تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

اظهارات وکیل «کرم محمدی» در زمینه شکایت وی از برخی فعالین سیاسی

  • کد خبر : 93396
  • 15 دی 1395 - 23:14

مدتی بود از روند رسیدگی قضایی به پرونده شکایت فرماندار سابق کوهدشت از برخی فعالان سیاسی خبری به بیرون درز نیمکرد. هر گاه سراغ محسن باقرپور وکیل آقای کرم محمدی فرماندار اسبق کوهدشت و فرماندار فعلی پیشوا میرفتیم هزار جور آسمان و ریسمان می بافتند تا بگونه ای محترمانه از پاسخ به سوال خبرنگار کشکان […]

img_0008

مدتی بود از روند رسیدگی قضایی به پرونده شکایت فرماندار سابق کوهدشت از برخی فعالان سیاسی خبری به بیرون درز نیمکرد. هر گاه سراغ محسن باقرپور وکیل آقای کرم محمدی فرماندار اسبق کوهدشت و فرماندار فعلی پیشوا میرفتیم هزار جور آسمان و ریسمان می بافتند تا بگونه ای محترمانه از پاسخ به سوال خبرنگار کشکان در خصوص روند رسیدگی به این پرونده و آخرین تحولات این پرونده ی پر سر و صدا طفره برود و فقط به همین جمله بسنده میکرد که ”اندکی صبر سحر نزدیک است”…

در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر نهایی شدن پرونده و خروج پرونده از دادسرا و ارسال پرونده به دادگاه به گوش می رسید بر همین اساس با آقای باقرپور وکیل کرم محمدی شاکی پرونده تماس گرفته شد و از ایشان خواسته شد برای تنویر افکار عمومی آخرین اخبار از روند رسیدگی به این پرونده را در اختیار خبرنگار کشکان قرار دهد. ایشان نیز با دعوت خبرنگار ما به دفتر خود آمادگی خود را برای پاسخگوی به سوالات ما در حد ملاحظات قانونی بیان داشت برای همین به دفتر ایشان رفتیم با رویی باز پذیرای ما شد و برای پاسخگویی به سوالات ما اعلام آمادگی نمود.
از ایشان سوال شد چه خبر؟ و آیا اخباری که این روزها مبنی بر بازجویی از برخی متشاکیان صحت دارد یا خیر و آیا برای آزادی این افراد قرار صادر شده است یا خیر؟
ایشان بیان داشت نسبت به متهم اصلی پرونده در ابتدا با قدری تاخیر پیگیری شد و هدف غایی بنده و موکلم و مردم شریف کوهدشت و رومشکان که با ادعای تقلب در واقع نوعی تعریض به ایشان وارد شده بود، بر این اساس بود که شرایط عذرخواهی رسمی و علنی فراهم شود شرایط ما نیز چندان سخت نبود عذرخواهی رسمی و اذعان به قبول اشتباه در ایراد افترا و اهانت به یکی از شخصیت های انقلابی و یکی از مدیران ارزشمند نظام یعنی جناب حاج کرم محمدی. آقایان با اعزام افراد متعددی از بزرگان و شخصیت های قابل احترام علیرغم آنکه تلویحاً و صریحاً نسبت به موضوع شکایت که همان اهانت و افترا به موکلم و مجموعه سازمان اجرایی و نظارتی بود اظهار تاسف نموده و بیان این مطالب را زیبنده موکل و مجموعه زحمتکشان اجرایی و نظارتی نمی داستند، لکن بر اساس ملاحظات غیر ضرور حاضر به رسانه ای نمودن عذرخواهی های خود نبودند و در واقع بدنبال آن بودند که چهره قهرمانی خیالی خود را همچنان با کمترین هزینه ای حفظ کنند و ادعا کنند که همچنان بر ادعای باطل خود ایستاده اند که این استراتژی مقبول نیفتاد و روند قضایی همچنان در دستور کار قرار گرفت. البته بنده با مشورت موکلم جناب آقای محمدی نسبت به چند تن از متهمین اعلام رضایت نمودم چرا که احساس ما این بود با توجه به عذرخواهی های مکرر و برداشت از غلبه جو روانی و احساسی ایام بعد از انتخابات بر این افراد و از آنجا که موضوع اتهامی این افراد خارج از اراده اولیه جناب آقای محمدی بود و از سویی نسبت به برخی از این افراد شخص جناب آقای محمدی علاقه ای به تعقیب قضایی بعلت اعتقاد به مسائل اخلاقی و وجود رابطه دوستانه ای که سال های قبل با این افراد داشته هر چند که متاسفانه با این رفتارها ایشان این رابطه قدیمی را پاره شده تلقی می کنند لکن با لحاظ جمیع جهات نسبت به ۶نفر از متهمین با وکالت از جناب آقای محمدی و ماذون از ناحیه جنابشان اعلام رضایت نمودم.
در خصوص ۳ تن از متهمین که دو تن از ایشان از کاندیداهای موسوم به ۵ به علاوه ۱ نیز میباشند با صدور قرار جلب به دادرسی تفهیم اتهام شده برایشان قرار تامین کیفری صادر شده با صدور قرار مجرمیت از سوی دادسرای محترم عمومی و انقلاب کوهدشت و متعاقباً صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی نهایی به دادگاه کیفری ارسال شده است که منتظر وقت رسیدگی قضایی هستیم.
از آقای باقرپور سوال شد موضوع اتهامی این افراد چه میباشد؟ وی بیان داشت اهانت و افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از موارد اتهامی ایشان می باشد.

