تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
14

وصیت‌نامه شهید عبدالرحیم کرم الهی 

  • کد خبر : 118667
  • 02 اسفند 1399 - 10:25

‍  شهیدعبدالرحیم کرم اللهی، یکم مرداد ۱۳۳۷، در روستای هنام از توابع شهرستان الشتر به دنیا آمد. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. بیست و هفتم مرداد ۱۳۶۴، با سمت آرپی چی زن در چنگوله توسط نیروی‌های عراقی به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها […]

‍  شهیدعبدالرحیم کرم اللهی، یکم مرداد ۱۳۳۷، در روستای هنام از توابع شهرستان الشتر به دنیا آمد.
به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد.
بیست و هفتم مرداد ۱۳۶۴، با سمت آرپی چی زن در چنگوله توسط نیروی‌های عراقی به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و بیست و هشتم شهریور ۱۳۶۹، پس از تفحص، در روستای سیاهپوش از توابع شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

 فرازهایی از وصیت‌نامه شهید عبدالرحیم کرم الهی 

خدا جان و مال اهل ایمان را به‌جای بهشت خریداری کرده و آن‌ها درراه خدا جهاد می‌کنند که دشمنان دین را به قتل برسانند و یا خود کشته شوند. این وعده قطعی است بر خدا و عهد یست که در تورات و انجیل و قرآن یاد فرموده و از خدا باوفاتر به عهد کیست. ای اهل ایمان شما به خود در این معامله بشارت دهید که این معاهده باخدا به قیمت سعادت و پیروزی بزرگ است.
آری این راه انسان است که می باست آن را بیابد و به طرفش بشتابد و با آغوش باز در این راه همه مسائلش را پذیرا باشد و این لیاقت بزرگی است که خداوند به ما عطا فرموده تا انتخاب کنیم و بشناسیم و با درکش و شناخت حقیقت اصلی که به‌جز او صاحب سعادت دیگری نیست به طرفش روی‌آوریم و در ادامه این راه آنگاه‌که عقیده ما نسبت به این مبدأ حیات به مخاطره افتاد بنا بر اینکه همه‌چیزمان با اوست و بدون این فکر و دنباله رویش چیز دیگری نداریم و بودنمان بدون داشتنش همانند نیستی می‌باشد.
پس برای حیاتمان و برای حقیقت وجودمان باید همه‌چیزمان را نثارش نماییم و همه‌چیز هم در این مرحله ارزش وجودی ندارد تا اینکه دوباره صراط مستقیم برای خودمان و فرزندانمان هموار نماییم.
پس ای خانواده گرامی ‌ای مادر رنج‌کشیده‌ام و ای برادران عزیزم و ای همسر گرامیم غم مدارید که این راه سعادت است نه مصیبت، مصیبت آن است که زنده باشیم و بر عقیده‌مان حمله کنند و قصد نابودی داشته باشند و ما نظاره‌گر باشیم که آن‌ها به ما حمله می‌کنند که ما بنده و درست همانند حیوانات باقی خواهیم بود که در این دنیا فقط خوردن و خوابیدن و دیگر غرایز حیوانی را می‌دانند.
پس باید برای سعادتمان مبارزه کنیم که افتخار دنیا و آخرت را به همراه دارد. افتخار آزادمرد بودن و بنده غیر خدا نبودن و زیر بار ظالمان نرفتن و افتخار آخرت که سعادت و آسایش ابدی است که امیدوارم بتوانم اگر خداوند قبول نماید شمارا هم شفاعت کنم.
از مادرم حلالیت می‌طلبم و می‌خواهم که بر من حلال کند شیره جانش را که به این‌جانب داده و نیز زحمات بسیاری برایم کشیده و همچنین بر من ببخشد اگر از طرف من ناراحتی برای ایشان پیش‌آمده که امیدوارم در
آخرت و سختی روز محشر جبرانش نمایم.
و نیز از برادرانم حلالیت می خواهم و می خواهم که بی‌ادبی‌هایم را اگر خدایی ناکرده نسبت به ایشان انجام داده‌ام ببخشند .
از همسر عزیزم که عمری را در کنار هم گذرانده‌ایم و شریک رنجهای زند گیم بوده حلالیت می‌طلبم و اگر از بابت این‌جانب در این مدت زندگی مسئله ناراحت‌کننده‌ای برایشان پیش آورده‌ام پوزش می خو اهم و خواهشمندم که بچه‌هایم را باتربیت اسلامی و در راهی که پدرشان رفته تربیت نماید و در این راه بکوشد و از طرف من از همه اهل فامیل و دوستان و آشنایان طلب حلالیت نمایید و در آخر به اهل خانواده و همسرم میگویم که بنابر گفته قرآن کریم در دنیا ساعتی بیش زندگی نمی‌کنیم و غم و شادی بنا بر اعمال در آخرت است که این وعده خداوند تبارک‌وتعالی است و نیز بدانید که مسائل و مصیبت‌ها آزمایش است که خداوند به همه شما صبر و پایداری و تو جه به خویش عنایت نماید.
و السلام علیکم و رحمه الله

-کمیته فضای مجازی کنگره۶۳۰۰ شهیداستان لرستان

#بسیج_رسانه_لرستان

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=118667

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.