تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

۱۸ سال در حسرت صدور شناسنامه!

  • کد خبر : 92474
  • 24 آذر 1395 - 9:18

۳ فرزند دختر ۱۴ تا ۱۸ ساله یک زن ۳۵ ساله ساکن روستای کوشکی چغاپیت سفلی از توابع شهرستان کوهدشت، فاقد شناسنامه هستند.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

به گزارش میرملاس به نقل از کیهان فرزندان یک خانواده در روستای کوشکی بخش طرهان ۱۸ سال است که پیگیر گرفتن شناسنامه هستند اما هنوز موفق نشده اند. فضیه کوشکی، مادر این خانواده در این‌باره گفت: شوهرم ۱۴ سال است که پس از ابتلا به اعتیاد مفقود شده است.
وی اضافه کرد: فرزندانم که به ترتیب کوثر ۱۸ ساله، زینب ۱۷ ساله و نگار ۱۴ ساله هستند چون فاقد شناسنامه هستند اجازه تحصیل در مدرسه را ندارند. همچنین یارانه‌ای هم دریافت نمی‌کنیم و تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی نیستیم.
وی گفت: یکی از دخترانم بینایی‌اش ضعیف شده که به گفته پزشک علت آن سوء تغذیه است. متاسفانه پول درمانش را ندارم.
این بانوی ساکن روستای کوشکی اظهار داشت: بارها به ثبت احوال شهرستان کوهدشت برای دریافت شناسنامه فرزندانم مراجعه کرده‌ام اما هیچ اقدامی برای صدور شناسنامه انجام نشده است.
وی تنها منبع امرار معاش خود و فرزندانش را کمک‌های ناچیز مردمی و همسایه‌ها عنوان کرد و گفت: بیشتر وقت‌ها برای سیر کردن شکم بچه‌هایم نان خالی به سختی تهیه می‌کنم.
کوشکی ادامه داد: با کمک‌های مردمی یک خانه گلی فاقد امکانات در روستای چغاپیت سفلی اجاره کرده‌ایم که همیشه به خاطر تاخیر طولانی در پرداخت کرایه مشکل داریم و همواره شرمنده صاحبخانه هستیم.
این مادر تصریح کرد: آیا صدور شناسنامه برای فرزندانم از متولیان امر توقع زیادی است و در حالی که دخترانم به سن ازدواج رسیده‌اند به خاطر نداشتن شناسنامه قادر به ازدواج نیستند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=92474

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. خبر نصف و نیمه چرا درج می کنید؟ لا اقل توضیح بدید چرا شناسنامه ندارن؟ شناسنامه داشتن دست باباشون هست؟

  2. خوب المثنی براشون چاپ کنن دنیا به آخر میرسه .!

  3. واقعن متاسفم برای مسولینی که در حق این خانواده کوتاهی کردن.لطفن هرچه زودتر بخاطر خدا اقدام بفرمایید.تا این خانواده محترم به آرزوی دیرینه که حق مسلمشون هست برسن.

  4. اگر در یکی از روستاهای آذربایجان چنین اتفاقی می افتاد مردم چنان جلو می افتادن که مسئولین از ترس جا ماندن سریع اقدام به رفع مشکل می کردن.

  5. باباجون وقتی فرارکرده هرسه بچه رو داشته میشه شناسنامه براشون نگرفته باشه یاشناسنامه هاروباخودش برده باشه؟؟؟ ۱۴ سال وقت کمی نیست آیاراهی نداره که مادرقیم بچه هابشه ومردم روستاهای کوشکی یه صورتجلسه مبنی برمفقودالاثربودن اون مردبه مراجع ذیصلاح ارائه بدن؟ مردم شریف کوشکی که اداهتی فره دیرن!!!!!!

  6. این اتفاق صرفا نتیجه بی سوادی مادر ، بی توجهی بستگان درجه یک مثل عمو ، دایی و … و متاسفانه عدم پاسخگویی و بی مسئولیتی کارکنان ثبت احوال یک شهرستان می تواند باشد .

  7. تا جایی بنده مطلع ام گرفتن شناسنامه برای کسی که شناسنامه ندارد کاری سخت و نیاز به یک وکیل زبده جهت پیگیری بودن موضوع هست. و چون غالب این افراد بدون شناسنامه بی بضاعت هستند و توانایی گرفتن وکیل ندارند نتیجش‌ همینی میشه که تو خبر شما آمده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.