ایشان در پاسخ به این سوال که هویت این افراد چیست؟ بیان داشت: با عنایت به اینکه بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری تا قطعیت حکم از امکان افشای هویت متهمین محظوراتی وجود دارد اجازه بفرمایید در وقت مناسب اطلاع رسانی خواهد شد به همین اندازه بسنده میکنم که این افراد برای جلب “رضا”ی موکل اقدام کنند تا “فرجی” برایشان پیدا شود چرا که موکلم از” تبار” بزرگان است.
ایشان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا افراد دیگری در زمره متهمین شکایت آقای محمدی می باشند یا خیر؟ بیان داشت در این خصوص باید عرض کنم افراد دیگری نیز در زمره متهمین قرار دارند که پرونده در شعبه دیگری در حال رسیدگی است که شامل رسیدگی قضایی به اتهام‌ چند تن دبگر و نیز یک سایت خبری و ۳۳ کانال تلگرامی است که برخی از این افراد در دادسرا حاضر و ضمن تفهیم اتهام با تامین قرار کیفری آزاد شده اند برخی دیگر نیز در نوبت احضار قضایی قرار دارند و پرونده ایشان نیز در حال اقدام است.
از ایشان در خصوص شایعاتی مبنی بر اعلام شکایت از کاندیدای شاخص اصلاح طلبان در انتخابات سال گذشته سوال شد که اظهار داشت: متاسفانه تلاش زیادی صورت گرفت که از گسترش متهمین خودداری شود لکن با کمال تاسف رفتارهای کنترل نشده برخی آقایان و بدست آمدن برخی اسناد مخصوصاً از یکی از متهمین که در مقام دفاع از خود به مقام قضایی ارایه شد و در آن برخی مکاتبات یکی از کاندیداها با مسئولین از سوی کاندیداهای شکست خورده نیز وجود داشت که متاسفانه در یک مورد از این نامه ها یکی از این آقایان در کمال بی انصافی اتهاماتی عجیب و غریب به موکل بنده منتسب نموده بود که برای رسیدگی قضایی اقدام شده است این قبیل اقدامات ناچاراً ما را وادار کرد نسبت به یکی از افراد مد نظر شما نیز اقدام قضایی انجام شود و بی صبرانه منتظر حضور این فرد در دادسرا و ارائه اسناد و مدارک دال بر تصدیق ادعایشان هستیم. فعلاً به همین اندازه بسنده میکنم و با یاری خدا با حرکت رو به جلو و شفاف شدن برخی واقعیات مردم فهیم شهرمان را از آخرین اخبار مطلع خواهم نمود و مشخص خواهد شد افرادی که مردم را تحریک نموده و موجبات تشویش اذهانشان شده اند چقدر توانمند در اثبات ادعای خود هستند.
باقرپور بیان داشت: ملاحظه می شود با نزدیک شدن به انتخابات شوراها و ریاست جمهوری مجدداً بد اخلاقی های سیاسی با حمله غیر اخلاقی علیه جناب آقای ملکشاهی و آقای دوستی و بعضاً شهید زنده جناب حاج علیمحمد سوری لکی که هر سه این بزرگواران از ذخایر شهر و استان و از چهره های فرا استانی و ملی می باشند شروع شده است که دنباله همان بد اخلاقی های موضوع شکایت موکلم جناب آقای محمدی است.

