تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

وقتی بانوان ارکستر ملی «گُلوَنی» به سر می‌کنند / «زندگی» هدیه‌ی شهبازیان و افتخاری برای مردمان لرستان

  • کد خبر : 95847
  • 21 اسفند 1395 - 13:07

. ارکستر ملی ایران نخستین اجرای استانی خود را به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری در حضور مردم لرستان به روی صحنه بردند. به گزارش میرملاس ؛ شب پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان در لرستان به روی صحنه رفت. این اجرا در سالن خانه کشتی خرم آباد و […]

ارکستر ملی در لرستان

.

ارکستر ملی ایران نخستین اجرای استانی خود را به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی علیرضا افتخاری در حضور مردم لرستان به روی صحنه بردند.

به گزارش میرملاس ؛ شب پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان در لرستان به روی صحنه رفت. این اجرا در سالن خانه کشتی خرم آباد و به خوانندگی علیرضا افتخاری برگزار شد.

در حالی که تقریبا تمام صندلی های سالن با حضور علاقه مندان موسیقی پر شده بود، حمیدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان لرستان با حضور بر روی صحنه و خوشامدگویی به حاضران، گفت: من از شما تشکر می‌کنم که همواره از برنامه‌های فرهنگی و کنسرت‌های موسیقی استقبال می‌کنید که باعث می‌شود ما برای این کار تشویق شویم. خوشبختانه یکی از وعده‌هایی که دولت تدبیر و امید داد، احیای ارکستر ملی بود که این مهم محقق شد و ما توانستیم به عنوان اولین استان افتخار میزبانی از این ارکستر را داشته باشیم.

حنان ادامه داد: اجرای امشب ارکستر در خرم آباد  عیدی از طرف ما به مردم بزرگوار و فرهنگ دوست لرستان بود.

.

.

در ادامه و با ورود نوازندگان و رهبر ارکستر ملی ایران به روی صحنه، شهبازیان رو به مخاطبان این کنسرت گفت: ارکستر ملی ایران نخستین اجرای استانی اش را به شهر شما آورده است. دختران ارکستر من برای اجرا در شهر شما گلونی به سر کرده اند.

او اوامه داد:  امروز با تولد نسرین جابری شاعر بزرگ و معاصر لر مقارن است. ارکستر ملی ایران اجرای خودش را به این بانوی بزرگ تقدیم می کند که سال گذشته به سفر بهشتی رفته است.

.

 

.

کنسرت ارکستر ملی ایران با اورتور «آوار» به آهنگسازی فریدون شهبازیان آغاز شد. سپس با حضور علیرضا افتخاری قطعات «نیلوفرانه» و «بهشت یاد» از آثار عباس خوشدل خوانده و نواخته شد. کنسرت با قطعه های بیکلام «به یاد صبا» و «نغمه ترک» ادامه پیدا کرد. «در هوای تو» و «کوی بی نشان»‌ آثار دیگری بودند که در بخش اول این اجرا، نواخته شدند.

.

.

در بخش دوم قطعه‌های «شور عشق»، «رهایی»، «محرم راز»، «ساقی نامه» و «شور عاشقانه» خوانده شد، دو اثر «پرلود» و «سرود گل» نیز به صورت بیکلام توسط ارکستر ملی اجرا شدند. قطعه «زندگی» پایان بخش اجرای ارکستر ملی بود. زندگی پیش از این توسط رضا سقایی – خواننده موسیقی لری و چند خواننده موسیقی ایرانی خوانده شده است. این بار اما فریدون شهبازیان این قطعه را برای ارکستر تنظیم و به افتخار حضور در خرم آباد آن را اجرا کردند.

.

.

*هوشنگ بازوند استاندار لرستان، مسعود رایگان و وحید موسائیان مهمانان ویژه این کنسرت بودند.

.

.

همچنین در جریان حضور ارکستر ملی ایران در شهرستان خرم آباد مستر کلاس مبانی موسیقی و آهنگسازی با حضور فریدون شهبازیان برای هنرمندان لرستان برگزار شد.

.

 

.

.

 

.

عکاس : امین آزادبخت / خبرگزاری تسنیم

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=95847

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.