تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

ماجراهای ادامه‌دار زیرگذر جنجالی خرم‌آباد؛ بهارستانی که خزان شد!

  • کد خبر : 101650
  • 07 دی 1396 - 8:09

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم پروژه تقاطع غیر هم‌سطح بهارستان یکی از پروژه‌های پر غصه و حاشیه‌ای شهر خرم‌آباد است که امروز باوجود پیشرفتی که دارد توان ادامه روند اجرایی این پروژه را ندارند و توقف فعالیت این پروژه سبب ایجاد ترافیک در مسیر ورودی جنوب شهر خرم‌آباد شده و در زمان بارندگی […]

به گزارش میرملاس به نقل از تسنیم پروژه تقاطع غیر هم‌سطح بهارستان یکی از پروژه‌های پر غصه و حاشیه‌ای شهر خرم‌آباد است که امروز باوجود پیشرفتی که دارد توان ادامه روند اجرایی این پروژه را ندارند و توقف فعالیت این پروژه سبب ایجاد ترافیک در مسیر ورودی جنوب شهر خرم‌آباد شده و در زمان بارندگی نیز تجمع رواناب‌ها و گل‌ولای معضلی برای مردم منطقه شده است.

پروژه بهارستان در خردادماه سال ۹۳ کلنگ زنی شد و در همان آغاز کار اختلافاتی بین شهرداری و شورای شهر ایجاد شد، ادامه روند احداث این پروژه به شرکت آباد راهان پارس واگذار شد و بعد از گذشت چندین ماه شهردار خرم‌آباد در آذرماه سال ۹۳ به علت عدم همکاری و عمل نکردن استانداری برای پرداخت اعتبار اجرای پروژه را متوقف کرد.

توقف‌های پی‌درپی یک پروژه

پس از گذشت چندین ماه پروژه به قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپرده شد و در مرداد سال ۹۵ با پیدا شدن سفال و گورستانی در محل خاک‌برداری این پروژه، بار دیگر زیرگذر بهارستان را متوقف کرد.

روند اجرایی این پروژه چندین بار به علت عدم وجود اعتبار متوقف‌شده و اگر استانداری به وعده خود در راستای تأمین بخشی از اعتبار موردنیاز پروژه عمل می‌کرد پروژه بهارستان تاکنون تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسید.

مطالبات پیمانکار این پروژه از شهرداری ۱۲ میلیارد تومان است و شهرداری نیز باوجود بدهی‌ها و اوضاع بد مالی، توان پرداخت این میزان بدهی را و پروژه با روند لاک‌پشتی‌ در حال اجرا است.

علی احمدی یکی از شهروندان خرم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: به نظر می‌رسد ایجاد زیرگذر بهارستان چندان نیاز نیست و حجم ترافیک این خیابان به صورتی نبود که به ایجاد تقاطع غیر هم‌سطح نیاز باشد.

زیرگذرهایی که غرق در آب می‌شود

وی افزود: زیرگذرهای دیگر شهر خرم‌آباد ازجمله زیرگذر شقایق در زمان بارندگی محل تجمع روان آب می‌شود و با توجه به اینکه زیرگذر بهارستان نیز در جنوب شهر خرم‌آباد قرار دارد احتمال تجمع روان آب وجود دارد.

این شهروند خرم‌آبادی عنوان کرد: در حال حاضر نیز در روزهایی که بارندگی است در سطح خیابان بهارستان روان آب جمع می‌شود که سبب ایجاد تصادف و ناامنی در منطقه شده است، همچنین در ساعات شلوغ نیز دارای بار ترافیکی سنگین می‌شود و این در حالی است که پیش‌ازاین ترافیکی در این خیابان وجود نداشت.

احمدی بیان کرد: خیابان بهارستان ورودی شهر خرم‌آباد است و امروز به دلیل ساخت‌وساز کند و غیرفعال این پروژه چهره بدی را به این منطقه داده است.

اجرای پروژه بهارستان اشتباه بود

اردشیر دریکوند رئیس شورای شهر خرم‌آباد اظهار داشت: زمانی که در شورا آغاز به کارکردیم بیش از ۵۰ درصد خاک‌برداری پروژه بهارستان انجام‌شده بود و امکان توقف پروژه وجود نداشت.

وی افزود: اگر در این دوره شورا بنا بود زیرگذر انجام شود به‌هیچ‌عنوان اجازه انجام آن را نمی‌دادیم و زیر بار اجرای این پروژه نمی‌رفتیم.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد عنوان کرد: اگر در ابتدای این پروژه و حتی در پیشرفت ۱۰ درصدی آن در رأس کار بودیم زیرگذر را پرکرده و اجازه ادامه آن را نمی‌دادیم.

بدهکاری ۱۲ میلیارد تومانی شهرداری

وی بابیان اینکه این پروژه مربوط به شورای شهر و شهردار فعلی نیست تصریح کرد: برای حمل‌ونقل بهتر در این منطقه راه بهتری نیز وجود داشت و نیازی به احداث زیرگذر نبود.

دریکوند گفت: پیمانکار این پروژه از شهرداری ۱۲ میلیارد تومان طلب دارد و در حال حاضر نیز تلاش می‌کنیم که تا پیمانکار پروژه راضی کرده تا این پروژه را تکمیل کند.

وحید رشیدی شهردار خرم‌آباد نیز در این راستا اظهار داشت: زمانی که پروژه را تحویل گرفتیم ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما طی سه‌ماهه اخیر پیشرفت این پروژه حدود دو برابر شده است.

استانداری به وعده خود عمل نکرد

وی با اشاره به اینکه عدم همکاری استانداری در اجرای این پروژه صحیح نیست افزود: استاندار با بررسی این پروژه اعلام کردند تلاش می‌کنیم مطالبات پیمانکاری این پروژه از محل اعتبارات دولتی پرداخت شود.

شهردار خرم‌آباد عنوان کرد: در حال حاضر پیمانکار ۱۲ میلیارد تومان طلب دارد که هنوز یک ریال آن پرداخت‌نشده و روند کند اجرای پروژه نیز به همین علت است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم اعتبار موردنیاز تکمیل این پروژه را از طریق املاک و اوراق قرضه تأمین کنیم تا بتوانیم پروژه زیرگذر بهارستان را تکمیل کنیم.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=101650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.