تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

پاسخی به محمد بیرانوندی نماینده ی خرم آباد/ بیشتر مطالعه کنید!

  • کد خبر : 92461
  • 24 آذر 1395 - 7:46

مهدی اسفندیار/ میرملاس: چندی پیش سخنانی از سوی نماینده ی خرم آباد صید محمد بیرانوندی در مطبوعات درج شد که باعث تاسف و تاثر عمیق اینجانب شد. وی در سخنانی غیرکارشناسی و غیرعلمی در موضوع بیمه ها اظهار نظر کرده و خدمات تامین اجتماعی در استان لرستان را نامطلوب عنوان نمود که سوای از اینکه […]

img_20161213_203123-241x300

مهدی اسفندیار/ میرملاس: چندی پیش سخنانی از سوی نماینده ی خرم آباد صید محمد بیرانوندی در مطبوعات درج شد که باعث تاسف و تاثر عمیق اینجانب شد. وی در سخنانی غیرکارشناسی و غیرعلمی در موضوع بیمه ها اظهار نظر کرده و خدمات تامین اجتماعی در استان لرستان را نامطلوب عنوان نمود که سوای از اینکه بنده هم معتقدم که خدمات تامین اجتماعی در بخش درمان از استانداردهای لازم فاصله دارد اما معتقدم که مبنای سخنان آقای بیراوندی چیزی دیگر است.

باید خدمت این نماینده ی مجلس عرض کنم که اظهار نظر در حوزه ی سلامت امری بسیار تخصصی و دشوار است و نمی توان با دکترای ادبیات فارسی به این صراحت در این مورد اظهار نظر کرد که در این مجال بهتر است به این موارد اشاره کرد و از ایشان خواست که پاسخی درست به دلایل اظهارات خود بدهند.

۱_ هیچ بنی بشری در ایران زمین مخالفتی با کاهش سهم پرداختی مردم در بیمارستان ها ندارد، بلکه موضوع این است که نباید این امر به داستان غم انگیزی تمام شود که ما بیاییم حقوق معلمان و بازنشستگان و بخش تولید و …. را به نازل ترین سطح ممکن در برابر با هزینه های حداقلی یک خانوار کاهش دهیم تا بخواهیم به بخش درمان کمک کنیم. آقای بیرانوندی، آیا مطلع هستید که بودجه ی آموزش و پرورش چقدر است؟ آیا می دانید که سال ۹۲ بودجه آموزش و پرورش بیشتر از وزارت بهداشت بوده و در سال ۹۵ نه تنها بودجه ی وزارت بهداشت پیشی گرفته است بلکه دو برابر آموزش و پرورش شده است؟ آیا می دانید که شما عضو کمیسیونی هستید که قشر مرتبط با آن تقریبا تماما در زیر خط فقر مطلق بسر می برند و حتی در دهانشان دندان ندارند که بخواهند دهانشان را باز کنند؟

۲_ آقای بیرانوندی، آیا می توانید از دولت بپرسید که در کنار افزایش پانصد درصدی اعتبارات بخش درمان در بیمه سلامت ایرانیان (خدمات درمانی) چند درصد به به اعتبارات صندوق بازنشستگی که بخش دیگری از همان صندوق است در طول سالیان اخیر اضافه شده است؟ آیا می دانید که سوء تغذیه و فشارهای روانی ناشی از هزینه ها، معلمان را در ورطه ی ضعف و بیچارگی قرار داده است؟ آیا می دانید که در حکمرانی و حکومت داری، حق نداریم به شکل یک جانبه به توسعه ی یکی از سرفصل های سیاست های رفاهی بپردازیم و سایر سرفصل ها را در نظر نگیریم؟؟

