تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری استان لرستان: در سال تحصیلی آینده، مدارس تحت پوشش طرح نماد قرار می گیرند

  • کد خبر : 99943
  • 02 مهر 1396 - 12:20

  به گزارش میرملاس رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری استان لرستان از اجرای طرح نماد در مدارس خبر داد و گفت : هدف کلی از اجرای این طرح توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با توجه به پیشگیری رشدمدار است. گودرز نیازی افزود : […]

 

به گزارش میرملاس رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری استان لرستان از اجرای طرح نماد در مدارس خبر داد و گفت : هدف کلی از اجرای این طرح توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با توجه به پیشگیری رشدمدار است.

گودرز نیازی افزود : با توجه به اینکه مدرسه در رشد و پرورش شخصیت کودکان، کانون توجه پیشگیری رشدمدار است ؛ آگاهی بخشی در این طرح در سه حیطه خانواده، دانش آموزان و مربیان متمرکز می شود و در هر مدرسه کارگاههای آموزشی مختلفی برای این ۳گروه در نظر گرفته می شود .
وی به اجرای این طرح در شهرستان نورآباد اشاره کرد و گفت : در سال تحصیلی گذشته ۱۰آموزشگاه در این شهرستان تحت پوشش طرح نماد قرار گرفت .
وی گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه «پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری»، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر ، طراحی و توسعه مداخله‌های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از جمله برنامه های طرح نماد برشمرد و ادامه داد : ۵آموزشگاه نیز در شهرستان خرم آباد شناسایی شده و مربیان هم برای آموزش های بیشتر به تهران معرفی شده اند .
وی روش به کار گرفته شده در این طرح را مبتنی بر پیشگیری رشدمدارعنوان کرد و افزود : در این نوع پیشگیری تلاش می شود با مداخله سریع و زودرس وقتی کودکی قصد بروز رفتار بزهکارانه از خود را دارد از مزمن شدن آن و احتمال بزهکاری در آینده جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=99943

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام بر استاد بزرگ. انشااله با پیگیری شما و آموزش از پایه روزی برسد که در لرستان خبری از جرم نباشد.

  2. استاد نیازی بزرگ
    انشاالله مثل همیشه موفق باشید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.