تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

ماجرای خانه‌ای که تخریب شد؛ دفاع شهردار در مقابل انتقادات استاندار

  • کد خبر : 95669
  • 14 اسفند 1395 - 10:07

به گزارش میرملاس به نقل از مهر چند روزی است که حکایت تخریب یک منزل مسکونی توسط شهرداری خرم آباد از طریق یک فیلم در فضای مجازی، دست به دست می شود، فیلمی که انتشار سریع آن باعث شد استاندار لرستان در جلسه شورای مواد مخدر استان علت آن را از شهردار خرم آباد جویا […]

به گزارش میرملاس به نقل از مهر چند روزی است که حکایت تخریب یک منزل مسکونی توسط شهرداری خرم آباد از طریق یک فیلم در فضای مجازی، دست به دست می شود، فیلمی که انتشار سریع آن باعث شد استاندار لرستان در جلسه شورای مواد مخدر استان علت آن را از شهردار خرم آباد جویا شود.

استاندار لرستان: شهرداری خرم آباد مظهر بی تدبیری است

استاندار لرستان در این جلسه با بیان اینکه شهرداری خرم آباد در این زمینه بی تدبیری کرده است، گفت: آیا واقعا تخریب این منزل انقدر ضروری بود که باعث شود فیلم آن در فضای مجازی پخش شود؟

هوشنگ بازوند افزود: همه در فضای مجازی با انتشار این فیلم نوشتند«دسته گل شهرداری خرم آباد»، ولی شما باید رعایت می کردید تا به حیثیت شهر ضربه وارد نشود.

وی ادامه داد: اگر به من بگویند مظهر بی تدبیری را معرفی کنید، قطعا شهرداری خرم آباد را معرفی خواهم کرد.

استاندار لرستان اظهار کرد: متاسفانه بی قانونی در فضای مجازی وجود دارد و بی قانونی فضای مجازی نباید عاملی برای کارهای غیرقانونی باشد که در نهایت از عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد خواست که در این زمینه توضیحات لازم را بدهد.

دفاعیات شهردار

شهردار خرم آباد نیز در پاسخ به سوالات استاندار گفت: شهرداری خرم آباد در این زمینه کار غیرقانونی نکرده است.

یحیی عیدی بیرانوند افزود: این منزل در منطقه کوی فلسطین خرم آباد قرار دارد که ۳۳ هزار نفر در این منطقه ساکن هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه ساکنان این منطقه حتی یک متر فضای سبز ندارند و سال هاست یکی از خواسته های ساکنان این منطقه به مانند سایر نقاط شهر، ایجاد فضای سبز بوده است.

شهردار خرم آباد با بیان اینکه این ملک تخریبی در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع قرار داشته است، گفت: در این محدوده ۷ یا ۸ خانه سازمانی وجود داشت که به دلایلی حدود ۲۰ سال، عده ای در آنها ساکن بوده اند و حتی کارمندان دیگری هم در آنها ساکن شده بودند.

عیدی بیرانوند افزود: حتی ۵ هزار متر از این منطقه را برای انبوه سازی برای کارمندان اختصاص داده بودند که راه و شهرسازی استان از ما شاکی شد و حتی به راه و شهرسازی نیز خسارت پرداخت کردیم.

شهردار: هنگام تخریب خانه کسی آنجا نبود

وی ادامه داد: اگر باز هم در این منطقه ساخت و ساز می شد منطقه بسیار متراکم و انبوه از جمعیت می شد آن هم در شرایطی که حتی یک متر فضای سبز در آنجا وجود ندارد.

شهردار خرم آباد گفت: حتی منابع طبیعی هم از ما شاکی شد و اعلام کرد که این ملک متعلق به راه و شهرسازی نیست و متعلق به ماست که چند هزار متر زمین نیز به منابع طبیعی دادیم.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: ما برای ایجاد فضای سبز در این منطقه از طریق این ملک، خسارت زیادی پرداخت کردیم و همه کسانی که در این محدوده ساکن بودند، راضی شدند و تخلیه کردند.

وی ادامه داد: فقط شخصی که ساکن این منزل بود، تخلیه نمی کرد و عنوان می کرد که قولنانه این منزل را دارد و البته سند نداشت و ماهم مذاکرات زیادی برای جلب رضایت او انجام دادیم.

شهردار خرم آباد گفت: ما حتی برای این شخص خانه پیدا کردیم ولی هر بار مبلغ مورد معامله را افزایش می داد به نحوی که از ۶۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون و این اواخر به ۳۰۰ میلیون تومان، نرخ را افزایش داد که با هماهنگی دادستانی و با زعم اینکه سندی هم در دست نداشت با وجود تذکرات زیاد، اقدام به تخریب این منزل کردیم.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: این شخص با بهانه آوردن، یک سال هم تخلیه این خانه را به تعویق انداخت و باید بگویم که این خانه اولا کسی در داخلش ساکن نبوده و فقط چند تکه اثاثیه در آن وجود داشت که حتی آنها را هم صورتجلسه کردیم.

وی ادامه داد: نه کسی در داخل این خانه زندگی می کرده و نه حتی زمان تخریب هم کسی آنجا نبوده و این فیلم بعد از تخریب گرفته شده و در فضای مجازی پخش شده است.

استاندار: شهرداری باید نسبت به قانون گریزی در فضای مجازی اعترض می کرد

شهردار خرم آباد تصریح کرد: چند ساعت بعد از تخریب این ساختمان، خانم مسنی که قبلا در این منزل ساکن بوده را بر سر ملک تخریب شده آورده اند و این فیلم را منتشر کرده اند کما اینکه خانمی که این فیلم را منتشر کرده از شهرداری عذرخواهی کرده است.

عیدی بیرانوند گفت: ما هر چه پول و چک می دادیم این شخص آنها را نمی پذیرفت و هر بار هم رقم را بالاتر می برد ولی موقع تخریب آمد و چک را گرفت.

استاندار لرستان با شنیدن اظهارات شهردار خرم آباد در این زمینه گفت: زمانی که من هم معاون عمرانی استانداری بودم تقاضای ساکنان کوی فلسطین ایجاد فضای سبز در این منطقه بوده است.

بازوند افزود: با این تفاسیر شهرداری مراحل قانونی را طی کرده است اما بی تدبیری عده ای در فضای مجازی سبب شده که این فیلم بر علیه شهرداری خرم آباد، متتشر شود و البته لازم بود که شهرداری خرم آباد نسبت به قانون گریزی در فضای مجازی و انتشار این مطالب، اعتراض کند.

وی ادامه داد: البته بهتر بود که از ابتدا احتمال می دادید که تخریب این خانه ممکن است موجب ایجاد حاشیه شود و شهردار خرم آباد تاکید کرد که کسی در این خانه ساکن نبوده و چند ساعت بعد از تخریب این شخص را به محل تخریب آورده اند و این فیلم تهیه شده است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=95669

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.