تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

دردسرهای کوهدشت از کمبود زیرساخت‌های شهری/ مشارکت پایین مردم در پرداخت عوارض

  • کد خبر : 93321
  • 15 دی 1395 - 10:14

به گزارش میرملاس امروزه کمبود زیرساخت‌های شهری یکی از مهم‌ترین معضلات شهرهای بزرگ از جمله لرستان است که در دهه‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی مسئولان وقت به ایجاد این زیرساخت‌ها همچنان در بخش‌های مختلف با کمبودهای جدی مواجه هستیم. به عنوان مثال در شهرهایی همچون خرم‌آباد و کوهدشت آبگرفتگی معابر به چالشی جدی تبدیل شده […]

565-533x400

به گزارش میرملاس امروزه کمبود زیرساخت‌های شهری یکی از مهم‌ترین معضلات شهرهای بزرگ از جمله لرستان است که در دهه‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی مسئولان وقت به ایجاد این زیرساخت‌ها همچنان در بخش‌های مختلف با کمبودهای جدی مواجه هستیم. به عنوان مثال در شهرهایی همچون خرم‌آباد و کوهدشت آبگرفتگی معابر به چالشی جدی تبدیل شده است به نحوی که شهروندان کوهدشتی گلایه‌‌های متعددی را در این باره مطرح کرده‌اند و خواستار بهبود و رفع موانع موجود شده‌اند. از سوی دیگر در زمینه آسفالت معابر نیز با وجود تلاش‌های انجام شده تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.  مسئولان کوهدشت معتقدند؛کمبودهای کنونی ناشی از بی‌توجهی طی چند دهه‌ اخیر است و نمی‌توان در مدت‌زمانی کوتاه تمامی این کمبودها را برطرف کرد. البته اقدامات مناسبی برای پاسخگویی به مطالبات به حق مردم در حال انجام است که ارتقای شاخص‌های شهری را به دنبال دارد. انتظار می‌رود مشکلات کوهدشت مورد توجه مسئولان استان قرار گرفته و با حمایت‌های مادی و معنوی زمینه برای توسعه این دیار فراهم شود.

کمبود زیرساخت‌های شهری در کوهدشت

یکی از شهروندان کوهدشتی می‌گوید: شهر ما با وجود قدمت بسیار بالا همچنان با مشکلات و موانع زیرساختی شهری مواجه است و با تلاش‌های صورت گرفته هنوز این مشکلات پابرجا هستند.
«رضا میرمحمدی» ادامه می‌دهد: هنگام وقوع بارندگی‌ بسیاری از معابر و خیابان‌های این دیار پر از آب شده و مشکلات زیادی را برای عبور و مرور شهروندان ایجاد می‌کند. وی بیان می‌کند: شهرداری باید یک‌بار برای همیشه با تأمین اعتبارات ویژه به دنبال حل مشکل آبگرفتگی معابر باشد.  این شهروند کوهدشتی در ادامه با اشاره به سایر مشکلات کوهدشت، می‌افزاید: توسعه‌ نیافتن کوهدشت به همین جا خلاصه نمی شود چرا که این شهر همچون بسیاری از شهرهای دیگر استان در زمینه آسفالت معابر نیز با چالش‌ روبروست. انتظار می‌رود برای استفاده هرچه بیش از ظرفیت‌های کوهدشت اعتبارات ویژه‌ای برای آسفالت معابر اصلی و مناطق حاشیه‌ای در نظر گرفته شود.

