تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

خبرهای خوش شهردار جدید خرم‌آباد

  • کد خبر : 47713
  • 19 فروردین 1393 - 23:16

  به گزارش اختصاصی میرملاس نیوز ؛ اولین نشست مطبوعاتی محمد مهرابی شهردار خرم‌آباد عصر روز دوشنبه ۱۷ فروردین ماه و در دومین روز پس از تعطیلات دو هفته‌ای سال نو در محل هتل شهرداری خرم‌آباد برگزار گردید و شهردار مرکز استان به سئوالات خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حاضر در جلسه پاسخ گفت. در این نشست […]

0-(21)

 


به گزارش اختصاصی میرملاس نیوز ؛ اولین نشست مطبوعاتی محمد مهرابی شهردار خرم‌آباد عصر روز دوشنبه ۱۷ فروردین ماه و در دومین روز پس از تعطیلات دو هفته‌ای سال نو در محل هتل شهرداری خرم‌آباد برگزار گردید و شهردار مرکز استان به سئوالات خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حاضر در جلسه پاسخ گفت.
در این نشست که با استقبال اصحاب رسانه و قلم مواجه شده بود، تیم رسانه و مطبوعاتی شهرداری شامل سعید سروش، رضا طولابی و شاهین احمدی نیز در کنار شهردار حضور داشتند.
مهرابی در ابتدا با ایراد سخنانی کوتاه ضمن تبریک نوروز و اغاز سال جدید و عرض خیر مقدم به خبرنگاران، گفت: بدلیل مسائل کاری در بیش از سه دهه فعالیت اجرایی هیچ گاه با محیط نقد و نقادی بیگانه نبوده است، لذا از انتقاد رسانه‌ها استقبال می‌کند. وی با اشاره به بالا رفتن انتظارات شهروندان از شهرداری تاکید نمود بدنبال تغییر شرایط موجود است که با مشارکت عمومی تحقق خواهد یافت.
شهردار خرم‌آباد همچنین از حضور در جمع اصحاب قلم و رسانه که افرادی متفکر و صاحب نظر هستند ابراز خرسندی نمود.
– فعال شدن بخش خصوصی
پس از سخنان مهرابی، چندین نفر از خبرنگاران حاضر در جلسه، سئوالات و دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل مربوط به عمران و خدمات شهری و تحولات مرتبط با شهرداری مطرح نمودند و شهردار نیز پاسخ‌های خویش را ارائه نمود.
یکی از مباحث مورد نظر در خصوص تغییرات مطرح شده بود که شهردار خرم‌آباد در این مورد گفت: بدنبال تغییر ساختار سنتی شهرداری به ویژه در خصوص تحقق درآمدهای پایدار جایگزین درآمدهای موقت این نهاد هستیم که با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی و حذف بروکراسی زاید محقق می‌شود. در همین راستا یکی از سرمایه‌گذاران به مشارکت ۲۸ میلیارد تومانی در اجرای پروژه‌های شهرداری با محوریت خدمات عمومی، ایجاد اشتغال و تولید ثروت متقاعد شده است.
مهرابی در پاسخ به سئوالاتی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرفنی گفت: در این خصوص نظارت جدی صورت می‌گیرد و با عوامل اقدام کننده برخورد قانونی صورت می‌گیرد و اجازه نمی‌دهیم ساخت و سازهای بی‌ضابطه در حریم کوه‌های محیط شهر و نیز رودخانه خرم‌آباد صورت پذیرد تا از این طریق بتوان کمربند سبز شهر را احیاء نمود.
– پروژه‌ها بدون مطالعه و کارشناسی نشده اجرا نمی‌شوند
شهردار در ادامه درباره ابهامات مطرح شده در اجرای بهسازی میادین ناصرخسرو و اسدآبادی تاکید نمود: متأسفانه مجریان بهسازی دو میدان بدون طرح و مطالعه و با در نظر گرفتن زمان‌بندی غیرمنطقی و بدون تصویب بودجه شروع به کار کرده بودند که جلوی ادامه کار آنها گرفته شده است. شهرداری سعی می‌کند با کیفیت بالا و طراحی مناسب بهسازی این دو میدان را به سرانجام برساند.
– ده‌ها میلیارد تومان اعتبار در مسیر توسعه شهر
شهردار مرکز استان در ادامه با مثبت دانستن تعامل شورای شهر و شهرداری گفت: با هماهنگی موجود دو قرارداد بزرگ جهت تصویب به شورا ارسال شده است. مهرابی افزود: ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجای ۵ پروژه بزرگ عمران شهری پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است که مطالعات دو طرح آن انجام گردید و تاییدیه‌های لازم اخذ شده و با مشارکت فعال استانداری به سرانجام می‌رسند. وی در خصوص نحوه تکمیل سه پل جهادگران، ۹ دی و مازیار هم گفت: عملیات اجرایی پل ۹ دی تا ۱۵ خرداد سال جاری به پایان خواهد رسید. در ماه‌های بعد نیز پل‌ مازیار تکمیل خواهد شد و در خصوص پل جهادگران نیز آقای چوبدار از پیمانکاران مطرح در عرصه راه و پل‌سازی از ۲۵ فروردین و با نصب دستگاه روزشمار اجرای پروژه عملیات تکمیل پل جهادگران را آغاز می‌کند.
