تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

ملکشاهی:نرخ بیکاری در برخی از شهرهای لرستان بالای ۵۰ درصد است

  • کد خبر : 49462
  • 11 اردیبهشت 1393 - 21:31

  نماینده مردم شهرستان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در برخی از شهرهای لرستان بالای ۵۰ درصد است. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، الهیار ملکشاهی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: ما باید به کسانی که از سمت‌های خود […]

 

نماینده مردم شهرستان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در برخی از شهرهای لرستان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از فارس، الهیار ملکشاهی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: ما باید به کسانی که از سمت‌های خود می‌روند، احترام و به افرادی که سمت جدید می‌گیرند، کمک کنیم.

وی افزود: باید بررسی شود که آیا در کشور منابع و ثروت‌های ملی متوازن تقسیم شده است، زیرا اگر این‌گونه بود، امروز شاهد نرخ بالای بیکاری در لرستان نبودیم.

این نماینده مجلس یاد‌آور شد: وضعیت بیکاری در لرستان نگران‌کننده است، زیرا خیلی از جوانان و زنان ما به خاطر حفظ حرمت در سامانه اشتغال به کار اداره کار استان ثبت‌نام نکرده‌اند.

ملکشاهی بیان داشت: یکی از خواسته‌های به حق مردم لرستان این است که منابع به صورت عادلانه تقسیم شود.

نماینده مردم شهرستان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان لرستان در دوران جنگ پشتیبان استان‌های مرزی بوده است، عنوان کرد: در این دوران لرستان خسارت‌های زیادی متحمل شده است اما متاسفانه بعد از جنگ دولت‌ها به این استان توجهی در بحث سرمایه‌گذاری‌ها و ساخت ‌و سازها به این استان نداشته‌اند.

وی متذکر شد: در بعد از جنگ لرستان به عنوان یک استان خسارت‌دیده معرفی نشد و این نیز حال استان لرستان است که جوانان از بیکاری افسرده می‌شوند.

ملکشاهی عنوان داشت: امروز دولت بر اساس قوانین فعلی و به خصوص اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ممنوعیت جدی در سرمایه‌گذاری در استان‌ها دارد و باید بخش خصوصی به دنبال سرمایه‌‌گذاری در استان‌ها باشد.

وی تصریح کرد: آیا در استانی مانند لرستان که بستر و زیرساخت‌ها مهیا برای سرمایه‌گذاران نیست، نباید دولت خود سرمایه‌گذاری کند.

نماینده مردم شهرستان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: علی‌رغم تلاش بسیار گسترده‌ای که مسئولان برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌دهند، اما رغبت در این خصوص کم است و مردم لرستان باید بدانند این وضعیت تا چه زمانی ادامه دارد.

ملکشاهی اضافه کرد: در خصوص کار و اشتغال استان لرستان وضع نامطلوبی دارد که دولت باید در این راستا کارگروه ویژه‌ای را طراحی و وضعیت لرستان را بررسی کند.

 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=49462

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 50در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵۰
  1. البته که شما فقط به فکر استخدام وانتصاب اقوام خودتان هستید بقیه مردم همچنان در این نرخ باقی میمانند .

  2. اقای ملکشاهی
    ماهمه میدانیم این وضعیت بیکاری را شما نمایندگان چه برنامه ای برای برون رفت از این برنامه دارید

    • سرورگرامیم کوهدشتی جان الهی من بشم فدات این چه فرمایشیه قطعآشنیدی که فرموده اند چودانی وپرسی خطاست همه میدانندآقایان فاقدبرنامه اند اصلا واسه برنامه که مجلس تشریف نمی برن

  3. تو را به خدا دست بردار

  4. با توجه به اینکه دولت محتزم در صدد بهتر کردن اوضاع اقتصادی کشور که در دولت قبلی بکلی از بین رفته بر امده است اما به نظر میرسد که استانهای محرومی مانند لرستان همانند ادوار گذشته از نظر دور مانده اند و همچنان از لحاظ اقتصادی به این استانها توجهی نمی شوند لذا مردم عزیز باید توجه داشته باشند که دست نمایندگان مجلس نیز به دلیل کمبود منابع مالی بسته است اما با این وجود نمایندگان شایسته ای همچون اقای ملکشاهی با پیگیری های مداوم و جدی از حقوق ملی ومحلی جامعه دفاع میکنند که جای شکر وسپاس دارد و امیدوارم با بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور استانهایی مانند لرستان از حمایت بیشتری برخوردار شوند

