تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

فضای سیاسی لرستان در آستانه انتخابات ملتهب نشود

  • کد خبر : 70442
  • 01 تیر 1394 - 19:23

    رئیس کل دادگستری لرستان گفت: در حال حاضر که در آستانه انتخابات مجلس هستیم و با توجه به تجربیات قبلی که در لرستان وجود داشته نباید فضای سیاسی در استان ملتهب شود.به گزارش میرملاس به نقل مهر، جعفر بدری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رسالت خبرنگاران اظهار داشت: رسالت مطبوعات […]

jafar badri

 

 

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: در حال حاضر که در آستانه انتخابات مجلس هستیم و با توجه به تجربیات قبلی که در لرستان وجود داشته نباید فضای سیاسی در استان ملتهب شود.
به گزارش میرملاس به نقل مهر، جعفر بدری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رسالت خبرنگاران اظهار داشت: رسالت مطبوعات رسالت بسیار دشواری بوده و نیازمند درایت، سعه صدر و تدبیر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر متاسفانه مسئولان در کشور ما قدرت تحمل انتقاد را ندارند عنوان کرد: در این راستا باید فرهنگ انتقاد پذیری در بین مسئولان ایجاد شود و مسئولان انتقادهای مطرح شده از سوی مطبوعات را قبول کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه مسئولان باید انتقادات و پیشنهادات سازنده مطرح شده از سوی رسانه ها را بپذیرند بیان داشت: یک رکن اصلی برای گسترش آرای مشروع، جلوگیری از فساد و نظارت بر عملکرد مسئولان مطبوعات هستند.

بدری با تاکید بر اینکه این فرهنگ باید در بین مسئولان جا بیفتد ادامه داد: در مقابل نیز رسالت مطبوعات باید در راستای اهداف مثبت و کمک برای پیشبرد و اصلاح امور باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بعضی مواقع شاهد هستیم که قلم و تیتر رسانه ها در این راستا نیست بیان داشت: قلم و تیتر رسانه ها در برخی مواقع بر اساس منافع شخصی و زور گویی است.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه کینه های شخصی، توجه به منافع شخصی، توقعات بیجا از مسئولان، مطبوعات را از راه اصلی خود منحرف می کند تصریح کرد: این در حالیست که بر اساس قانون مطبوعات آگاهی بخشی به مردم و ارتقا سطح فرهنگ عمومی رسالت اصلی مطبوعات بوده این امر باید از سوی خبرنگاران و رسانه ها تعقیب شود.

بدری با تاکید بر اینکه قابل تحمل نیست که رسانه ها برای منافع شخصی و حزبی خود کار کنند ادامه داد: در حال حاضر که در آستانه انتخابات مجلس هستیم و با توجه به تجربیات قبلی که در لرستان وجود داشته نباید فضای سیاسی در استان ملتهب شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنند که انتخاباتی سالم برگزار شود و میدان رقابت برای همه باز باشد تصریح کرد: انتخابات مجلس در استان باید در شرایط آرام برگزار شده چرا که تحریک احساسات، قومیت ها و طوایف چیزی برای استانی که مردم آن در محرومیت و فقر هستند نخواهد داشت.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه محرومیت، فقر، بیکاری و … در استان به واسطه همین دعواها و توجه به منافع شخصی به وجود آمده است گفت: جامعه مطبوعات به جای دامن زدن اختلافات بین مسئولان که برای خدمت با هر گرایشی آمده اند کمک کنند تا استان رشد و توسعه پیدا کند.

بدری با تاکید بر اینکه انتقاد سازنده چارچوب مشخصی دارد گفت: فضای استان را مسموم کردن، زیر سوال بردن عملکردها و … کمکی برای رفع مشکلات استان نمی کند.

وی بیان داشت: البته من در خیلی از موارد شاهد هستم مطالبی که در مطبوعات نوشته می شود بر اساس کار علمی و تحقیق بوده و عملکرد قابل قبولی دارند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=70442

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه محرومیت، فقر، بیکاری و … در استان به واسطه همین دعواها و توجه به منافع شخصی به وجود آمده است گفت: جامعه مطبوعات به جای دامن زدن اختلافات بین مسئولان که برای خدمت با هر گرایشی آمده اند کمک کنند تا استان رشد و توسعه پیدا کند.احسنت بر شما«جانا سخن از ربان ما می گویی»

  2. با سلام وخسته نباشید وتشکر از سایت خوبتون
    صددرصد با نظر مدیرکل محترم دادگستری موافقم درفضای باز انتخاباتی از شعار دادن باید پرهیز کرد و درد دل مردم را گفت و با شناخت کاملی از محرومیتهای استان قدم در این راه نهاد نه با تخریب یکدگر و غوغا سالاری که سالهاست آن را لمس کرده ایم
    بقول سعدی علیه رحمه /عطر آن است که ببوید /نه آن که عطار بگوید ) شما رزومه خودتان را ارائه دهید مردم فهم و شعور خودشان را در همه عرصه ها نشان داده اند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.