تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

تولید و برداشت سالانه بیش از ۱۳میلیون گل زینتی در لرستان

  • کد خبر : 1548
  • 03 اسفند 1390 - 1:04

  مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه بیش از ۱۳میلیون گل زینتی در استان تولید و برداشت می‌شود. مهندس بهاروند در گفت‌وگو با ایسنا افزود: سالانه چهار میلیون و ۲۹۱ هزارشاخه، گل زینتی شاخه بریده از گلهای رز، مریم، داوودی، زنبق و نرگس بومی ایران در فضای بازی به مساحت ۲۰۰مترمربع در استان […]

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه بیش از ۱۳میلیون گل زینتی در استان تولید و برداشت می‌شود.

مهندس بهاروند در گفت‌وگو با ایسنا افزود: سالانه چهار میلیون و ۲۹۱ هزارشاخه، گل زینتی شاخه بریده از گلهای رز، مریم، داوودی، زنبق و نرگس بومی ایران در فضای بازی به مساحت ۲۰۰مترمربع در استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گلهای زینتی استان شامل درخت و درختچه‌های زمینی، گلهای شاخه بریده و گلهای آپارتمانی می‌شوند، بیان کرد: شهرستانهای ازنا، الیگودرز، دورود، خرم‌آباد، بروجرد و پلدختر از عمده‌ترین مراکز کاشت و برداشت گلهای شاخه بریده در استان هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان درخصوص تولید سالانه درخت و درختچه‌های زمینی-زینتی استان اظهار کرد: سالانه هشت میلیون و ۱۶۲هزار اصله از درخت و درختچه‌های زمینی-زینتی در شهرستانهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، کوهدشت، پلدختر و…کاشت و برداشت می‌شود.

بهاروند در خصوص کاشت و پرورش گلهای زینتی آپارتمانی در استان یادآور شد:سالانه ۲۲ هزار و ۵۳۰ هزار گلدان از گلهای زینتی به صورت آپارتمانی در استان کاشت و برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از گلهای زینتی استان چون گل رز هر دو ماه یکبار و برخی سالانه برداشت می‌شوند، گفت: در بین گلهای زینتی تولید شده در استان تنها گل رز بیمه است و سایر گلها به دلایلی چون سطح زیر کشت کمتر بیمه ندارند. 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=1548

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.