تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

انتقاد مجید انصاری به علم‌الهدی: چه بی‌محابا دختر امام را به دروغگویی متهم می‌کنید

  • کد خبر : 25357
  • 05 خرداد 1392 - 11:20

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اظهارات توهین آمیز روز گذشته امام جمعه مشهد در خصوص نامه فرزند امام خمینی به مقام معظم رهبری و سخنان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر شاد شدن مردم با اعلام نتایج تعیین صلاحیت ها توسط شورای نگهبان، پاسخ داد. جماران: حجت الاسلام و المسلمین مجید […]

3c08dafc190db1d11d5a33f78291c926_XL
 
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اظهارات توهین آمیز روز گذشته امام جمعه مشهد در خصوص نامه فرزند امام خمینی به مقام معظم رهبری و سخنان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر شاد شدن مردم با اعلام نتایج تعیین صلاحیت ها توسط شورای نگهبان، پاسخ داد.
جماران: حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در این خصوص اظهار داشت: با کمال تاسف جناب آقای علم الهدی رعایت مقتضای مسئولیت و جایگاهی که دارند -یعنی امامت جمعه پایتخت معنوی ایران مشهد مقدس- را پاس نمی دارند؛ در حالی که عدالت و احتیاط در گفتار و کردار از شرایط اولیه و الزامی سمت امامت جمعه است و علاوه برآن کسوت روحانیت که لباس تقوا و اخلاق و پیشوایی جامعه است نیز اقتضای این امر را دارد.
 
وی افزود: آقای علم الهدی با چه اطلاعاتی دختر بزرگوار امام خمینی سلام الله علیه را متهم به دروغگویی می کند و خاطره ای که ایشان از قول پدر بزرگوارشان نقل کرده اند را دروغ دانسته است؟ مگر آقای علم الهدی در این مورد با امام صحبتی داشته اند یا خاطره ای دارند که چنین بی محابا نسبت دروغگویی به این شخصیت برجسته علمی و فرهنگی که فرزند امام خمینی است می دهند؟ من از ایشان درخواست می کنم که بخاطر مسائل سیاسی بیش از این به اعتماد عمومی مردم به روحانیت لطمه وارد نکنند .
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ سوالی دیگر در خصوص اظهارات اخیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر خوشحالی مردم از اقدام شورای نگهبان در زمینه احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: من تصور نمی کنم هیچ ایرانی علاقه مند به پیشرفت کشور و انقلاب از مخدوش شدن شناسنامه انقلاب یعنی آیت الله هاشمی خشنود شده باشد . نمی دانم آقای فیروز آبادی سخن از کدام ایرانی می گوید که از اقدام شورای نگهبان خوشحال است؟
 
وی تصریح کرد: حضور آقای هاشمی در انتخابات موجی از شعف و شادی را آنچنان در کشور ایجاد کرد که پیش بینی همه کارشناسان و حتی نظر سنجی مراکز تحت آقای فیروزآبادی حکایت از آن داشت که هاشمی بیش از ۷۰درصد از آراء را به خود اختصاص خواهد داد. آیا ممکن است کسی از رد شدن شخصیتی در این حد از محبوبیت که در ۱۵ خرداد امسال ۵۰ سال از فعالیت بی وقفه فداکارانه او در جریان انقلاب می گذرد ، خوشحال شده باشد؟ همگان می دانند که آیت الله هاشمی از سال ۱۳۴۱ تا امروز ۵۰ سال است که به طور بی وقفه، فداکارانه و شجاعانه خود را وقف اسلام و انقلاب و مردم عزیز این مرز و بوم کرده است و بارها تا پای جان و شهادت پیش رفته است و به حق لقب شناسنامه انقلاب به خود گرفته است.
 
انصاری یادآور شد: مجموعه امتیازات و توانایی ایشان درعرصه مدیریت و آگاهی به مسائل داخلی ، بین المللی و تجربه کم نظیرشان در هنگامه های دشواری و بحران، ظرفیتی در ایشان ایجاد کرده است که می تواند و می توانست در شرایط بسیار حساس کنونی که کشور در عرصه داخلی و بین المللی با چالشها و مشکلات متعددی روبه روست، گره گشای آنها به خصوص مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشد  و همین قابلیتها و توانایی هاست که موجی از امید با ثبت نام ایشان سراسر کشور را فراگرفت و اقدام شورای نگهبان نقطه یأس و آب سردی بر همه این امیدها و امیدواری ها بود.
 