وی ادامه داد: با‌ نگاهی به مقالاتی که در روزهای اخیر در فضایی مجازی منتشر شده بیشتر به درستی اقدام قضایی و برخورد با اهانت کنندگان و کسانی‌که بدنبال ایجاد انحصار سیاسی و خفقان فکری هستند پی خواهیم برد هر چند برخی از این افراد کوتوله سیاسی تلقی می شوند و اساساً در معادلات سیاسی جایگاهی ندارند و بیشتر به قلم اجاره ای و سفارشی شباهت دارند تا اهل قلمی که دغدغه خاصی داشته باشند لکن سکوت در این زمینه موجبات جری شدن این افراد و تولد فتنه ای جدید خواهد بود که بنده معتقدم باید نطفه این فتنه را از ابتدا عقیم کرد و اجازه نداد گره ای که می تواند با دست باز شود احاله به دندان شود.
از آقای باقرپور سوال شد آیا افرادی برای ختم این پرونده با شما رایزنی کرده اند؟ در صورت مثبت بودن پاسخ نتیجه آن چه بوده است؟ باقرپور اظهار داشت: چنانکه عرض کردم افراد متعددی از قم و تهران و خرم آباد و کوهدشت تماس های متعدد و مکرری داشته اند حتی والده بنده را نیز واسطه نموده بودند برای جلب رضایت. برخی از این افراد از چهره های موثر جریان اصلاحات بوده اند. در تمامی مذاکرات یک جمله به عنوان پیش شرط اعلام رضایت عنوان شده عذرخواهی رسمی از سوی متهمین و انتشار آن در فضای رسانه ای بصورت مکتوب. برخی از متهمین گاهاً برای جلب رضایت از لابی خانوادگی هم برای جلب رضایت استفاده کردند اما با وجودی که برای عذرخواهی از موکلم تمایل داشتند لکن در خصوص رسانه ای شدن آن موافق نبودند و بدنبال آن بودند که با عذرخواهی مخفیانه به قول خود شأنش محفوظ باشد ما نیز بر این اساس که با منطق سازگار نیست در فضای رسانه ای اهانت و افترا زد و در خفا عذرخواهی نمود لذا همانگونه که در رسانه ها توهین شده افترا زده شده در همان فضا هم عذرخواهی شود موکلم اصراری به محکومیت قضایی متهمین با فرض تنبه ندارد لکن رصد فضای پیش از انتخابات شوراها نشان از یک فضایی مسموم دارد که متأسفانه سنگ‌بنای آن را در بد اخلاقی های انتخابات گذشته ائتلاف عملی عده ای از دوستان مدعی اصلاح طلب و مدعی اصولگرایی بنا نهادند و این می طلبد که با برخورد با خاطیان جلوی اتفاقات شبیه به حوادث سال گذشته گرفته شود. اگر روند انتخابات در سال گذشته با انتخابات شوراها که بزودی برگزار خواهد شد تطبیق داده شود ملاحظه میشود بد اخلاقی هایی که با نگارش مقالات در روزهای اخیر علیه آقایان ملکشاهی و دوستی شروع شده ادامه همان خط سیری است که در انتخابات مجلس و در اطاق فکر برخی رد صلاحیت شدگان مردمی انتخابات تدوین شده است.
در پایان از ایشان در خصوص فرجام این پرونده سوال شد که بیان داشت: اراده موکل بر شفاف سازی های سیاسی و اخلاقی است اگر امروز شاهد تخریب مجدد جناب آقایان ملکشاهی نماینده محترم شهرستان های کوهدشت و رومشکان که از چهره های ملی و تاثیر گذار کشوری می باشند و نیزجناب آقای دوستی که حق عظیمی بر این مردم دارند و اقدامات ایشان از حیث خدمت رسانی به مناطق محروم این شهرستان از مدرسه سازی و پل سازی و کتابخانه سازی و تهیه امکانات توسعه شهری که اخیراً چند میلیارد تومان وسایل راه سازی برای شهرداری تهیه نموده بودند نشان از آن دارد که بنای کج بد اخلاقی و بی تقوایی سیاسی از سوی مدعیان اخلاق و اصلاح در حال نهادینه شدن است که علاوه بر اینکه موجبات تاسف و تاثر شده برخورد با این خط سیر ضروری است که برخورد قضایی اجتناب ناپذیر است.