۳_ آقای بیرانوندی می دانید گایدلاین (GUAIDELIN) یعنی چه؟ گایدلاین ها به راهنماهای بالینی گفته می شود که در تمامی کشورهای پیشرفته و دارای مدیریت صحیح نوشته می شود تا در بیمارستان ها از ارایه خدمات بیهوده با هدف کسب منفعت مالی جلوگیری شود و خطاهای پزشکی به حداقل برسد؟ با این اوصاف آیا از وزیر محترم بهداشت پرسیده اید که چرا بر خلاف تجربه ی مسلم و موفق دنیا در موضوع گایدلاین ها، اقدامی نکرده اند؟  آیا می دانید در نبود گایدلاین ها، ما در کشوری هستیم که بی نهایت از اعتبارات و منابع مالی ما صرف آنژیوگرافی های بیهوده و رادیولوژی ها و ….. جراحی های غیر ضرور و … شده است؟

۴_ آقای بیرانوندی! آیا می دانید تعارض منافع (Conflict of interest) یعنی چه؟ یعنی اینکه دنیای مدرن امروز اجازه نمی دهد که اجرا و نظارت و قانونگذاری در دست یک عده ی خاص قرار گیرد و از آن بدتر در دست صنف خاصی قرار بگیرد؟ آیا شما می دانید که با تجمیع بیمه ها و زیرنظر مجموعه ی وزارت بهداشت رفتن آن، منابع و سیاست گذاری و اجرا و نظارت و …. در دست پزشکان می رود و این دقیقا بر خلاف اصول مسلم مدیریت در نظام سلامت است؟

۵_ آقای بیرانوندی می شود توضیح بدهید که توزیع مخاطرات ریسک و از آن مهم تر مبنای بیمه در نظام سلامت چیست؟ آیا می دانید بر اساس اخلاق و منطق حکمرانی، در دنیا به این مسئله تن داده اند که ثروتمندان در تامین هزینه ی درمان و امنیت و… مشارکت بیشتری داشته باشند و این مشارکت از مکانیسم مالیات تامین می شود و متاسفانه در کشوری که شما در آن نقش قانونگذاری دارید، نقش کارگران حداقل بگیر و رانندگان تاکسی و بسیاری از اقشار ضعیف در تامین سلامت ثروتمندان بیشتر است؟ در همین بیمه ی سلامت، کارمندان دولت حداکثر ۵ درصد حق بیمه ی درمان می پردازند و در بیمه ی تامین اجتماعی کارگران ۹ درصد؟؟؟ می خواهید این بی عدالتی را با ادغام پوشش دهید؟ آیا می دانید که ثروتمندان بدون اینکه حق بیمه بپردازند به شکل رایگان از دفترچه ی بیمه ی درمانی برخوردارند و این فاجعه با سیاست های اجرا شده در طرح تحول سلامت، منجر شد که کارگر و روستایی لرستانی که در تامین هزینه ی ایاب و ذهاب خود به کلان شهرها مانده است و از تامین هزینه ی اسکان خود در کلان شهرها مانده است با درد زانو بسازد و از آن طرف آن ثروتمند تهرانی بتواند به راحتی با هزینه ای کمتر از یک میلیون تومان مفصل زانوی خود را تعویض کند؟

۶_ گفته اید که در لرستان بیمارستان تامین اجتماعی همه نوع خدمات را نمی دهد، خدمت شما عرض می کنم که این حرف شما نیز از فقر اطلاعات شما در حوزه ی سلامت حکایت دارد. زیرا، اگر بخواهند بیمارستانی شبیه میلاد در لرستان تاسیس کنند و همه ی خدمات را آنجا ارایه بدهند، اولا تخت های بیمارستان پر نمی شود و دوما اینکه متخصص در آنجا حضور ندارد و سوم اینکه سطح بندی خدمات و ارجاع در تامین اجتماعی مستقر بوده که حتی هزینه ی ایاب و ذهاب شهروندان شما را به تهران می پردازند و این موضوع در خدمات دانشگاه های علوم پزشکی اصلا وجود ندارد؟ حال اینکه شما نمی توانید و یا اینکه نمی دانستید که چنین حقوقی برای بیماران تامین اجتماعی وجود دارد، این امری سوا می باشد. ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان موظف به تامین بقیه خدمات مورد نیاز مردم است و تامین اجتماعی موظف به خرید این خدمت است و نه ارایه آن خدمت.