  5. از تلاش وتوجه نماینده پرتلاش شهرمان جناب آقای دکترملکشاهی متشکریم

    • برایت متاسفم دوست عزیزاین که ایشان فرموده اندراهرکسی می داند بفرمایند چکارکرده اند.البته به نظرمن بیشتراست ایشان کم گفته اند.

  6. چرا آقای ملکشاهی از لقب غیر واقعی دکتر براحتی کتار می آید؟

  7. دست مریضا اقیانوس رومشگان همیشه پشتته مثل کوه

  8. جناب آقای ملکشاهی حضرتعالی فرمودید ثروت های ملی متوازن درکشورتقسیم نمیشود اما دردخیلی بیشترازاینهاست چون شمابه خوبی میدونیدکه از آن اندک ثروت نیز که به استان میرسد چیزی پای کوهدشت نمی گیرد پس عدالت درتقسیم ثروت معنی ندارد و درمان بی عدالتی درتقسیم ثروت راجایی دیگربایدجستجوکرد که متاسفانه غبار دیدهاراکدر کرده ومسئولین ماسالهاست راه راگم کردند

  9. باسلام خدمت مردم کوهدشت:ازماست که برماست بجای سخن رانی برنامه راههکار دعوت از بخش خصوصی وپیگیری خودروسازی وراه اهن وسدمعشور چه شد وای برما تا خودمان نخواهیم هیچ حرکتی در جهت رهایی از غول بیکاری نداریم.نماینده به مجلس میفرستیم تا مدافع حقوق شهرمان باشد میکروفون بدست شهرهای دیگر میشود وانتظار داریم مشگل بیکاری شهرمان حل شود…….

  10. بابا ولمون کن خفه شدیم از اینهمه شعار….جناب نماینده به جای شعار اقدام کن/به وضع ما بدبختهای آزمون استانداری برس اگه راس میگی

  11. آقای ملکشاهی سلام :
    بعداز۳سال این نرخ راچقدرپایین آورده اید دراین چهارسال چقدربه پایین آمدن این رقم کمک کرده اید.
    مستندبفرمایید.نه اینکه نقش مار(جدول)بکشید.

  12. اقای نماینده در این مدت دو سال نمایندگی چکار کردی -چند واحد تولیدی اشتغالزا

  13. نکته:
    ۱- آقای ملکشهای خیلی آشناست…. فک کنم مسئول اداره آمار باشه .
    ۲- میرملاس واقعا باعث تاسفه … چهارشنبه این همه جمعیت جمع شده جلو دادگشتری شما کجا بودید ؟!

  14. امیدوارم این پیگیریها فقط در حد ارائه آمار نباشد ونماینگان لرستان کمر همت برای رفع مشکلات استان ببندند!

  15. امیدوارم پیگری نمایندگان استان لرستان برای حل مشکلات درحد ارئه آمار نباشد باید حق را گرفت حق گرفتنی است دادنی نیست!

  16. سلام،

    احتمالن این آمار فقط شامل جنس مذکر است نه همه ی مردم لرستان!

  17. همشهری محترم کوهدشتی هرگاه نیروی غیر متخصص جایگاه خود را به یک نیروی غیر تخصص ویا بهتر بگوییم اتش نشانی بام شهداری توسط نماینده سرپرست اداره صنعت ومعدن این شهر میشود باید قبول کنیم این شهر آینده روشنی ندارد با این وصف ما انتظار داریم سد معشوه ویا کار خانه خودرو سازی پیشرفت داشته باشد دوره نمایندگی ایشان رو به پایان است دست مردم کوهدشت خالی وتنها دستاورد این دوره رئیس اداره غیر بومی اداره آموزش وپرورش از این بهتر مگه میشه.

