تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

حسن خمینی : انقلاب ما فراتر از تشیع، تمام ادیان را بیدار کرده است

  • کد خبر : 26338
  • 14 خرداد 1392 - 7:38

  تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) گفت: امام عمری برای خدا زیست و براساس آنچه از زبان ائمه نقل شده خدا چشم و گوش او شد و دل مردم به او گرایید و مورد عنایت قرارگرفت و کانون توجه مومنان و مردم شد. به گزارش  میرملاس به‌ نقل از روابط‌ عمومی آستان امام خمینی […]

69_hasan

 

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) گفت: امام عمری برای خدا زیست و براساس آنچه از زبان ائمه نقل شده خدا چشم و گوش او شد و دل مردم به او گرایید و مورد عنایت قرارگرفت و کانون توجه مومنان و مردم شد.

به گزارش  میرملاس به‌ نقل از روابط‌ عمومی آستان امام خمینی (ره)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در جمع تعدادی از کارکنان وزارت جهادکشاورزی و تعدادی از مردم آمل که با پای پیاده خود را برای شرکت در مراسم بزرگداشت امام خمینی به تهران رسانده‌اند، اظهار داشت: روایتی است که از آن به‌عنوان «قرب نوافل» یاد می‌کنند که می‌فرماید «اگر کسی نافله‌ها را مرتباً به جای آورد حضرت باری‌تعالی می‌فرماید من گوشی می‌شوم که او  می‌شنود و چشمی می‌شوم که او می‌بیند» که اگر رعایت واجبات و ترک محرمات و انجام مستحبات استمرار داشته باشد، این اتفاق می‌افتد. البته مضمون این روایت در روایات دیگر هم هست که اگر کسی یک عمر برای خدا زندگی کند و گام بردارد، خداوند چشم و گوش و دل او می‌شود.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) گفت: روایتی دیگری هم هست که می‌فرماید «مومن به نور خدا نظر می‌کند»؛ شما برای دیدن محیط پیرامونی نیازمند نوری هستید و مومن نوری که بر او می‌تابد را نور خدا می‌بیند و با آن اشیاء را می‌بیند. تعبیر بلندی از نبی مکرم اسلامی هست که عرفا برای توضیح آن تلاش زیادی کرده‌اند، آن حدیث این است که از خداوند می‌خواهند «اشیاء را آنگونه که هست به من نشان بده».

سید حسن خمینی تصریح کرد: یک فرد ممکن است هزار ظاهر داشته باشد؛ اما اینکه درون او چیست را مومن می‌تواند ببیند. اینکه آیا انسان‌ها آنگونه که می‌نمایند، هستند را مومن با نور الله می‌بیند.

وی با بیان اینکه امام بزرگوار ما یکی از کسانی است که عمری برای خدا زیسته و به تعبیر پدر من حتی وقتی به بچه‌ای آب می‌داد به قصد قربت بود، ادامه داد: روایتی داریم که می‌فرماید «المومن کیس». یکی از موارد زرنگی این است که انسان از آب هم کره  می‌گیرد و از موارد آن این است که انسان بتواند تمام رفتارهای روزمره خود را تبدیل به عبادت کند و هر کارش را تبدیل به قصد قربت انجام دهد. در نتیجه، کسی هم که برای خداست، خدا برای اوست.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) یادآور شد: امام عمری برای خدا زیست و براساس آنچه از زبان ائمه نقل شده خدا چشم و گوش او شد و دل مردم به او گرایید و مورد عنایت قرارگرفت و کانون توجه مومنان و مردم شد.

وی با نقل این آیه قرآن که خداوند به مومنین و کسانی که کار خیر انجام می‌دهند محبت می‌کند، ادامه داد: این محبت یک نعمت بزرگ الهی است و وقتی محبت مردم به امام گرایش می‌یابد و چشم و گوش او مزین به نور الله است و زبان او به خاطر خدا باز می‌شود این یک معجزه است. اما انقلاب اسلامی هم یک معجزه بزرگ جهانی و بازگرداندن اندیشه دینی در حالی بود که جهان حرفی از معنویت نمی‌زد و گفتمان غالب گفتمان نفی دین بود. آن بزرگ غربی‌ها گفته بود که اخلاق مرده و معنویت از سیاست رفته است، اما در اوج دوران ماتریالیستی انقلاب ما معنویت را برگرداند و اکنون افتخارمان اباعبدالله است و چشم مان به سوی مولا امام زمان است.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی ادامه داد: البته این انقلاب فراتر از مرز تشیع، اهل سنت و همه ادیان را هم بیدار کرده است؛ زیرا تا قبل از انقلاب ما، جریان فلسطین پان عربیست بود و فضای ترکیه هم پان ترکیست بود و هرکسی هم که می‌خواست خارج از ناسیونالیسم حرکت کند، به کمونیسم بین الملل می پیوست. در جنبش فتح هم عمدتاً کمونیست‌ها وجود داشتند اما بعد از انقلاب اسلامی آن جریان هم رنگ و بوی دینی می یابد. همچنین بازگشت معنویت در میان هندوها و مسیحیت هم مشاهده شد. همزمان ادبیات رهایی بخش در آمریکای لاتین متولد شده و حتی جریان ساندینیست‌ها بعدها به مبانی دین مسیحیت گرایش پیدا کردند.

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) با بیان اینکه انقلاب ما بازگشت به معنویت بود، گفت: همه این‌ها به کسی برمی‌گشت که برای خدا زندگی می کرد و دنیا را تکان داد.

پیش از سخنان یادگار امام، آیت‌الله عالمی نماینده ولی فقیه در آمل سخنان کوتاهی را در ارتباط با عظمت شخصیت امام ایراد کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=26338

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.