۷_ شما فرمودید که تجمیع بیمه ها امری حیاتی است و این امر دقیقا بر خلاف نظر کارشناسان حوزه ی اقتصاد سلامت و تنها نظر متخصصین عضو کمیسیون بهداشت و درمان و متخصصین صاحب منصب در وزارت بهداشت است! ممکن است به عنوان نماینده ی مجلس در گوشه ای با خود خلوت کنی و از خود بپرسی که چرا، قانون منع دو شغله ها در وزارت بهداشت و منع فعالیت متخصصین در دو حوزه ی خصوصی و دولتی در وزارت بهداشت پیگیری نمی شود؟ می توانی از خودت بپرسی که به چه حقی قبل از اینکه مدیریت تکنولوژی سلامت را در کشور مستقر کنیم سراغ  افزایش تعرفه ها رفته اند؟ آیا از خودت پرسیده ای که چرا از طرح تحولی دفاع می کنی که باعث افزایش دست مزدهایی شده است که در گذشته بیش از حد بوده است؟ می توانی از خودت بپرسی که چرا باید از افزایش دست مزدهایی دفاع کنی که در گذشته و حال بیش از متخصصین آمریکایی و اروپایی بوده و هست؟؟؟ اقای بیرانوندی بنده مستندهای فراوان و عینی دارم.

آقای بیرانوندی، به شما توصیه می کنم که حتما در موضوعات تخصصی مطالعه کنید، از آن مهمتر همانطور که می دانید شما عضو کمیسیون بهداشت و درمان نیستید شما عضو کمیسیون آموزش هستید، این معلمان و این دانش آموزان از شما انتظار دارند که در این موضوع بیشتر فعال باشید. از شما انتظار دارم که کمی به فکر اعتبارات مربوط به آموزش باشید، از شما انتظار می رود که به عنوان یک نماینده ی مجلس بدانید که برای ارتقای رفاه یک جامعه، سیاست های رفاهی باید شکل گیرد و در این سیاست ها موضوعاتی مهم چون امنیت شغلی، امنیت نهاد خانواده، محیط زیست، آموزش و عدالت اجتماعی و حق برابر برای دسترسی به فرصت ها، بهداشت و در نهایت سلامت (شامل درمان و بهداشت) باید دیده شوند و این اشتباهی مهلک و نابخشودنی است که تمام اعتبارات کشور صرف یک حوزه به نام درمان شود. به جنابعالی توصیه می کنم برای اینکه بتوانید بهتر اظهار نظر کنید، حتما کتاب های زیر را بخوانید تا انشالله بهتر از قبل اظهار نظر کنید:

این کتاب ها به شما کمک می کند تا دریابید با اجرای طرح تحول سلامت چه بلایی بر معلمان و کارگران و تولید و…. آمده، زیرا طرح تحول سلامت با هیچ یک از منابع علمی حوزه ی سلامت سازگار نیست و اساساً طرحی در کار نبوده است بلکه پولی از دولت با هوچی گری و دعواهای رسانه ای و دعواهای پوپولیستی گرفته شده و برای افزایش سطح دست مزدها و رونق سهام بیمارستان های خصوصی و … صرف شده است، برای اینکه دم خروس این داستان را خوب درک کنید بروید سراغ درخواست های راه اندازی ام ار آی و سی تی اسکن و رادیولوژی و …. تا بفهمید که در کلان شهر تهران به خاطر سود سرشار این نوع خدمات، تا چه حد متقاضی برای این نوع مراکز  وجود دارد. بله ممکن است که بفرمایند بسیاری از همکاران ما برای فروش و تعطیلی مراکز خود آمده اند، درست می گویند اما بد نیست بدانید مجوزی که تا ده سال پیش قیمتی نداشت، اکنون بین دویست الی یک میلیارد تومان فروخته می شود، آنانکه درخواست فروش داشته اند یا وراث به جا مانده هستند یا پیران بالای ۶۵ الی هفتاد سال که الک های خود را آویزان کرده اند.