  18. نماینده باید روزهای تبلیغات رو هر لحظه جلو چشمش داشته باشه که مردم و جوانان بیکار با چه شور و شوقی دنبال اونها راه میفتند من خودم شخصآ شاهد بودم که جوان بیکار بوده به امید اینکه نماینده برای اینکه بعد از پیروزی در انتخابات برای ایشان کاری بکونه ماشین دربست کرده برای تبلیغ شخص کاندیدا . انتظار زیادی نیست که ما جوانان طالب شغل باشیم بیشترین آمار جنایات. دزدی. اعتیاد و حتی قتل که در این شهرستان رخ میدهد ناشی از فقر و بیکاری است به جرات میتوان قسم خورد که بهترین مردمان و بهترین جوانان و بهترین استعدادها تو سطح کشور در شهرستان ما وجود دارد. چرا باید بیشترین آمار بیکاری رو در سطح کشور شهرستان ما باید داشته باشد مطمئنآ و مسلمآ ناشی از ضعف مدیریت و ضعف برنامه ریزی نمایندگان ما در مجلس است نماینده باید در طول هر شش ماه یکبار در سطح شهرستان و بخشهای تابع حضور یابد و عملکرد و کارهای مثبتی که انجام داده را به گوش مردم برساند

  19. خوب است لفظ نماینده پر تلاش توضیح داده شود معیار چیست ما که تلاشی ندیدیم.

  20. وقتی نماینده ما در حد خشت اول پتروشیمی مانده چه انتظاری برای رفع بیکاری از او داریم .

  21. خسته نباشید…

  22. با سلام خدمت دوستان . بله ما همه می دانیم در بحث توزیع ثروت و سازندگی نسبت به لرستان از جمله کوهدشت تبعیض قائل شده اند . مسئولان هم می دانند . وقتی که گروه گروه از جوانان کوهدشتی زیر آوار ساختمان های کلنگی تهرانی ها کشته می شوند ویا اینکه آمار بی کاری بالای ۷۰ درصد اعلام می شود چرا آقایان سکوت می کنند . اگر بزهکاری و ناامنی را در این شهر ، رسانه ای می کنند چه کسی جز مسئولین مقصراست . ما باید دعا کنیم که گرفتار بلایای طبیعی مثل زلزله نشوم چون مطمئنیم هیچ مسئولی به داد ما نمی رسد . مشکل ،جوانان عزتمند ما نیستند بلکه مشکل مسئولان بی لیاقتی هستند که ثروت ملی را روانه برخی استانهای خاص می کنند . یک نماینده هم نمی تواند کار مهمی انجام دهد چون در مجلس هم گوش شنوایی نیست . استعفای دسته جمعی نمایندگان در مجلس شاید صدایی داشته باشد و آن هم شجاعتی می خواهد .

  23. سلام اقای ملکشاهی دوره امامی اونم دوره اول ۵۰درصد بود فکر کنم الان سرعت مجاز رد کرده اما شما مردم فهیم کوهدشت چند صباحی دیگر باز انتخابات ببینید واقعا تا کی گول ملکشاهی امسال اون باید بخوریم

  24. بیشتر نظرات از روی غرض ورزی است همه میدانند که وضعیت اقتصادی کشور به دلیل تحریم های غیر منصفانه از جانب کشور های متخاصم در حالت نرمالی به سر نمی برد لذا نباید نماینده شهرستان را مقصر این واقعه قلمداد کرد واز وی انتظار معجزه داشت٫ ولی عده ای از دوستان به دلایل سیاسی٫طایفه ای و اینکه چون از اقوام نسبی یا سببی انان که بعضا هیچ گونه تخصص یا شایستگی ندارند مشغول به کار در سازمانی نشده اند نماینده را محکوم به کم کاری می کنند در صورتی که اقای ملکشاهی یکی از پر کارترین نمایندگان مجلس می باشند و برنامه های خوب و هدفمندی برای بهبودی اوضاع اقتصادی شهرستانهای کوهدشت ورومشگان دارند ولی این مهم به سر انجام نمی رسد جز با صبر و همکاری مردم عزیز .. و اینکه هر شخصی بخواهد با الفاظ و نوشته هایش بین کوهدشت و رومشگان جدایی بیندازد ان شخص خیر خواه مردم دو شهرستان نیست