وی در پایان گفت: بهتر است که جناب آقای فیروزآبادی و دوستانشان و برخی جریانات افراطی صاحب رسانه از اقدامات بی ثمر و تفرقه انگیز که در  ۸ ساله گذشته با شدت هرچه تمامتر جریان داشته و با مردم هم سخن  و همگام باشند؛ نه در برابر مردم.
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=25357

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 15در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۵
  1. چرا هیچ کس درباره سابقه آقای علم الهدی در مبارزات انقلابی و پیروزی انقلاب و نقش ایشان در دوران جنگ هیچ چیز نمی داند. ایشان از کدام سیاره آمده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • باسلام و عرض ادب :
      برای جناب حاتم زاده:
      ایت اله سید احمد علم الهدی در دهم شهریور سال ۱۳۲۳ در شهرستان مشهد از کشور ایران و ” سیاره زمین” به دنیا آمده است نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر مقدس مشهد فرزند ششم مرحوم آیت الله حاج سید علی علم الهدی از سادات آل شهید و از نسل مرحوم سید مهدی شهید ثالث که در حرم حضرت رضا علیه السلام با ضربت تبرزین نواده نادر به شهادت رسید ، می باشد. در سال ۱۳۳۸ در حوزه علمیه مشهد به تحصیل مقدمات و ادبیات عرب مشغول شده و پس از طی دوره ادبیات و صرف و نحو معانی و بیان در محضر ادیب نیشابوری و سایر اساتید سطح فقه و اصول را در حضور اساتیدی همچون آیات بزرگوار حاج سید احمد مدرس یزدی، مرحوم حاج شیخ مرتضی شاهرودی، آیت الله مشکینی، مرحوم فیض گنابادی گذرانده و سپس در درس خارج فقه مرحوم آیت الله العظمی میلانی به مدت هفت سال مقداری از کتاب زکوه و تمام کتاب خمس و بخش عظیمی از بیع و تجارت را گذرانید. در دوران تحصیل طی فعالیتهای تبلیغی در استانهای گیلان و مازندان و سیستان و خراسان و همچنین تهران ، با سخنرانی های انقلابی خود به تحریک و تهییج مردم علیه رژیم ستمشاهی پهلوی می پرداخته و از این رو تحت تعقیب دستگاههای امنیتی شاهنشاهی بوده است . از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و از سال ۱۳۵۹ تا مرداد ۱۳۶۱ مسئولیت کمیته انقلاب اسلامی منطقه یک تهران را عهده دار بود و پس از مدتی به عضویت شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران درآمد . از سال ۱۳۶۱ به همراه آیت اله مهدوی کنی و آیت اله باقری کنی اقدام به تاسیس دانشگاه امام صادق (علیه السلام) نمود که هدف از آن تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد برای مدیریت نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام سطوح می باشد. وی به مدت ۲۲ سال بعنوان عضو هیات علمی در سمت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه فعالیت آکادمیک نمود .در این مدت او یکی از سخنرانان مطرح تهران و کشور محسوب می شد که بخاطر بلاغت ویژه ای که داشت مورد علاقه قشر جوان و متدین بود . به نحوی که او را یکی از منتقدین جدی جریان دوم خرداد ۷۶ و دولت محمد خاتمی می دانند و جزو معدود علمایی بود که طرفدار جریانی بنام آباد گران و رزمندگان بود که نهایتا به پیروزی محمود احمدی نژاد در رقابت انتخابات ریاست جمهوری کمک کرد . البته در سالهای پایانی دولت احمدی نژاد و به ویژه در دوره ی دوم ریاست جمهوری او ، وی یکی از منتقدین سیاستهای فرهنگی دولت به شمار می رفت و جرزو اولین کسانی بود که از انحراف دولت احمدی نژاد حرف می زد .

