تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

نماینده ولی فقیه در لرستان: ایمان و دفاع از ولایت دو صفت فاطمه/ باید از زندگی ایشان الگو گرفت

  • کد خبر : 95641
  • 13 اسفند 1395 - 9:33

به گزارش میرملاس آیت الله سید احمد میرعمادی در سخنرانی خود در دانشگاه ادیان و مذاهب قم با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: در رابطه با شان شخصیت این بانوی بزرگوار آیات متعددی مانند تطهیر، مودت، ذی القربی، مباهله و … نازل شده است. وی با بیان اینکه شاکله شخصیت حضرت فاطمه(س) […]

به گزارش میرملاس آیت الله سید احمد میرعمادی در سخنرانی خود در دانشگاه ادیان و مذاهب قم با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: در رابطه با شان شخصیت این بانوی بزرگوار آیات متعددی مانند تطهیر، مودت، ذی القربی، مباهله و … نازل شده است.

وی با بیان اینکه شاکله شخصیت حضرت فاطمه(س) را دو صفت تشکیل می دهد گفت: ایمان و ولایت شاکله اصلی شخصیت حضرت فاطمه(س) را تشکیل می دهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه همه صفاتی که برای این حضرت در نظر گرفته می شود زیر مجموعه این دو صفت است تصریح کرد: جهاد، ایثار، تقوا و سایر صفات انسانی و الهی حضرت فاطمه(س) در زیر مجموعه این دو صفت ایشان قرار می گیرد.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه هیچ موضوعی در فرهنگ دینی به اندازه ایمان و ولایت اهمیت ندارد گفت: ایمان و ولایت با سرنوشت انسان سر و کار دارد و هیچ صفتی ما نداریم که در سرنوشت انسان غیر از این دو تاثیر گذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایمان انسان را در برابر سختی ها پایدار و ثابت قدم می کند گفت: ایمان و بندگی خداوند از جمله این ویژگی ها بوده و ایمان پایه همه صفت های خوب در انسان محسوب می شود.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه عبادت اساس همه کمالات است گفت: در این راستا حضرت فاطمه(س) در ایمان، بندگی و اطاعات نسبت به خداوند به عنوان الگو و نمونه مطرح است.

وی همچنین علم، دانش، معرفت و بصیرت را از دیگر ویژگی های حضرت فاطمه(س) برشمرد و بیان داشت: این ویژگی ها از کمالات حضرت فاطمه(س) است چرا که معرفت و بصیرت اساس رشد، سعادتمندی و کمال انسان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین ایراد سخنرانی، خطبه ها، پاسخگو بودن به سوالات زنان مدینه و … را از دیگر ویژگی های حضرت فاطمه(س) عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم که به کمال برسیم باید ایمان، معرفت، بصیرت، عبادت و طاعت داشته باشیم.

آیت الله میرعمادی همچنین با اشاره به مبارزات پی در پی حضرت فاطمه(س) برای خدا و دفاع از ولایت تصریح کرد: این بانوی بزرگوار در مسیر دفاع از ولایت قدم برداشت و اولین شهید راه ولایت است.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=95641

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.