تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
10

طلبه بودن نوعی جهاد است / به قلم «سیدصادق محمدی وفایی»

  • کد خبر : 100368
  • 05 آبان 1396 - 17:50

  سیدصادق محمدی وفایی/ میرملاس: گفت حاج آقا ! از این همه اختلاس و رانت که خبر داری ؟! ما که نمی توانیم ببریم و نمی توانیم این همه فاسد را مجازات کنیم آیا شرع اجازه می دهد ما نیز از پشت کنتورهای ، برق و آب و گاز کلاهی سر ادارت بگذاریم و از […]

 

سیدصادق محمدی وفایی/ میرملاس:
گفت حاج آقا ! از این همه اختلاس و رانت که خبر داری ؟!
ما که نمی توانیم ببریم و نمی توانیم این همه فاسد را مجازات کنیم آیا شرع اجازه می دهد ما نیز از پشت کنتورهای ، برق و آب و گاز کلاهی سر ادارت بگذاریم و از این زاویه کمی به حقمان برسیم و یا نمی اختلاسی شویم ؟
گفتم : خیر
با تعجب می گفت چرا؟! آنها میلیاردها می برند و ما نمی توانیم نمی از آب، برق و گاز ببریم ؟!
گفتم خیر
فرمود جواب شما، جوابی به روز نیست!
آری چند سالی است اخبار اختلاس ، فساد ، رانت ‌و زمین خواری و کوه خواری گوشها را پر کرده است!
در حالی که پرونده ی بابک زنجانی به سرانجام نرسیده است از بابک زنجانی دوم و نیز پرونده برخی از برادران بعضی از عالی جنابان کشور گفته می شود!
سالهاست بسیاری از مردم از کیفیت ماشینهای مونتاژی ایران خودرو و سایپا با این قیمتهای بسیار بالا به شدت گله دارند اما باید بخرند و باید زجر بکشند !
و
باید هر سال منتظر کیفیتی پایین تر از گذشته و قیمتی بالاتر باشند!
برخی از بانک و بانکیها،برای دستگیری از توده های مردم مستضعف به قحطی قرض الحسنه مبتلا شده اند ولی برای از مردم بهترانی چون جهانگیری و خاوری ها ، میلیارد و چند میلیارد پرداخت می کنند!
در بسیاری از ادارت کشور خدماتی که به مردم داده می شود پولی شده است و گاه برای یک برگ کپی باید مهربانانه چند هزارتومان پرداخت کرد !
حتی اربعین شهدای کربلا و سرور و سالار شهیدان هم که می آید به عشق امام حسین علیه السلام کرایه ها را دو برابر و از صداوسیمای نظام هم اعلام می کنند!
همه مسئولین از اقتصاد مقاومتی می گویند ولی کالا قاچاق از بنادر رسمی به وفور وارد کشور می شود !
همه از اقتصاد مقاومتی تمجید می کنند ولی دولتیان در عمل پول محصولات کشاورزان را هر وقت خواستند تسویه می کنند و …!
مردم با جان دل در انتخاباتها شرکت می کنند ولی متاسفانه هر رییسی رای می آورد بیش از هر کاری در مسائل جناحی فرو می رود! با این که بی کاری برای جوانان درد گرانی است اما هیچ دولتی نتوانسته است لبخند را بر لبان لشکر بی کاران بنشاند.
کارهای فرهنگی ارجمندتر و ضروری تر از هرکاری هستند اما هرگز متناسب باتهاجم فرهنگی بودجه ای تصویب نمی شود از اینرو تا چند سال پیش شیطان ملعونی بیش نبود اما اکنون بعضی از جوانان مرید شیطان شده اند و شیطانی حادثه می آفرینند!
از طرفی
نظام جمهوری اسلامی به نام روحانیت در ذهنها ثبت شده است و تعداد کمی از روحانیون که مسئولیت دارند، هرگز در تاکسی ها و متروها و یا تبلیغ در روستاها و شهرها دیده نمی شوند!
از امامان محترم جمعه هم گویا کاری ساخته نیست و فریادشان به جایی نمی رسد مگر این که با کنسرتی کشتی بگیرند و یا از اخراج ارادتمندان به کنسرتی سخنی بگویند!
مردم از سویی در می یابند که این نوع اخبار بدبو با قد و قامت و نام نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی سازد و از طرفی فریادشان به گوش رییس ها نمی رسد از اینرو گاه برخی کج اندیشان به ناحق و دیوانه وار به طلبه های بدون مسئولیت و پا برهنه حمله می کنند!
کسانی دیگر در بالای شهر تهران حقوق چند میلیونی می گیرند ولی طلبه ای در خون خودش می غلطد که ماهی فقط چند صد تومان شهریه می گیرد!
شاید بتوان گفت :
گنه کرد در بلخ آهنگری
به شوشترزدند گردن مسگری
واقعا در این عصر و جامعه طلبه بودن نوعی جهاد است.گویا هر آن باید آماده بود تا تقاص بی کفایتی بعضی از مسئولین را پرداخت کرد .