آقای صیدمحمدخان عزیز لطفاً مطالعات خود را افزایش دهید تا بهتر اظهار نظر کنید. برای جنابعالی آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

hemati_front

the-economics-of-health-and-health-care-7th-edition

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=92461

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 23در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۲۲
  1. سلام اقای اسفندیار ایشان (جناب اقای دکتر بیرانوندی )منتخب سبد ارایی بی سابقه شهرستان بوده اند تمام نمایندگان مثل شما دکترای تمام رشته های تعریف شده وزارت علوم راندارندوچون جناب دکتر دغدغه عموم رادارند طبیعی هستش که میزانی با تندی به لحاظ رفاه مردم بیان مطالب رادارند لذا بااندک علمی که دررشته تخصصیتان دارید دال برعلامه بودنتان نیست

    • جناب ناشناس چرا همش دنبال سیاست هستی….این حرفا چه ربطی به سبد رای داره….مگه کسی که با رای بالا انتخاب بشه دیگه نباید ازش انتقاد کنی؟؟؟؟؟ بحث این مطلب در مورد چیز دیگه ای هست…..خدایا تا کی ما باید چوب تعصبات کورکورانه رو بخوریم….

  2. معلومه چی گفتی؟ خودت هم مقاله……………..بخون بینم میفهمی چی گفتی؟ میرملاس چرا از افراد بی سواد استفاده میکنی؟

    • اینکه مقاله ای رو نفهمیدی مشکل از سواد خودت هست ، از دفاع آقای بیرانوندی از وزیر آموزش و پرورش بگذریم ، اظهارات ایشون اصلا علمی و پیشرفته نیست ، دارید با تعصب برخورد می کنید ، آقای اسفندیار یک صاحب نظر مسلم توی حوزه ی نظام سلامت هست ، اسم ایشون رو توی گوگول سرچ کنید می فهمید چقدر مقاله و کار کرده، لطفا با توهین آبروی خودمون رو نبریم

  3. سلام
    شده یکبار علمی جواب بدیم؟؟ مطالب آقای اسفندیار کاملا علمی و مستند بیان شده، یعنی توی استان یک نفر دکترای اقتصاد سلامت یا دکترای مدیریت درمانی نداریم که جواب آقای اسفندیار رو بده؟؟ فقط باید بد بگیم؟؟ به نظر من هم آقای بیرانوند اظهار نطر سنجیده ای نداشته ، دو هفته پیش مدیرعامل‌ شرکت سرمایه گزاری تامین اجتماعی اومدن لرستان با استاندار جلسه گذاشتند که چهارتا کارخانه راه بندازند، اونوقت آقای بیرانوندی اینجوری بیگدار به آب زده، بهتر هست که تعصب رو کنار بزاریم.

  4. سلام درود بر اقای اسفندیاری عزیز ای کاش همه در حیطه تخصصی خود سخن بگویند برادر نا شناس بهتر بود می فرمودید نمایندگان علامه دهر

    نیستند که در هر موردی صحبت غیر کارشناسی بکنند ضمنا وزارت بهداشت همه بودجه مملکت را بلعیده وبه پزشکان متمول ومرفه می دهد

    ویارانه افراد بدبخت وبی بضاعت را قطع می کند وبه پزشکان می دهند این عدالت جناب روحانی بود که متاسفانه بنده هم به او رای دادم

  5. تعصب و سخن گفتن از روی بغض کاملا روشن است. اگر شما چند واژه را از دیکشنری انتخاب کرده اید دکتر محمد بیرانوند به زبان انگلیسی مسلط است. بدبختی سوادت اینقدر نیست که بفهمی ادبیات فارسی یعنی چه. روشن است که از ادبیان فارسی فهمت به اندازه فال حافظ است.