    • جناب اقای م ا منی که درد دل میکنم یک مدر ک بالای دارم در چرا تو دوره هر نماینده ای واسه بعضیا اونا تحریم نیست سوم من همه دوره ها میگم تمام نمایندگان گذشته چهارم به فامیلیم نرو منم سینه سوختم چهارم رومشگان باشه کوهدشتی فرقی نداره پنجم مث اینکه خیلی نسبتت ب اقا حساسی

  25. اولا در اینکه آقای ملکشاهی مرد با لیاقت و سخندان و واردی هست خدایش شک نکنید. وجدانا جدی میگم.
    اما بحث اینجاست آقای ملکشاهی وجدانا یه جلسه بذار بیا این مردمتو قانع کن و جواب درد دلاشونو بده شاید حق با شما بود و همه قانع شدن .
    وجدانا انگار دیروز بود که در سخنرانیهایت میفرمودی بنده مثل بعضیها آلزایمر ندارم.بنده به تمام مناطق و روستاها سرکشی میکنم و مشکلات آنها را بررسی وثبت میکنم و در سفرهای بعدی ام به آن مناطق کارهایی را که برای آن منطقه انجام داده ام به آنها اعلام میکنم.مالت آباد پس چی شد؟؟؟ تو اینقدر خوبی که تمام کسانی که برات زحمت کشیدن و شبو روز دنبالت بودن و تقلا کردن که پیروز بشی رو یکجا پروندی وحتی واسه طرفدارات هم هیچ کاری نکردی.وجدانا چطور روت میشه توی روی اونها نگاه کنی؟ بازم گلی به گوشه جمال نمایندگان قبلی بس نیست کاری واسه این شهر بدبخت و مردمش نکردن واسه تمام طرفداراشون کارهای مهم و ارزشمندی کردن و هنوزم اونها رو اطرافشون دارن.اما تنها کسانی که در کنار شما به مقام رسیدن تعدادی افراد غیر بومی و تعدادی …..

  26. باز الحمدالله جای شکرش باقیست فعلاً نرخ بیکاری فقط ۵۰درصده تا ۱۰۰درصد هنوز خیلی مونده پس هیچ نگران نباشید.

  27. گل سرسبد این دولت که فقط و فقط ترکها هستن و بعدش اصفهانیها و شیرایها ومشهدیها وبقیه پس لر ولک در اینجا معنایی نداره
    فقط در امور نظامی و دفاع از منافع ملی و مزرها واز خود گذشتگیها لر مرد میدانه نه که مردم ساده و بی غل وغشی هستیم و اگر هم آب و برقوگاز استانمونم قطع کنن جیکمون در نمیاد.بخاطر اینه.
    یه مثال جالب میزنم : قطعا شما توی زندگیتون لا اقل بدهکار بودید توجه کردید بین طلبکارها اونی که طلبش کمتره اما زیاد بهت زنگ میزنه و میاد درخونه و بهت میگه ازش خیلی میترسی واگه رفتی قرض کردی پولشو جور میکنی و بهش میدی. و اونی که بهت نمیگه میگی حتما فعلا نیاز نداره یا اگه بخواد بهم میگه یا میگی ولش کن گور گشتلش بهش نمیدم. حالا دقیقا مثال ما مردم لرستان بخصوص کوهدشت هم شده همینطوری . که میره فریاد کنه بگه ای هوار از گرسنگی داریم همدیگرو میکشیم از گرسنگی داریم میمیریم .از گرسنگی داریم دست به خلاف و جنایت میزنیم ماهم جزء این مملکت هستیم حق مارو هم بدبد.بخدا هیچکی نمیره و نمیگه .چون نیاز نداریم.

