تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
9

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس: ۱۲ درصد آب‌های سطحی کشور در لرستان وجود دارد

  • کد خبر : 18341
  • 09 بهمن 1391 - 13:07

  نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲ درصد از آب‌های سطحی کشور در استان لرستان وجود دارد. به گزارش میرملاس نیوز؛ حجت الله خدایی سوری با اشاره به اینکه استان لرستان سومین استان غیر ساحلی پر آب کشور است، ایجاد سدهای مختلف در این استان را ضروری دانست و گفت: […]

13910627214928176_PhotoL

 

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۲ درصد از آب‌های سطحی کشور در استان لرستان وجود دارد.

به گزارش میرملاس نیوز؛ حجت الله خدایی سوری با اشاره به اینکه استان لرستان سومین استان غیر ساحلی پر آب کشور است، ایجاد سدهای مختلف در این استان را ضروری دانست و گفت: متاسفانه آب‌های سطحی این استان بدون کم‌ترین استفاده خارج می‌شود و استان‌های همجوار از این نعمت خدادادی استفاده بهینه را می‌برند و این در حالی است که هر ساله به دلیل نبود ذخیره آب با خشکسالی و کاهش تولید محصولات کشاورزی مواجه هستیم.

وی با اشاره به خشکسالی سال‌های گذشته در لرستان اظهار داشت: این امر موجب خشکی ۵۰ درصد چشمه‌های استان شده که این موضوع تلاش نمایندگان استان را در خصوص اجرای برنامه و طرح‌های مختلف در جهت جلوگیری از هدر رفت آب‌های سطحی استان را دو چندان کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان گفت: ما نمایندگان مجلس نهم به جد پیگیر موضوعات بخش کشاورزی هستیم و تمام تلاش ما این است که موانع و مشکلات پیش روی بخش کشاورزی را مرتفع سازیم.

خدایی سوری با اشاره به جلسه مشترک نمایندگان با وزیر جهاد کشاورزی در چند روز گذشته خاطر نشان کرد: در این جلسه تمام مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی استان مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم با بازدیدهای میدانی و حضور مسئولان وزارت نسبت به ایجاد بستر مناسب سطح زیر کشت بخش کشاورزی استان اقدامی عملیاتی صورت گیرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=18341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. واقعا زحمت کشیدی این امارو بدست اوردی احسنت که تلاش های شبانه روزیت به بار نشست هیچ کس تا حالا نمیدونست چند درصد ابهای سطحی کشور تو لرستانه ولی شما با تدبیر بالا و زحمات بی وقفه و خستگی ناپذیر به این مهم دست یافتید دیگه تمام مشکلات ما هم حل شد هیچ کمبودی در استان وجود نداره مهمترینش همین امار بود که سالها ست کسی اونو نمیدونست و با همت شما به اون دست یافتیم واقعا خسته نباشید .

  2. جناب اقای سوری نماینده …..
    علیرغم مصوبه مجلس و دولت در راستای تمدید تسهیلات بخش کشاورزی در استانهای متضرر از خشکسالی متوالی متاسفانه بانک کشاورزی نه تنها اعتنایی به این گونه مصوبات پوچ نکرده بلکه اقدام به تمدید وام اندسته از وام خوارانی نمود که روزی دلارها و ریالهای بانکهای نوراباد را به یغما برده و به بهانه ایجاد اشتغال در این شهرستان محروم اعتبارات فوق را در گوشه ای دیگر سرمایه گزاری نمودند و هرهر به ریش دلفان خندیدند.
    و در اصل مصوبه جنجالی مجلس فقط به درد وام خواران و رانت بازان خورد و از طرفی کشاورزان بدبخت دلفانی که با هزار رنج و زحمت و باتعویض دهها ضامن
    توانسته بودند یک وام چند ده هزار تومانی را بگیرند و ار سوی دیگر خشکسالیهای متوالی امان از انها بریده و محصولشان طعمه بی ابی و خشکسالی گردیده بود مشمول عنایت مجلس و دولت کریمه نشدند
    لذا سخنرانی های مکرر جنابعالی در دادن وعده سرخرمن و احداث سد هیچ درمانی بر دل ریش دلفان و
    سلسله نمیباشد به فرض مثال شما در ۱۵ سال اینده سد تاج امیر را که حاصل زحمت مسئولین گذشته است را راه انداز ی کنید و انهم پاسخگوی ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ هکتار میباشد پس با اراضی ۱۵۰۰۰۰ هکتاری دلفان چکار کنند
    حال پیدا کنید پرتغال فروش را….

  3. جناب زحمت کشیدی برای این کشف مهم حواست باشه جایزه اقا نوبل از دستت نپره حقا که کشف مهمی کردی از زمان حافظ شیرازی هم میدانستند این قدر هدر رفت اب داریم شما برای درمانش چه فرمولی کشف کردی….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.