چند هفته قبل شاهد بودیم در یکی از گروه های تلگرام فرماندار شهرستان که از چهره های با سابقه اجرایی خوب می باشند را پیشاپیش تهدید به قتل کردند با این توهم ممکن است در شوراها به قول خودشان تقلب بشود و این خود نشان می دهد که فضایی سیاسی شهر بعد از جنجال های برخی افراد معدود چنان آشفته شده که هر کاندیدایی حتی قبل از انتخابات ایران ادعای تقلب دارد در حالیکه هنوز مقدمات انتخابات نیز شروع نشده است و این رفتارهای نامیمون از عوارض آن بد اخلاقی های انتخابات گذشته است هر چند به لطف خدا برخی لیدرهایی که مدعی تخلف و تقلب در انتخابات بودند و یکی از متهمین این پرونده نیز می باشند اکنون صراحتاً اقرار دارند که علت شکست ایشان در انتخابات نه آن چیزی که در رسانه ها ادعا می شد یعنی نقش عوامل اجرایی و نظارت بود بلکه خود و برخی مجموعه های همفکرشان را در این شکست مقصر می دانند هر چند با این ادعایشان هم مخالفیم اما این مطالب یک چیزی را نشان می دهد و آن سردرگمی برخی سیاسیون است که هر بار فرد یا مجموعه ای را در شکست خود مقصر می دانند بدون آنکه واکنش مناسبی در خصوص علت واقعی شکستشان انجام دهند.

تهیه و تنظیم: مهدی دوست محمدی – کشکان

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=93396

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۱
  1. جناب باقرپور جوری حرف میزنی که یکی از ارکان بلند بالای نظام هستین جنابعالی فقط وفقط وکیل آقای محمدی هستین و می بایست در مورد روند پرونده مصاحبه می کردید .در کل جنابعلی در حد این اضهار و نظرها نیستی

  2. خجالت بکشید.

  3. شخصیت انقلابی؟؟؟؟؟
    مدیر ارزشمند؟؟؟؟
    شوخی نکن

  4. وکیل کرم محمدی هستی یا دوستی و ملکشاهی؟ ؟؟؟تو حوزه ای که بهت ربط نداره حرف نزن در حدی نیستی که به آزادبخت یا مومنی بی ادبانه بتازی

  5. اقای وکیل پولهای دوستی که کمک کرده از کجا امده

  6. وکیلی یا جنگ جو

  7. برخی از دوستان به دنبال بزرگ کردن خودشان هستند لیک راه را اشتباه رفتند ای کاش شما همان روز اول پرونده راقبول نمیکردید به احترام این بزرگ مرد که شما چیزهای ……………. هم به ایشان بسته اید که همه با شناختی که ازایشان دارند به فرمایشان جنابعالبی فقط خنده تمسخر میزنند ،شاید اگر از قبول این وظیفه سر باز میزدید محبوبیت و بزرگی شما در بین مردم بیشتر میشد.

  8. چرا از حرفهای صادقانه آقای باقرپور برآشفته شدید هر چی گفته صداقت است

  9. جهت اطلاع کامنت ” فرهنگی” باید عرض کنم کاروکیل بنوعی جنگجویی است اما نبرد با سلاح مدرک وسند ودلایل محکمه پسند. ابزار یک وکیل استدلال ومستندات قانونی است. او بابلوف وهو وجنجال سروکاری ندارد چون فقط وفقط ارایه استنادات قانونی وقضایی برایش مهم است نه تهمت-افترا- انگ -وادعاهای پوچ وبی پشتوانه ! اقا یا خانم فرهنگی اتفاقا خیلی متاسفم که بگویم درروز انتخابات خیلی از حوزه های رای از وجود برخی اشخاص فرهنگی رنج میبرد! رفتارهای بی ادبانه واهانت امیز و… که مغایر با نام “فرنگی” بود ادم را انگشت به دهان میکرد ای همکار فرهنگی!

  10. حیف وکیل

  11. درود براستاد بزرگ بنده جناب باقرپور عزیز

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.