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=100368

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. سلام-آقا ی وفایی ؛باعرض تاسف ازجانباختن طلبه یمرحوم, ای کاش این راهم میفرمودی که چرا رسانه ملی بااقوام وبستگان قاتل مصاحبه نمیکند!تااختلال روانی بودن او ثابت شود!

  2. درود بر سید عزیز :
    چه زیبا گفته است رحیم معینی کرمانشاهی
    ندارد چشم من، تاب نگاه صحنه سازیها
    من یکـرنگ بیزارم، از این نیـــرنگ بازیها
    زرنگی، نارفیقا! نیست این، چون باز شد دستت
    رفیقان را زپا افکندن و گـردن فرازیها
    تو چون کرکس، به مشتی استخوان دلبستگی داری
    بنازم همت والای بـاز و بی نیازیها
    به میدانی که می بنـدد پای شهسـواران را
    تو طفل هرزه پو، باید کنی این ترکتازیها
    تو ظاهرساز و من حقگو، ندارد غیـر از این حاصل
    من و از کس بریدنها، تو و ناکس نوازیها

  3. با شناختی که از حضرت عالی دارم بسیار تأسف می خورم که ای کاش در هر شهری چند طلبه مثل شما پیدا می شد و دنبال مطالبات مردم بود،سید عزیز!مردم حقّ دارند فساد ورانت و…که در مملکت رخ می افتد ،علما وطلبه های جوان کاری کنند؛چگونه برای بی حجابی مردم را به خیابانها می آورند واز دولت می خواهند که جلوی بی حجابی را بگیرد ولی مفسدان زالو صفت که اموال مردم را به غارت می برند به خیابانها نمی برند،وقتیکه جوانی هیچ منبع درآمدی ندارد چگونه می تواند ازدواج کند وعدم ازدواج عامل بی حجابی ومسائل دیگری می شود،سید عزیز این مطالب ارزنده شما ودیگران،به گوش مفسدان نمی رود وبایدعلمای بزرگ وسرشناس ،دستور قلع وقمع مفسدان را صادر کنند چرا که مردم از مفسدان بستوه آمده اند ودغدغه ی رهبری ومردم شده،انسانهای با شرف به دنبال باند وباند بازی نیستند واگر هم بروند که تعدادشان بسیار ناچیز است هیچوقت راه شهیدان را فراموش نمی کنند وهیچوقت به مردم خیانت نمی کنند،به امید روزی که طلبه های امثال شما آنقدر فراوان بشود که شما از این تنهایی رهایی یابید.باید طلبه های خداجو به حضور رهبر بروند واجازه از او بگیرند که دستور بدهد جلوی خیانتکاران به مردم گرفته شود،ضد انقلاب شب وروز در تلاش است که مردم را به نظام ورهبری بدبین کندبا رانتخواری،با اختلاس و… وبا تهمتهای ناروا وبا نفوذی که در ادارات دارندانسانهای پاک را بدر کرده وخانه نشین کرده اند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.