لزوم ارتقای خدمات شهری در کوهدشت
«رضا امیری» یکی دیگر از شهروندان کوهدشتی نیز ارتقای سطح خدمات شهری را یکی از مطالبات به حق شهروندان عنوان می‌کند و می‌گوید: انتظار داریم که در کوهدشت نیز چنین امری عملیاتی شود. اکنون در شهری مانند کوهدشت با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر نباید همچنان با مشکل جمع‌آوری زباله مواجه باشیم و ضروری است شهرداری تجهیزات خود را در این زمینه به روز کند.
وی بیان می‌کند: ایجاد فضاهای سبز و بوستان‌ها، نوسازی آسفالت معابر به خصوص در مناطق حاشیه‌ای و رفع آبگرفتگی معابر از مطالبات مردم بوده و باید توسط مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

تلاش برای رفع مشکل معابر آبگیر

شهردار کوهدشت درباره آبگرفتگی معابر می‌گوید: کوهدشت شهری کاملاً مسطح بوده و توپوگرافی این شهر به گونه‌ای است که پستی‌ و بلندی ندارد. از سوی دیگر به دلیل شرایط خاص کوهدشت و نبود مطالعات کارشناسی در زمینه دفع آب‌های سطحی، خارج شدن این آب‌ها از شهر بر اساس ضابطه و یا برنامه‌ای هدفمند نیست.
«علی نجات نورعلی» می‌افزاید: به بیان دیگر جدول‌های کوهدشت به صورت سنتی احداث شده‌اند در نتیجه برای عبور آب از معابر با مشکل مواجه هستیم. این مسئول اظهار می‌کند: هنگام بارندگی طی سال‌های اخیر در چندین نقطه از شهر شاهد آبگرفتگی معابر بوده ایم و اکنون نقاط بحرانی نیز در سطح شهر وجود دارند. شهردار در ادامه با اشاره به تلاش برای حل مشکل آبگرفتگی معابر این شهر، می‌گوید: از ۲ سال گذشته هنگام بارندگی با تشکیل ستاد مدیریت بحران تمامی اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات آبگرفتگی در دستور کار قرار گرفته است. با این وجود برای حل آن در بلندمدت با استفاده از ظرفیت فنی نیروهای شهرداری و مشاوران در حال شناسایی نقاط بحرانی و برطرف کردن آن‌ها هستیم.

شناسایی ۱۵ نقطه آبگیر

شهردار کوهدشت عنوان می‌کند: تاکنون ۱۵ نقطه بحرانی و آبگیر در سطح شهر شناسایی‌ شده و در روزهای آینده پیمانکار اقدامات اجرایی را برای اصلاح آن‌ها در دستور کار قرار خواهد داد. البته برای حل کامل مشکل آبگرفتگی معابر کوهدشت به نظر می‌رسد به اعتباری بالغ ‌بر ۴ میلیارد تومان نیاز داشته باشیم. در صورت تأمین این میزان اعتبار می‌توان ظرف ۲ سال بخش عمده‌ای از موانع را برطرف کرد. نورعلی در ادامه بیان می‌کند: از مهم‌ترین نقاط آبگیر و بحران‌زای این شهر می‌توان به انتهای خیابان دکتر حسابی، خیابان دارایی و سیدالشهدا(ع)، ورودی جاده اولاد قباد، شهرک شهید باهنر، بهشتی و میدان توحید اشاره کرد.