– نهضت آسفالت، بزودی در خرم‌آباد
مهرابی با پذیرش مسئولیت در خصوص آسفالت نامناسب خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر مرکز استان از پیشنهاد تصویب قرارداد همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به شورای شهر خرم‌آباد گفت: مبلغ این قرارداد که برای اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی و زیرساختی در نظر گرفته شده ۱۵۰ میلیارد تومان است که ۷۰ میلیارد تومان آن به منظور ایجاد نهضت آسفالت در سطح شهر در نظر گرفته شده است. وی همچنین از تشکیل کمیته فنی آسفالت شهر خبر داد و افزود با تصویب شورا، عملی کردن این طرح بزودی در دستور اجرا قرار خواهد گرفت و در این راه از نیروهای متخصص که کمبود آنها در گذشته آسفالت نامناسب شهر را رقم زده استفاده می‌شود.
– شهرداری صاحب‌خانه می‌شود
مهرابی در خصوص احداث ساختمانهای مورد نیاز این نهاد پراهمیت عمومی نیز گفت: بدنبال اخذ تسهیلات جهت تکمیل ساختمان شهرداری منطقه ۲ که مکان فعلی آن در شأن شهروندان و نه کارمندان و پرسنل شهرداری است و دیگر سازمان‌هایی که فاقد مالکیت محل استوار خود هستند می‌باشیم و احداث و تکمیل این ساختمان‌ها جهت رفع خانه به دوش شهرداری جزو برنامه‌های مدیریت شهر است.
– تعهد شهردار به شورای شهر
مهرابی ضمن اینکه به سیاسی بودن خود بنا به سوابقش تصریح نمود در ادامه با تاکید به تعهدات سه گانه خود به اعضاء شورای اسلامی شهر خرم‌آباد افزود به دوستان خود در شورا تعهد داده‌ام که در طول دوران خدمت خود به عنوان شهردار خرم‌آباد از هر گونه سیاسی کاری پرهیز نمایم، شایسته‌سالاری را ملاک بکارگیری نیرو در مدیریت و بدنه شهرداری قرار دهم و سلامت در کار را پیشینه نمایم.
– قطع درختان خیانت است
شهردار با ابراز تأسف از خبر قطع تعدادی از درختان خیابان سازمان محله مطهری گفت: متخلفین به سزای عمل خود می‌رسند. وی از عزل مدیر متخلفی که به صدور مجوز قطع این درختان اقدام نموده خبر داد و افزود: مالک، ملک در حال احداث مجاور این درختان مرتکب تخلفات عمده‌ای در احداث بنا گردیده که از جمله به اضافه احداث تراکم و ساخت و ساز غیرمجاز می‌توان اشاره نمود. وی تاکید نمود ضمن عزل مسئولین متخلف، از طریق قانونی نیز برخورد لازم صورت می‌پذیرد.
مهرابی همچنین با تایید اظهارات یکی از خبرنگاران در خیانت خواندن آنچه صورت گرفته از بروز چنین حوادثی ابراز تأسف نمود.
– شهرداری از تپه شهدا تا بام شهر
مهرابی برخی از آثار تاریخی و طبیعی شهر را از نمادهای خرم‌آباد دانست و اضافه کرد: ساماندهی اطراف قلعه فلک‌الافلاک به عنوان نماد تاریخ و تمدن شهر، تپه شهدا به عنوان نماد فرهنگی و بام شهر (مدبه کوه) به عنوان نماد طبیعت این شهر مورد توجه اکید شهرداری می‌باشند. مهرابی از اخذ مصوبه شورا در اجرای پروژه ونک پارک هم گفت و افزود با جذب سرمایه‌گذار اقدامات اجرایی صورت می‌پذیرد.
– علی‌محمد ساکی شایسته تقدیر است
مهرابی شهردار خرم‌آباد در پاسخ به سئوالی در خصوص عملکرد شهرداری در تجلیل از بزرگان از جمله شهردار ساکی گفت: در طول ادوار تشکیل بلدیه و شهرداری در خرم‌آباد نام علی‌محمد ساکی همواره ورد زبان بوده است. وی باقی بودن نام و یاد شهردار فقید خرم‌آباد را ناشی از عملکرد آن مرحوم در طول دوران خدمتش دانست و آثار به جای مانده از خدمات ارزشمند وی را در نقاط مختلف شهر ملموس دانست و اضافه کرد در گذشته که در شورای شهر عضو بوده از خانواده آن مرحوم تجلیل به عمل آمده و در آینده نیز خود را متعهد به تقدیر از زحمات چنین افرادی می‌دانیم.

تهیه گزارش : سهراب فرشاد / میرملاس نیوز

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=47713

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.