تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

روحانی، معاون اول رئیس جمهور را منصوب کرد +سوابق

  • کد خبر : 31531
  • 15 مرداد 1392 - 0:55

  میرملاس نیوز/سرویس سیاسی:  حجت الاسلام‌ حسن روحانی رئیس‌جمهور، در حکمی «اسحاق جهانگیری» را به عنوان معاون اول رییس‌جمهور منصوب کرد.متن حکم دکتر روحانی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای مهندس اسحاق جهانگیریبراساس اصل ۱۲۴ قانون اساسی و نظر به مراتب شایستگی و سوابق طولانی خدمت موفق در مسوولیت های اجرایی […]

IMAGE634598221107482612

 

میرملاس نیوز/سرویس سیاسی:  حجت الاسلام‌ حسن روحانی رئیس‌جمهور، در حکمی «اسحاق جهانگیری» را به عنوان معاون اول رییس‌جمهور منصوب کرد.
متن حکم دکتر روحانی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس اسحاق جهانگیری
براساس اصل ۱۲۴ قانون اساسی و نظر به مراتب شایستگی و سوابق طولانی خدمت موفق در مسوولیت های اجرایی و تقنینی به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان «معاون اول رییس جمهور» برمی گزینم.
امید است با عنایات الهی و همکاری اعضای محترم دولت در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، موفق باشید.

حسن روحانی

معاون اول رئیس‌جمهور کیست؟
اسحاق جهانگیری متولد ۱۳۳۶ است و در کوه شاه در شمال شرق استان هرمزگان به دنیا آمد.
وی تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه و پیش دانشگاهی در سیرجان گذرانده و سپس به کرمان رفت؛ مدرک کارشناسی فیزیک را از دانشگاه کرمان گرفته و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد توانست در رشته مهندسی صنایع به دانشگاه صنعتی شریف برود.
جهانگیری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به عنوان مسئول جهاد سازندگی شهرستان جیرفت مشغول به کار شد و سال ۱۳۶۳ در جهاد کشاورزی فعالیت کرد تا اینکه در دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توانست به نمایندگی از مردم جیرفت وارد مجلس شد. وی همچنین توانست در سومین دوره مجلس شورای اسلامی بار دیگر از طرف مردم جیرفت به مجلس راه یابد.
اسحاق جهانگیری در سال ۱۳۷۱ در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اصفهان رفت و به جای غلامحسین کرباسچی استاندار اصفهان شد.
همچنین وی در دوره دولت اصلاحات ابتدا به عنوان وزیر معادن و فلزات به مجلس پنجم معرفی شده و پس از ادغام وزراخانه‌ها نیز مسئولیت وزارت صنایع و معادن را بر عهده داشت.
پس از ثبت‌نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسحاق جهانگیری به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی معرفی شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور روز دوشنبه(۱۴ مردادماه) جهانگیری را به عنوان معاون اول خود در دولت یازدهم منصوب کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=31531

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. آرزوی موفقیت و سربلندی برای تورج گل با این فعالیتهای به روزش و تشکر از آقای آزادبخت مدیر سایت

  2. آیا در موقع تحصیل جناب اقای جهانگیری دوره پیش دانشگاهی وجود داشته؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.