  28. تقربیا ۴۴سال از عمرم رد دهکده کوهدشت میگدزد از همان روز اول نماینده گان کوهدشت و مسولین بومی در حق مردم کوهدشت کوتاهی کردن و نماینده که منتخب مردم شد برای اقوام و نور چشمی های خود کار کرد، ولی اینبار مردم وجوانان این دیار گول نخواهند خورد،،،،،،،،،

  29. با سلام
    اگه امکان داره روزی را به عنوان روز اعتراض به بیکاری گسترده در لرستان اعلام کنید

  30. خدایی به ملکشاهی رای ندادم ولی در این مورد با ایشون موافقم ای هوار بخش خصوصی نمیاد سرمایه گذاری کنه با این اخبار کتک کاری معلمینو ,کشتن دو نفر تهرانی که اومدن طلبشونو بگیرن و …… ما هم بی تقصیر نیستیم تا یه غریبه بپرسه راستی اونجا تفنگ پیدا میشه فوری ماهم با آب و تاب تعریف میکنیم چی میخوای و… بگذریم تا اول بخش دولتی سرمایه گذاری نکند بخش خصوصی ریسک نمی کند در یه جایی سرمایه گذاری کند حالا شما هی به نماینده و هم تیکه بندازید

  31. سلام آقای ملکشاهی شما که این همه از بیکاری وآمار آن صحبت میکنید لطف کنید به میان مردم بیایید و کارهایی که واسه بیکاری جوونای این شهر انجام دادین به مردم بگید…

  32. واقعا هرکسی از عهده کاری برنیاد باید استعفا بده. وقتی نرخ بیکاری بالای ۵۰ درصده،سد معشوره تعطیل ،خبری از پتروشیمی وخودرو سازی نیست وراه اهن هم حذف شد، این نشان دهنده تلاش جدیده .

  33. دوست عزیز اقای ولی پوری لطف کنید قبل از هر چیز شیوه نگارشت را درست کن شاید باور کردیم که مدرک بالایی داری در ضمن حساسیتی که می فرمایید وجود ندارد وتلاشهای اقای ملکشاهی به عینه دیده می شود امیدوارم ناراحت نشی

  34. حاج علی امامی راد بهترین گزینه نمایندگی است
    آیا در زمان نمایندگی ایشان نرخ بیکاری در این حد بالا بود؟؟؟

  35. در جواب بیکار نوشتم :چرا بخش خصوصی نمیاد به کوهدشت دلایلش واضحه ۱- عدم وجود زیر ساختها از نماینده محترم بپرسید در این دو سال چه زیر ساختی برای رونق بخشهای تولیدی واقتصادی انجام داده ۲- در بحث امنیت فرمودید ،نماینده شهرستان براحتی میتواند از رییس جمهور و وزرا با حد نصابی سوال کند وحتی با قدرت چانه زنی ولابی وزرا را استیضاح کند عزل ونصب تمام مدیران هم در استان ما وبه خصوص کوهدشت با نماینده ست اصولا تیم تیم نماینده ست نه دولت پس نماینده در مدیریت اجرایی ،سیاسی ،اقتصادی نقش اول را دارد .پس ایجاد زیرساختهای توسعه وامنیت در دستان نماینده محترم است که فعلا ما در ۵۰ درصد بیکاری رنج میبریم .

  36. اره نماینده خوبی بود البته برای داماداش که واسه یکیشون وام ۲۰۰میلیاردی گرفت و اون یکی دامادش که براش مدارک حضور در دفاع مقدس درست کرد با اینکه در موقع جنگ علیه عراق ۸یا۹ سالش بوده

  37. این روزها بحث رفتن رئیس صنعت ومعدن است بعد از ۸سال دوران اصول گرایان امید است نیروی اصلاح طلب وقوی مدیر این سازمان بشود که حداقل دستی به سر وصورت شهرستانهای تابعه بکشد آتش نشانی نام ویا نیروی قرادادی برای یک اداره بسیار قبح ونامبارک.

  38. احتما لا” مردمی که به شما رای دادند عامل بیکاری ۵۰% می باشند.

  39. شما در در بین اقوامتان درصد بیکاری صفر است پس دیگر چه غمی دارید؟ راحت باشید و به فکر ارتقا اقوامتان. ما دکترای بیکار داریم و اقوام شما با دیپلم پست مدیریتی می گیرند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.