تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

شعب ویژه‌ای برای برخورد با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی در لرستان اختصاص یافت

  • کد خبر : 95831
  • 20 اسفند 1395 - 11:19

به گزارش میرملاس، به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری لرستان جعفر بدری در همایش حامیان محیط‌زیست و منابع طبیعی که در رصدخانه کاسین بام لرستان برگزار شد، اظهارداشت: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه‌ای فرا سازمانی است و مردم ومسئولان در حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی به‌عنوان میراث نسل‌های آینده مسئول‌اند. وی افزود: اینکه […]

به گزارش میرملاس، به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری لرستان جعفر بدری در همایش حامیان محیط‌زیست و منابع طبیعی که در رصدخانه کاسین بام لرستان برگزار شد، اظهارداشت: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه‌ای فرا سازمانی است و مردم ومسئولان در حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی به‌عنوان میراث نسل‌های آینده مسئول‌اند.

وی افزود: اینکه ما تصور کنیم تنها برخی سازمان‌ها متولی حفاظت از محیط‌زیست هستند و به دیگران ارتباطی ندارد فکر اشتباهی است زیرا عدم وجود نیروی انسانی و تجهیزات کافی در سازمان‌های متولی حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی می‌طلبد همگان به‌عنوان همیاران محیط‌زیست در عرصه پاسداشت این میراث گران‌قدر کوشا باشند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته یکی از شاخص‌های توسعه نگهداشت محیط‌زیست به‌عنوان بستر توسعه محسوب می‌شود، عنوان کرد: حمایت تمام‌قد دستگاه قضایی استان و سازمان‌های تابعه از محیط‌زیست و منابع طبیعی به شکلی است که استان لرستان به‌ عنوان استانی پیشرو در حفاظت از محیط‌زیست باشد تا جایی که لرستان به‌عنوان پایتخت اکوتوریسم و طبیعت‌گردی کشور مطرح است.

وی بیان کرد: دقت و سرعت عمل در برخورد با قاطع و بازدارنده با متخلفان و متجاوزان عرصه‌ها و ذخایر منابع طبیعی به طور یقین میدان را برای سوداگران منابع طبیعی تنگ می‌کند که در این رابطه خوشبختانه در مجموعه‌های قضایی استان لرستان شعب ویژه‌ای برای این منظور اختصاص‌یافته است و به‌تمامی قضات تجدیدنظر استان نیز تأکید شده است تا در حمایت قضایی از محیط‌زیست تمام توان خود را اعمال کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=95831

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. من فقط یک سوال دارم آیا تصرف زمین های منابع طبیعی میان درختان منطقه مسیر اولاد قباد ودیگر نواحی وکشاورزی کردن در آن نواحی جرم است یا خیر؟
    اگر جرم است چه کسی باید شکایت کند؟
    جرا منابع طبیعی در این موارد ساکت ونظاره گر است ؟
    آیا این همه عرصه های طبیعی که تصرف شده ودر آن گندم وجو کاشته می شود جرم است یا نه ؟
    ممنون از مسئولینی که جوابگو باشند یا خبرنگاری که این سوالات را از مسئولی بپرسد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.