      آیت اله سید احمد علم الهدی در تاریخ فروردین ۱۳۸۴ با حکم آیت اله العظمی خامنه ای به عنوان امام جمعه ی شهر مقدس مشهد انتخاب شد و بعد از ۳۵ سال هجرت دوباره به موطن خود برگشت . او از همان ابتدا علاوه بر فعالیت های اجتماعی و مذهبی خود در سطح کشور در سه حوزه در شهر مشهد فعالیت می نمود . در سطح اساتید دانشگاهی و نخبگان آکادمیک ، در سطح دانشجویان و همچنین در سطح حوزه علمیه مشهد مقدس
      در سال ۱۳۸۶ با شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان نفر دوم از استان خراسان رضوی انتخاب شد و از آن پس به عنوان نماینده خبرگان نیز فعالیت می نماید .

      • سلام و سپاس از برادر علم الهدی

        اما
        ۱- دوست عزیز همه این مطالب که شما آورده اید، به طور کامل تر در ویکی پدیای فارسی هست و من قبل از اینکه شما زحمت بکشید مطالعه کرده بودم. توصیه من اما به همه دوستان این است که به منابع این مطلب در ویکی پدیای فارسی توجه کنند.
        ۲- این که ایشان همواره تحت تعقیب ساواک بوده اند (و البته ساواک هرگز موفق نشد ایشون رو دتگیر کنه) و یا همیشه برعلیه رژیم شاه سخنرانی کرده اند، موضوعی است که حتی من هم می توانم به خودم نسبت دهم و این ادعا را بکنم.
        ۳- درباره انقلاب و انقلابیون و کسانی که در راه مبارزه جزء سابقون بودند مطالب زیادی در کتاب ها و اسناد معتبر و بی طرف وجود دارد، کاش می توانستید اسم جناب علم الهدی را در بین آنها نیز پیدا کنید.
        ۴- نمایندگی ولی فقیه، عضویت مجلس خبرگان، امامت جمعه و … “پست و مقام” هستند نه سابقه مبارزاتی.
        ۵- مهم نیست ایشان فرزند چه کسی هستند (با درود بر پدرانشان) مهم این است که خودشان چه کسی هستند.
        ۶- شما و مردم عزیز قضاوت کنید، کسی با این سابقه آیا در حدی هست که در مسائل کلان و مهم نظام تصمیم گیری کند و با درشتی و بیان سخیف فرزندان امام و چهره های برجسته انقلاب را (هرچند آن ها نیز مقدس و معصوم نیستند) مورد توهین قرار دهد.

  2. درود خدا بر جناب انصاری

  3. کسی نیست از آقای انصاری این سئوال رو بپرسه که مگه شما میدونید که مردم ناراحت شدن که اینجور قاطعانه میگید مردم ناراحت شده اند که هاشمی رد صلاحیت شده است!!!!؟؟؟؟
    مگه امام عزیزمون نگفت میزان حال فعلی شخص است!!!
    هنوز تلخی سال ۸۸ رو سینه مردم عزیز ایران سنگینی می کنه آقای انصاری!!!
    هنوز مردم نامه بدون سلام نوستن آقای هاشمی به رهبر عزیزمون رو یادشون نرفته!!!
    مگر آقای هاشمی نمی دونست که نباید بالای ۷۵ سال برای ریاست جمهوری ثبت ام کند!!؟؟
    پس دلیل شیطنت ثبت نام کردنش چی بود؟!!!؟
    اتفاقاً خیلی هم خوشحال هستیم که آقای هاشمی رد صلاحیت شد.

  4. درود بر جناب انصاری

  5. اصلاحیه/ جناب آقا یا خام بلبل
    شما هم انگار چندان به حرف خودتان اعتقادی ندارید
    چون می فرمائید”کسی نیست از آقای انصاری این سئوال رو بپرسه که مگه شما میدونید که مردم ناراحت شدن که اینجور قاطعانه میگید مردم ناراحت شده اند که هاشمی رد صلاحیت شده است!!!!؟؟؟؟
    —-
    بلبل جان فکر نکنم شما هم بتوانید بجای کل مردم ایران نظر بدهید که ناراحت نباشند، یا ناراحت نشده اند شما از کجا می دانید؟؟؟؟ که ناراحت نشده اند.
    متاسفانه ما عادت کردیم، که فقط نقاط ضعف افراد را بیان کنیم
    و نقاط مثبت آنها را اصلا نبینیم و یا بهتر ه بگم نمی خواهیم ببینیم
    شخصیتی مانند هاشمی رفسنجانی اگر خیلی خوب نباشد اینقدر هم بد یا ضعیف نیست که
    اینقدر راحت اظهار نظر می فرمائید.
    شما دارید به آقای مجید انصاری انتقاد می کنید، بجای مردم حرف نزنند، اما خود شما دارید بجای مردم اظهار نظر می کنید، این چه منطقیه که شما با آن استناد فرمودین، امیدوارم روزی برسد البته اگر برسد ما به هم به بودن و افکار با هم بودن ایمان را یاد بگیریم نه مدام همدیگر را نقض کنیم.

