تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

استاندار لرستان: فعالیت‌های سیاسی باید در خدمت امور جامعه باشد

  • کد خبر : 100267
  • 28 مهر 1396 - 20:35

به گزارش میرملاس سید موسی خادمی ظهر امروز در نشست دبیران احزاب و گروه‌های سیاسی لرستان بابیان اینکه این هفتمین خانه احزاب کشور است که در لرستان ایجادشده است اظهار داشت: امیدواریم این فعالیت سیاسی کشور پایه‌ریزی و توسعه‌دهنده سایر فعالیت‌ها باشد. وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های سیاسی باید در خدمت سایر فعالیت‌ها قرار […]

به گزارش میرملاس سید موسی خادمی ظهر امروز در نشست دبیران احزاب و گروه‌های سیاسی لرستان بابیان اینکه این هفتمین خانه احزاب کشور است که در لرستان ایجادشده است اظهار داشت: امیدواریم این فعالیت سیاسی کشور پایه‌ریزی و توسعه‌دهنده سایر فعالیت‌ها باشد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های سیاسی باید در خدمت سایر فعالیت‌ها قرار گیرند، افزود: امیدواریم بتوانیم در بقیه حوزه‌ها نیز رتبه‌هایی کسب کنیم و این حرکت، پایه‌ای برای حرکت‌های بزرگ‌تری در استان باشد.

استاندار لرستان بابیان اینکه مردم‌سالاری بدون دموکراسی و بدون حزب تقریباً بی‌معناست،  عنوان کرد: احزاب و دموکراسی همراه و همزاد هم هستند گرچه مفاهیمی هستند که وارداتی بوده و بومی کشور ما نیستند اما حاصل تجارب طولانی بشر و برخی کشورها هستند، بخصوص که ما نیز به لحاظ مفهومی مردم‌سالاری را قبول داریم اما درمجموع وارداتی که ناقص وارد کشور شوند مشکل ایجاد می‌کنند.

وی بابیان اینکه نظام‌های دموکراسی که الآن تعریف‌شده‌اند ابزار، مقدمات و لوازمی به همراه دارند، بیان کرد:ازجمله این ابزار و لوازم می‌توان به مطبوعات آزاد و احزاب سیاسی فعال و ریشه‌دار اشاره کرد  بنابراین باید دموکراسی و فعالیت احزاب در کشور بومی شود به‌گونه‌ای که  بر اساس سنت، فرهنگ و آداب کشورمان باشد بدین معنا که محتوا از خودمان باشد و شکل را از دیگران بگیریم.

خادمی بابیان اینکه متأسفانه احزاب قبل و بعد از انقلاب به لحاظ محتوایی نتوانسته‌اند مطلوب عمل کنند، تصریح کرد: فعالیت‌ها احزاب کشور بر اساس خرده نظام‌ها، فرهنگ و بحث‌های موجود در  جامعه نبوده بنابراین باید آن سازگاری‌هایی که در جوامع خودمان وجود دارد در آن‌ها جمع کنیم.

وی با اشاره به‌ضرورت توسعه در ابعاد مختلف کشور و استان، خاطرنشان کرد: تقدم هر توسعه بر توسعه دیگر منحرف‌کننده است چراکه همه توسعه‌ها از هم جدا نیستند و تعریف تک‌بعدی ندارند، گاها برخی از فعالیت‌های سیاسی شبه سیاسی می‌شوند این در حالیست که باید در این حوزه متوازن حرکت کرد چراکه اگر نبض فعالیت‌های سیاسی تند بزند همه بخش‌ها دچار مشکل می‌شوند.

استاندار لرستان با اشاره به‌ضرورت توجه به توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی استان، گفت: متأسفانه امروزه شاهد رشد کاریکاتوری سیاست نسبت به همه حوزه‌ها هستیم که این امر به‌هیچ‌عنوان مطلوب نیست، همه احزاب باید تعمیق دهنده فعالیت‌های حزبی و سیاسی باشند و در این راستا جلوی زیاده‌روی و افراط گرفته شود تا به توسعه استان ضربه وارد نشود.

وی هر فعالیتی را از هر جنس و سطحی که به توسعه استان لطمه بزند محکوم و به‌دردنخور دانست و خواستار توسعه متوازن و همگون شد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100267

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. جناب استاندار متا سفانه محافظه کاری وچسبیدن به قدرت عاملی است برای نا امید کردن مردم به صندوق رای، در دو انتخابات ریاست جمهوری مردم به جدوصراحا” بدون محافظه کاری به جریان ومشی سیاسی اصول گرایان نه گفتند ودر عوض جریان اصلاح طلب را پسندیدند اما با این وجود تتمه ونتیجه انتخاب مدیران کل استان در تیم استاندار سابق اصول گرایان در الویت بودندو مدیران نان به نرخ روز خور ومحاسبه گر سیاسی بالا آمدند همین امر با عث رویگردانی ونا امید ی مردم شد امیدواریم در تغییرات وتحولات مدیران آینده این گونه انتخاب نشوند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.