تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
11

رییس کل دادگستری استان لرستان: مشکل بیکاری بدترین درد اجتماعی در لرستان است

  • کد خبر : 17170
  • 25 دی 1391 - 8:20

  رییس کل دادگستری لرستان گفت: استان ظرفیت جذب گردشگران از مناطق مختلف جهان را دارد.   به گزارش میرملاس نیوز؛ جعفر بدری در جلسه شورای اداری شهر سپیددشت به تشریح منابع انسانی و طبیعی این منطقه پرداخت و تاکید کرد: باید درخصوص اشتغال جوانان برنامه‎ریزی اجرایی صورت گیرد.   وی اظهار کرد: مشکل بیکاری […]

80297180-2868893

 

رییس کل دادگستری لرستان گفت: استان ظرفیت جذب گردشگران از مناطق مختلف جهان را دارد.

 

به گزارش میرملاس نیوز؛ جعفر بدری در جلسه شورای اداری شهر سپیددشت به تشریح منابع انسانی و طبیعی این منطقه پرداخت و تاکید کرد: باید درخصوص اشتغال جوانان برنامه‎ریزی اجرایی صورت گیرد.

 

وی اظهار کرد: مشکل بیکاری بدترین درد اجتماعی در لرستان است و استفاده از ظرفیت بالای جاذبه‎های گردشگری در استان و ایجاد تورهای توریستی با کمک دولت وحمایت بخش خصوصی در این عرصه، می‎تواند این صنعت پاک را به عنوان منبع درآمد مناسبی برای مردم منطقه ایجاد کند.

 

این مقام مسوول بیان کرد: باید بتوان از این منابع خدادادی درجهت اشتغال جوانان و رفع مشکل بیکاری بهره برد و چنانکه آمارها نشان می‎دهد محیط و شرایط بیکاری و نبود درآمد افزایش چشمگیری را در بروز جرایم دارد، لیکن در جوامعی که اکثریت آنان مشغول کار و فعالیت هستند کمتر دچار بروز جرایم و مشکلات و بحران‎های امنیتی و اجتماعی می‎شوند.

 

بدری در ادامه افزود: امروزه بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه سهم قابل توجهی از درآمد ناخالص ملی خود را از طریق صنعت گردشگری به دست می‎آورند و به لحاظ تأثیر فوق‎العاده‎ای که درفعالیت‎های اقتصادی دارد میزان زیادی از بودجه سالانه برای جلب گردشگران اختصاص داده می‎شود.

 

رییس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: استان لرستان ظرفیت جذب گردشگران از مناطق مختلف جهان را دارد، آثار باستانی، مناظر طبیعی و آب و هوای مناسب و مطبوع و جاذبه‎های فراوان می‎تواند گردشگران زیادی را جلب و جذب کند.

 

رییس شورای قضایی استان لرستان در ادامه تصریح کرد: با وجود اینکه امنیت کامل در مناطق توریستی استان فراهم است، متأسفانه به لحاظ عدم سرمایه‎گذاری در زیرساخت‎های این صنعت سودآور سهم چندانی در رشد و توسعه اقتصادی استان نداشته است و البته نباید از نقش تبلیغات مفید و موثر غافل بود.

 

رییس کل دادگستری لرستان ضمن تشریح موقعیت فعلی استان لرستان در این خصوص گفت: سرمایه‎گذاری در صنعت توریسم در استان از آنجا حائز اهمیت است که لرستان، هم نیازمند رشد اقتصادی است و هم ظرفیت فوق‎العاده‎ای در جذب گردشگران دارد.

 

وی ادامه داد: لرستان می‎تواند آمار بیکاری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، زیرا به تناسب هر ۱۰ نفر گردشگر که وارد منطقه توریستی می‎شوند حداقل یک فرصت شغلی ایجاد می‎شود و این مساله برای مناطقی مانند لرستان که دارای جمعیت جوان و متقاضی اشتغال بوده بسیار مهم و اساسی است و متولیان امر باید در این خصوص برنامه‎ریزی اجرایی را در دستور کار قرار دهند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=17170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.