  6. آقا یا خانمی که خود را علم الهدی نامیده ای اگر انتصاب به پدر واجداد اهمیت دارد فرزند شهید بهشتی ،فرزندان امام خمینی وخیلی های دیگر محترم تر وبرای اسلام وانقلاب خانواده هایشان بیشتر زحمت کشیده اند.

  7. جناب آقای انصاری:
    باسلام
    ۱ـ هاشمی قهرمان بود اما قهرمانی را حفظ نکرد
    ۲ـتشخیص شورای محترم نگهبان حجت شرعی و قانونی است
    ۳ـاینجانب نیز به کذب بودن شق دوم روایت خانم زهرا مصطفوی با این مضمون که:”تأئید صلاحیت برادر آقای هاشمی را هم (از امام راحل)شنیدم .”ایمان دارم
    ۴ـمن بعنوان یک ایرانی از اقدام انقلابی و عادلانه شورای محترم نگهبان به عدم صلاحیت افراد زاویه دار با ولایت فقیه و رهبری بسیار خوشحال شدم بنابر این نمونه هایی اینگونه بسیارند و از قدرشناسی برادر فیروز آبادی سپاسگزارم.
    ۵ـلطفا از تخریب جایگاه ائمه جمعه اجتناب نمایید.
    ۶ـ همه تابع قانون باشیم .

    • جناب دکتر
      ۱- باور کنید هاشمی اکنون برای مردم ایران از هر زمانی قهرمان تر شده است.
      ۲- شورای نگهبان نتوانست رد صلاحیت هاشمی را به قانون مستند کند و همه می دانند دلیل رد صلاحیت ایشان نه شرعی بود و نه قانونی.
      ۳- این جانب اصلا نمی خواهم و نمی توانم ادعا کنم که حرف خانم مصطفوی درست است اما می گویم نه آقای علم الهدی و نه شما و نه هیچ کس دیگر نمی تواند با قاطعیت از کذب بودن این موضوع سخن بگوید.
      ۴- امیدوارم خوشحالیتون تداوم داشته باشه.
      ۵- کسی که بی محابا دیگران را تخریب کند، تخریب می شود. چرا کسی با دیگر ائمه جمعه مشکل ندارد و علیه آن ها چیزی نمی نویسد؟؟؟
      ۶- بهتر است همه یک بار دیگر قانون را بخوانیم تا بهتر بتوانیم “قانون شکن” را تشخیص دهیم.

    • وقتی چیزی نداری بگی سکوت کن. رسول خدا به ابوذر فرمود : ای ابوذر بخدا قسم اگر حرف زدن نقره باشد سکوت طلاست

  8. با سلام خدمت دوستان عزیز اگر بخوایم قضاوت بکنیم بایستی خوبی و بدی رو بگیم اقای هاشمی شاید در سالهای اخیر کارنامه درخشانی نداشته باشند اما در دوران ریاست جمهوری کارهای بسیار بزرگی از جمله جلوگیری از مهاجرت روستاییان تاحد امکان ،ایجاد سدهای بزرگ و کوچک که هم برای کشاورزی و هم برای صنعت لازمه ،ازاد کردن قیمت کالاهای مصرفی مردم در وحله نخست به مردم فشار اومد اما بعدها به نفع مردم شد،ایجاد دانشگاه ازاد که برای ورود کشور از مرحله کشاورزی به صنعت نیاز به نیروی تحصیل کرده زیادی داشتیم و کلا محور توسعه در ان زمان کشاورزی بود اما متاسفانه در زمان اقای خاتمی با بر عکس کردن الگوی توسعه از کشاورزی به نفت کمر مملکت رو شکست الگوی توسعه از پایین به بالا شداز بالا به پایین و این همه دزدی و فساد دولتی نتیجه بر عکس کردن الگوی توسعه بود که مسبب اصلی اون اصلاح طلبان عزیز میباشند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.