به گزارش میرملاس عضو لرستانی مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شریعت فاقد روح دین و بیگانه با خدای دین، واقعی نیست، گفت: مشکل نسخههایی از شریعت که بسیاری امروز در جهان اسلام آن را دنبال میکنند، این است که فاقد طعم دین، فاقد روح دین، بیگانه باخدای دین و بیتفاوت در قبال فلسفه و رسالتهای دین هستند.
“آیتالله احمد مبلغی” در سخنانی در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه رسول اکرم (ص) لبنان خاطرنشان کرد: این نسخهها بهجای کوشش در جهت اقامه دین که در آیه ۱۳ سوره شوری (شَرَعَ لکم … ان اقیموا الدین) آمده، به سمت سوءاستفاده از دین به نفع خود به پیش رفتهاند؛ گویی این دین است که آمده تا آنها را استقرار دهد، نه آنکه شریعت برای استقرار دین است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه شریعتی که بهجای نفی تفرقه به ایجاد و تثبیت آن دست بزند، بدلی است، اظهار داشت: چنین شریعتی، خدایی و برآمده از دین نیست؛ بلکه برآمده از نگاهی تنگ، خشکمغز، قشرگرا و حاصل رویکردی غیر فطری به دین از ناحیه گروههایی از انسانهاست.
وی گفت: این نسخهها، شریعت واقعی خدا را پس زده و نه تنها اقامه کننده دین نیستند که بالاتر تضعیفکننده یا حتی تخریبکننده دین در نزد نسلهای جدید هم شدهاند.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس آیه ۱۳ سوره شورا، آن روی سکه اقامه دین (أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ) عدم تفرقه (وَلَا تَتَفَرَّقُوا) است در حالی که شریعت حاصل از این نسخه -که برساخته از میل و نگاه انسانهای کمظرفیت است- نهتنها به عدم تفرقه نمیانجامد که فراتر به عامل ظهور بدترین و خونبارترین شکل اختلاف بدل شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دعای ندبه، ادبیات و مضامین کمنظیری را در خود جمع کرده، گفت: مهمترین ویژگی دعای ندبه، ارائه تحلیلهای تاریخی است.
آیتالله مبلغی با اشاره به اینکه دعای ندبه در بردارنده چهار “خوانش تحلیلی تاریخ” و یک “آینده خوانی تحلیلی” است، گفت: یکی از “گذشته خوانیها تحلیلی” در دعای ندبه، ارائه تحلیلی روشنگر نسبت به تاریخ “جریان دینی – اجتماعی انبیاء” است.
وی افزود: بر اساس تحلیل آمده در دعای ندبه، انبیا چهار کارکرد “اقامه دین”، “اتمامحجت بر عباد”، “جلوگیری از دور افتادن حق از مقرّ خود” و “جلوگیری از غلبه باطل بر پیروان حق” را دنبال میکردهاند.
مبلغی با اشاره به این که “هدف بودن اقامه دین برای انبیاء” یک مضمون عمیق قرآنی است، گفت: قرآن در این زمینه، در آیه شَرَعَ لَکُمْ مِنَ الدِّینِ مَا وَصَّى بِهِ نُوحًا وَالَّذِی أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ وَمَا وَصَّیْنَا بِهِ إِبْرَاهِیمَ وَمُوسَى وَعِیسَى أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا، تشریع شریعت را برای اقامه دین معرفی میکند.
………… به درد مردم بیچاره لرستان برس…