  6. من متاسفم برای کسی که ژست باسوادی میگیرد و حداقل اخلاق علمی را نمی داند. برادر عزیز اگر از کسی کینه به دل داری مرد و مردانه حرفات رو بزن دیگر چرا میری از جاهای دیگر سرقت میکنی و میاری نام دکتر بیرانوند را به آن می افزایی و عکست رو میرنی بالاش و لابد به اون هم افتخار میکنی. لطفا چند جمله این نوشته را جستجو کنید. مطالب را از خبرفارسی و دیگر سایت ها گرفته و چندتا ایا میدانید به آن اضافه کرده است. و بیشتر متاسفم برای میرملاس که سرقت علمی ک ادبی را بدون بررسی صحت انتساب منتشر میکند.

  7. من متاسفم برای کسی که ژست باسوادی میگیرد و حداقل اخلاق علمی را نمی داند. برادر عزیز اگر از کسی کینه به دل داری مرد و مردانه حرفات رو بزن دیگر چرا میری از جاهای دیگر سرقت میکنی و میاری نام دکتر بیرانوند را به آن می افزایی و عکست رو میرنی بالاش و لابد به اون هم افتخار میکنی. لطفا چند جمله این نوشته را جستجو کنید. مطالب را از خبرفارسی و دیگر سایت ها گرفته و چندتا ایا میدانید به آن اضافه کرده است. و بیشتر متاسفم برای میرملاس که سرقت علمی ک ادبی را بدون بررسی صحت انتساب منتشر میکند.

  8. چرا نظر منو کار نکردید کارتون حرفه ای نیست؟ وضعیت معیشت معلمها بسیار بد شده و از طرف دیگه می بینیم که ماشالله به صد میلیون و دویست میلیون راضی نیستند؟ چرا باید در کشور امکانات و استعدادهای مالی به درستی توزیع نشه؟ من با حرف های اقای اسفندیار کاملا موافق هستم. یکی از مخالفان آفای اسفندیار نیومد که حرفه ای جواب بده فقط پرخاش کردیم

  9. سلام . افسوس حرف صداقت کم رنگ شده تمجید دورغ جای آن گرفته …..

  10. آقا حرف شما صحیحه ولی بحث بیرانوند چیز دیگریست.ایشون میخاد تمام مدیرکل ها هم طایفه ای خودش باشن انگار بقیه مردم در لرستان پشمن/محیط زیست کربیرانوند معاون سیاسی کربیرانون فرماندار کربیرانوند کوهدشت کربیرانون/بیمه سلامت کربیبرانون و….و….

  11. ادبیات نوشته بسیار پایین است. چه برسد به استدلال کارشناسی اون!

    …هیچ بنی بشری … این فارسی نوشته یک اصطلاح لری است .در ادبیات نوشتاری ورسانه ای و حتی در زبان عامیانه فارسی همچین اصطلاحی استفاده نمی شود.

    درج این گونه نوشته های کم مغز در شان سایت وزین میرملاس نیست

  12. Guidline!!!!!! نه guailin!!
    چه دلایل کم ارزش و بی ربطی برای انتقاد اوردین!

  13. ایشان که ادعای سواد دارند دو کلمه انگلیسی به کار بردن یکیش غلطه!
    Guidline صحیح است به معنی راهنما نه GUAIDELIN که لغت بی معنی است!

  14. با سلام. ضمن تشکر از پیگیری های مجدانه دکتر بیرانوندی. آقای دکتر تجمیع بیمه ها فقط افزایش ثروت پزشکان رو در پی داره. با این کار شانس درمان رایگان کارگران فقیر رو از طریق تامین اجتماعی میگیرین و به سمت پزشکان سوق میدین

  15. من احساسم اینه که اصل رو ول کردیم و چسبیدیم به فرع، موضوع اصلی اینه که نماینده ی ما داره از طرحی دفاع می کنه که تماما به ضرر کارگران، اینجا را نباید ول کنیم و بچسبیم به دفاع از اسفندیار یا نماینده ی محبوب ما ،من خواهشم اینه که خودمون را بزاریم جای معلما و گارگرا و صنعت گرا که تعطیل شدند، این عددهایی که آقای اسفندیار می ده چیز ساده ای نیست، من فکر می کنم که باید روش بحث بشه، یعنی چه که کارگر حف بیمه بده و سرمایه دار نده.. اینها ایرادات اساسیه

