطقه خودشان را قبول ندارن، فرهنگ حاکم بر اونها مثل اوایل انقلابه. حیفه این مخارج و زحمات که داره در کوهدشت صرف میشه. تازه انتظار رشته های پزشکی دارن. چطور جرات میکنین خودتون را با دیگر شهرها مقایسه کنید

  9. کم کم باید شروع کرد
    خود رشته ی ادبیات انگلیسی بالاتر از پزشکی هست و آدم با سواد کافی میتونه پول کافی ازش دربیاره و اگر این رشته رو ادامه بدین موفقیت های زیادی در انتظار هست .
    موفق باشید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.