تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

یک نماینده مجلس به نمایندگان لرستان اضافه می شود/ این نماینده به کدام حوزه تعلق می گیرد؟

  • کد خبر : 92468
  • 24 آذر 1395 - 8:33

به گزارش میرملاس کلیات طرح افزایش نمایندگان در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصویب شد. بر اساس این گزارش تعداد افزایش نمایندگان مجلس در دوره آینده به این شرح است: خوزستان ۳ نماینده، آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری و کرمان هر کدام ۲ نماینده، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، تهران، مرکزی، خراسان […]

pic-24783-1456309939
به گزارش میرملاس کلیات طرح افزایش نمایندگان در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصویب شد. بر اساس این گزارش تعداد افزایش نمایندگان مجلس در دوره آینده به این شرح است:
خوزستان ۳ نماینده، آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری و کرمان هر کدام ۲ نماینده، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، تهران، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، گلستان، لرستان، هرمزگان، همدان و یزد هرکدام یک نماینده.
شایان ذکر است طبق قانون هر ۱۰ سال یک‌بار بر اساس میزان جمعیت، موقعیت سیاسی و جغرافیایی، تعداد نمایندگان مجلس حداکثر ۲۰ نفر می‌تواند افزایش یابد.
استان لرستان در حال حاضر دارای ۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
باید منتظر ماند که بر طبق نظر مدیریت ارشد استان این یک نماینده به چه حوزه ای تعلق می گیرد؟ چرا که مدتهاست بعضی از حوزه ها مانند دورود و ازنا، کوهدشت و رومشگان، نورآباد و الشتر خواهان تفکیک حوزه انتخابیه خود هستند. همچنین طبق نظر دیگری حوزه های پلدختر و معمولان، کوهدشت و رومشگان و بخش های تابعه با هم ترکیب شوند و در مجموع ۳ نماینده به مجلس بفرستند.
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=92468

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. سلام دوست عزیز شما میفرمایید رومشگان خواهان نماینده هست پس طی این همه سال که دورود و ازنا یه نماینده دارند رو نمی بینید نه مدیر محترم میر ملاس

  2. خرم آباد و چگنی همراه با بخشهای ویسیان و بیرانشهر و زاغه و سپیدشت و صدها دهستان و روستا با جمعیتی معادل ششصد و پنجاه هزار نفر تنها دو نماینده دارد.اردبیل با پانصد هزار نفر جمعیت سه نماینده دارد.خود شهرستان خرم آباد بدون چگنی باید سه نماینده داشته باشد.

    • خرم اباد چهارصدهزار نفربیشتر نیست اگر ششصدوپنجاه هزار نفر بود طبق قانونی که شهرهای بالای پانصدهزار نفر کلانشهر هستن ,کلانشهرمیشد

  3. ان شاالله که با دور اندیشی و آینده نگری مدیریت ارشد استان ، نماینده سوم به مرکز استان اضافه میشه.

  4. حق الشتر و نورآباد است چون واقعا در بدترین شرایط زندگی میکنند نورآباد مدرسه کم دارد به این خاطر دانش آموزان ترک تحصیل میکنند رومشگان چهار روز است تاسیس شده
    بنده اول کوهدشتم اما واقعیت این نماینده حق نورآباد و الشتر است

  5. کل جمعیت استان سمنان چهارصد هزار نفر است بعد چهار نماینده در مجلس دارند.آبادان دویست هزار نفر است و سه نماینده در مجلس دارند.خرم آباد و چگنی و سپیدشت و زاغه و بیرانشهر و ویسیان همراه با سیصد دهستان و روستا تنها دو نماینده دارد.

  6. اگه رومشگان ی ک نماینده ببره باید کشور ۱۰۰۰ نماینده داشته باشد
    .من موندم این نظر را شما از کجا اورذیذ که پلدختر ورومشگان و کوهدشت بشه ۳ نماینده این نظر را فکر نکنم هیچ کسی بده

  7. والله به قرآن مامردم کوهدشت خیلی دوست داریم شر ……………….از سرمون کم بشه چون جمعیت اصلاح طلبشون وهمچنین جمعیت شجاعشون که بی ترس وواهمه رای بدن کم دارن وهمیشه سبب سازپیروزی اصولگرایان براصلاح طلبان شده اندمضافا اینکه راه ورسم تقلب روهم خوب یادگرفتن

  8. داداش ده تا نماینده اضافه بشه به استان لرستان چه سودی داره.با اینا که هستن چکار کردیم .

  9. با احترام
    در صورت تصویب نهایی افزوده شدن یک نماینده به نمایندگان استان ، قطعا به شهرستان سلسله تعلق خواهد گرفت .

  10. مسولان کجاید ایا این حق مردم دورود وازنا نیست که باجمعیت سیصدپنجاه هزارنفری خود دورودباجمعیت دویست پنجاه هزار نفر سومین شهرپرجمعیت لرستانه واین دوشهرستان دوشهربزرگ چالانچولان ومومن اباد که هرکدومشون جمعیتشون از چگنی ورومشگان والشتربیشترن ایا این دو شهرستان حقشون نیست دونماینده داشته باشن…

  11. عرفان آزادبخت:
    بیانیه محمد آزادبخت در مورد انتخاب دوازدهم و انتخاب پنجم:

    مردم فهیم و بزرگوار دیار طرهان بزرگ با سلام و عرض ارادت در آستانه فرایند دو انتخاب مهم و سرنوشت ساز قرار داریم برخورد لازم میدانم در سه مورد ذیل دیدگاه خویش را به محضر شریفتان تقدیم نمایم.
    انتظار می رود مورد امعان نظر قرار گیرد.
    ۱_ چرا دوباره به دولت تدبیر و امید اعتماد کنیم؟
    این دولت در برهه ای از تاریخ انقلاب زمام امور را به دست گرفت که با بی تدبیری و سوء مدیریت دولت قبل ، با صدور قطعنامه های متعدد شورای امنیت اجماع جهانی علیه امنیت ملی شکل گرفته و ایران به عنوان کشوری که مخل نظم و امنیت جهانی است معرفی شده بود، فضای نا امنی بر سرمایه گذاری خارجی و حتی داخلی سایه افکنده بود
    شیرازه برنامه ریزی کشور از هم پاشیده ،
    تلاطم اقتصادی باعث رشد منفی گردیده ، تورم لجام گسیخته، فساد اقتصادی و اختلاس های نجومی همه را حیرت زده کرده بود، در دوران تحریم، نفت و گاز میادین مشترک ما با کشور های حوزه خلیج فارس به یغما میرفت
    و صد ها نابسامانی دیگر که خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. با هدایت رهبر معظم انقلاب و درایت تیم خردمند هسته ای این دولت که رهبر فرزانه آنها را فرزندان انقلاب نامید و با پایداری و مقاومت مردم هوشیار ایران و توانمندی و آمادگی دفاعی کم نظیر ارتش و سپاه و بسیج مردمی نه تنها برنامه توطئه ی جنگ ویرانگر دیگری همانند جنگ تحمیلی خنثی شد، بلکه فضای امید ، آرامش و امنیت بر کشور حاکم شد. اجماع جهانی علیه امنیت کشور از هم پاشیده ،نهال امید کاشته، رشد منفی اقتصادی مثبت شد و با تداوم این دولت درخت امید و توسعه به بار خواهد نشست. و قطعا این دولت با شناسایی نقاط ضعف خویش و بکار گیری نیرو های توانمند و طرد فرصت طلبان از پیکره خویش و جلو گیری از اتلاف سرمایه های کشور در براوردن انتظارات و امید های بر حق مردم در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در فضای امن موفق خواهد شد.
    مع الوصف ما مردم این دیار همراه و همگام با مردم سراسر ایران ، علارغم زخم عمیقی که از طرف برخی کارگزاران محلی معزول و غیر معزول این دولت بر جان خویش داریم مصالح ملی کشور و انقلاب را ترجیح داده و با تمام وجود از انتخاب مجدد دکتر روحانی حمایت میکنیم. تا ریشه نهال امید خشکانده نشود .
    ۲_ انتخاب پنجم شورای شهر:
    شکی نیست که شورای اسلامی شهر یک مجلس محلی است و اعضای آن باید امین ترین ، متعهد ترین، و متخصص ترین افراد باشند و این محقق نمیشود مگر اینکه ما فقط به تعصب طایفه ای اکتفا نکنیم و به لیستی هفت نفره از اصلح ترین آنها رای دهیم.
    ضمن ابراز تاسف از رد صلاحیت سیاسی تعدادی از فرزندان عزیز این دیار و امید به تایید صلاحیت آنها در مراجع بالاتر ،
    ما با استفاده از تجربه موفق اجماع در انتخابات ۷ اسفند ۹۴ و با همفکری افراد دلسوز در حال طی کردن روند اجماع هستیم و در صورت موفقیت لیست را اعلام خواهیم کرد.
    از همه ی نخبگان فکری و سیاسی هم فکر و حماسه ساز ۷ اسفند ۹۴ انتظار راهنمایی ، همفکری و پشتیبانی داریم تا با توکل بر خدا لیست ۷+۱ را برای انتخاب دوازدهم و انتخاب پنجم عرضه نماییم.
    ۳_ حواشی انتخاب رئیس ستاد مرکزی دکتر روحانی. با عنایت به نشر خبر تفرفه انگیز یکی از سایت های محلی در مورد رئیس ستاد مرکزی در شهرستان کوهدشت و ایجاد جو تنش زا در میان حامیان دکتر روحانی لازم دانستم که در این مورد شفاف سازی صورت گیرد.
    قبل از انتخاب آقای دکتر بیرانوند به عنوان رئیس ستاد مرکزی استان بنده با مشورت بسیاری از دوستان و با هماهنگی با حاج مصطفی ازادبخت ، برادر ارزشی و ارجمندم جناب اقای یونس ازادبخت را قانع نمودیم که مسئولیت را بپذیرد. و ایشان نیز با احساس تکلیف قبول فرمودند. اما برخی از کسانی که در آن خبر فتنه انگیز ذکر شده بودند و در سال ۹۲ در زمین رقیب اصلی دکتر روحانی با تمام توان بازی نموده و بعد از پیروزی بر سر سفره آماده شده دولت برآمده از حامیان واقعی، نشستند در این زمان نیز شخص دیگری را پیشنهاد دادند و زمانی که موفق نشدند با بد اخلاقی سیاسی عین بازی قبل و بعد از پیروزی دولت تدبیر و امید را این بار در باب انتخاب رئیس ستاد مرکزی دکتر روحانی تکرار کردند.
    عزیزان همراه و همفکر ما با دوستان سابقی که به هر دلیل در انتخابات ۷ اسفند ۹۴ به ما رای ندادند اما با فرایند آنچنانی آن انتخابات موافق نیستند ، کینه ای نداریم و دست مودت و برادری را به سوی آنها دراز میکنیم و همراه هم در خلق حماسه ی حضور دوازدهم و پنجم سهیم خواهیم بود ولی هرگز طراحان حقیقی و حقوقی نماینده ساز را نخواهیم بخشید. در عین حال اطاعت از قوانین جمهوری اسلامی را بر خود فرض می دانیم.

    به امید برگزاری انتخاباتی شکوهمند و اعتماد آور و انتخابی عزت آفرین و خردمندانه.
    ارادتمند همه ی شما محمد آزادبخت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.