  16. با سلام خدمت دوستان آقا اصلا موضوع چیز دیگری است و دعوای شما بیهوده، خواهشمندم یک بار دیگر مطالب ارائه شده توسط نماینده خرم آباد رو مطالعه کنید بحث همان روال سابق در مورد لرستان است تخصیص بودجه های ناچیز به سازمان های استان نسبت به استان های دیگر

  17. آقای اسفند یار محترم ضمن تشکر از تذکرات شما به عرض برسانم ۱- نماینده علامه دهر نیست همانطور که شما در نوشتن ادبی مشکل دارید ( هیچ بنی بشری در ایران زمین مخالفتی با کاهش سهم پرداختی مردم در بیمارستان ها ندارد ) ، اگر مطلبی را بیان فرمود ( چون هم نماینده منتخب قانونی مردم است و هم قانون اجازه دخالت را به ایشان داده است) شما می توانستید به دفتر ایشان مراجعه و ایشان را با توجه به رشته خود توجیه می نمودید . ۲- عده ای از مردم شهر ما کوهدشت خصوصاً صنف قالیبافان که از بنیه مالی خودشان مایه گذاشته اند و چند سالی است که بیمه تامین اجتماعی شده اند نا جوانمردانه به طور دلخواه و بصورت یک بام و دو هوا بیمه آنها را قطع کردند . کار خود را اجرای قانون نام نهادند ، آن موقع تو و توها کجا بودید که از این قشر ضعیف و در عین حال تولید کننده دفاع نمایید؟ پایار باید

  18. اقای کوهدشت سلام دوست عزیز بیمه ی تامین اجتماعی یک نهاد غیر دولتی عمومی هست و تمام درآمدها و هزینه های ان از خود بیمه شده ها دریافت میشه و ربطی به دولت مطلقا نداره و سیستم علمی اکچوآری بر آن حاکم هست و هر بیمه شده یک حسابی براش باز میشه، حالا اگر حق بیمه ی خودش رو نریزه، حسابش بسته میشه، دولت در دوران احمدی نژاد قبول کرد که سهم کارفرما رو در مورد بیمه های قالیبافان را پرداخت کنه، متاسفانه با گذشت هشت سال یک ریال هم پرداخت نکرد و سازمان تامین اجتماعی هشت سال تمام این اقشار را درمان هم کرد، شما اشتباها کلمه ی ناجوانمردانه را بکار بردید، اینکه فکر کنید سازمان تامین اجتماعی بیمه ها رو قطع کرده، دقیقا یک نگاه عوامانه هست و باید شماها که دست بر قلم می برید و حرف می زنید علمی و مستند سخن بگید ، اگر سازمان تامین اجتماعی به ادامه ی خدمات بیمه به این اقشار بدون دریافت حق بیمه ادامه بدهد درست مثل این است که یک مسؤول بانک، از حساب شما به هرکس که به بانک پولی بده……دولت باید سهم خودش رو در حق بیمه ی قالیبافان پرداخت کرد.

  19. کاش یکی بود به جای حمایت و حمله، جواب حسابی می داد ، خدا وکیلی بشینید این متن های همشهری های خودمون رو بخوانید ، یعنی یک حرف حساب نیست ، یا دوست بیرانوند یا دشمن بیرانوند، عزیز من یک نفرتون بشینه دو تا مطلب درست و حسابی جواب بده، بو لعن و نفرین و شلوغ کردن ، کجای مشکلات خرم آباد حل شده،
    وضع فرهنگی های ما، الان خوبه؟
    مشکل پارسیلون الحمدالله حله؟
    خدا را شکر بیکاری کاهش پیدا کرده؟

    یعنی یک جوری دفاع می کنیم از نماینده که خودش عمو به والله نتونه، عزیز من انتقادش رو گفته و رفته پی کارش ، دیگه چرا شما حمله می کنی ؟ نماینده الحمدالله یک مملکت پشتشه، بزار براررکم خود نماینده جوابش بده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.