واگذاری عملیات جمع‌آوری پسماندها به بخش خصوصی

نورعلی در ادامه با اشاره به وضعیت جمع‌آوری زباله‌های این شهر می‌گوید: از ۲ سال گذشته شاهد واگذاری عملیات جمع‌آوری پسماندهای شهری به بخش خصوصی هستیم و اکنون نیز یک پیمانکار جدید انجام این مهم را بر عهده دارد.  وی اظهار می کند: ساماندهی مناسبی در زمینه جمع‌آوری زباله‌های شهری در کوهدشت انجام شده است و باید گفت که ۹۰ درصد از این فعالیت ها تاکنون به خوبی صورت گرفته است. این مسئول می‌افزاید: سایت جمع‌آوری پسماند شهر کوهدشت نیز با وجود سنتی بودن، شرایط نسبتاً مناسبی داشته و مشکلی در این زمینه نداریم.  شهردار بیان می‌کند: روزانه حدود ۱۰۰ تن زباله در کوهدشت جمع‌آوری می شود که این رقم نسبت به استانداردهای موجود بالاتر است. با بهره‌گیری از بیش از ۱۶ دستگاه خودرو جمع‌آوری زباله شاهد ساماندهی این وضعیت هستیم. نورعلی اظهار می‌کند: امسال حدود ۱۷ هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح معابر و خیابان‌های شهر انجام شد که این اقدام در طول دوره احداث شهرداری کوهدشت بی‌سابقه بوده است. البته اولویت اصلی شهرداری، آسفالت معابر در حاشیه‌های شهر و مناطق کمتر توسعه‌یافته بوده و امید است تا پایان سال حدود ۷ هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح کوهدشت انجام شود.
وی می‌گوید: اکنون اولویت کاری ما آسفالت معابری است که تاکنون آسفالت نشده‌اند البته اقدامات لازم برای لکه‌گیری خیابان‌های اصلی شهر در دستور کار قرار می‌گیرد. حدود ۱۵ درصد از معابر و خیابان‌های شهر کوهدشت آسفالت نشده‌اند، اما تمامی آن‌ها زیرسازی شده اند و به همین دلیل آسفالت آن‌ها در دستور کار قرار دارد. این مسئول تاکید می‌کند: توسعه یک شهر در گرو مشارکت شهروندان است، به همین دلیل اگر خواهان بهبود امکانات شهری در کوهدشت هستیم انتظار مشارکت مردم را در مواردی همچون پرداخت عوارض داریم.

    بهبود وضعیت مقابله با خسارات بارندگی
«نور‌محمد فردی بیرانوند» فرماندار کوهدشت می‌گوید: ستاد مدیریت بحران استان با حضور تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط هنگام وقوع بارندگی‌ها تشکیل می شود و برنامه‌ریزی‌های لازم با هدف پیشگیری از خسارات احتمالی صورت می‌گیرد. اکنون تمامی رودخانه‌ها، جدول ها و مسیل‌های عبور آب لایروبی شده و از تمام ظرفیت موجود برای پیشگیری از حوادث احتمالی استفاده می‌کنیم.
وی می‌افزاید: امسال با وقوع بارندگی با مشکلی در این شهرستان مواجه نبودیم و همچنان دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با حوادث احتمالی آماده هستند.

    مشارکت پایین مردم در پرداخت عوارض
«علی نجات نورعلی» شهردار کوهدشت با اشاره به مشارکت کمتر از ۱۰ درصد مردم در پرداخت عوارض، اظهار می‌کند: انتظار می‌رود که شهروندان کوهدشتی مشارکت بیشتری در پرداخت عوارض داشته باشند، چرا که به هیچ عنوان اداره یک شهر با بودجه‌های کنونی و حمایت‌های دولتی کار ساده‌ای نیست

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=93321

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. سلام جناب نورعلی مردم گور دارند تا کفن داشته باشند

  2. متاسفانه کوچه ی ما را (نیلوفر ۸) حدود ۴۰ روز پیش برای لکه گیری و آسفالت کندند، بعد هم بدون هیچ گونه اقدامی جهت آسفالت آن را به حال خود رها کردند با بارش باران چاله ها پر از آب شده و گل و لای و چاله های کنده شده رفت و آمد را برای مردم مشکل کرده چند بار هم تماس گرفتیم اقدامی نکردند. ای کاش از اول تو این فصل زمستان کوچه را نمی کندند. لطفاً رسیدگی شود.

  3. سلام
    اولا شما کاری برای این مردم انجام ندادین که کسی بیاد عوارضو پرداخت کنه
    فقط مونده عوارض نفس کشیدن رو ازمون بگیرین که اونم این چندساله عین اوضاع شهرمون زیاد تعریفی نداره با این همه گرد و خاک
    شما گفتین مشارکتمون کمتر از ده درصد بوده شما نشون بدین که همون ده درصد رو کجا خرج کردین مطمئن باشین این درصده حداقل تا چهل و پنجاه درصدم میره

  4. شهردارعزیز

    شهرک بسیجیان بی نان ونشان وبی آدرس رادریاب

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.