تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

نامه ای شعرآلود به رییس جمهور

  • کد خبر : 51960
  • 27 خرداد 1393 - 21:27

  علی گودرزیان (ع پایدار)/میرملاس نیوز : ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی!  با سلام و احترام از شانه‌های ستبر «اشترانکوه» و «گرین» و ازبام همیشه‌ی فلک الافلاف «شاپورخواست»، از میان ازدحام شهر «خایدالو»و با تمام زیبایی‌های زیباترین شهر کوچک دیروز ایران و خرم‌آباد امروز، به شما «خوش هاتی!» و «خوش اُومای!» و خوش […]

7157

 

علی گودرزیان (ع پایدار)/میرملاس نیوز :

ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی!

 با سلام و احترام

از شانه‌های ستبر «اشترانکوه» و «گرین» و ازبام همیشه‌ی فلک الافلاف «شاپورخواست»، از میان ازدحام شهر «خایدالو»و با تمام زیبایی‌های زیباترین شهر کوچک دیروز ایران و خرم‌آباد امروز، به شما «خوش هاتی!» و «خوش اُومای!» و خوش آمد می‌گوییم و به رسمی که بربالای قامت ما دوخته‌اندـ رسم بنام مهمان‌وازی‌ـ گام‌هایتان را بر روی دیدگانمان می‌نهیم!

در پس هشت سال بازی آمارسازان، براین زمین سوخته، با حضور جناب‌عالی درعرصه‌ی سیاست ایران، رستاخیزی از رویش جوانه‌های امید، در دل مردم صبورایران به‌ویژه نسل امروزین ایجاد شد!

پیر وجوان و زن ومرد در بیست و چهارم خرداد سال ۹۲ جریانی از شور و ذوق و نشاط را در خیابان و کوی و برزن راه انداختند! یک سال از آن اتفاق نیکو می‌گذرد. افق‌های روشنی به‌روی ملت باز شده است؛ اماهنوز راه‌های نرفته‌ی بسیاری مانده است.

هنوز دولت تدبیر وامید به دست باورمندان واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیفتاده است و می‌رودتا آن همه شور و امیدآفرینندگان «حماسه‌ی سیاسی»، خدای ناخواسته، به یأس و ناامیدی بدل شود! یک سال از آن دوران می‌گذرد اما هنوز در بسیاری از شهرستان‌ها نام دولت «تدبیرو امید» در دولت تدبیر و امیدروحانی، غریب و ناشناخته مانده است! و… بگذریم!

جناب دکتر روحانی!

 به وجودتان افتخار می‌کنیم و عنایت و توجه ویژه‌ی شما به لرستان را در دل‌های خود ثبت می‌کنیم و به خاطر می‌سپاریم و تعامل خوب مهندس هوشنگ بازوند با دولت «تدبیرو امید» را برای راه‌اندازی قطار توسعه‌ی استان، بزنگاه و فرصتی مناسب می‌دانیم! و انتظار داریم دولت محترم در بخش زیرساخت‌های توسعه یعنی ایجاد شاه‌راه‌های زمینی به ویژه پهنای بانداینترنتی و شاه‌راه‌های دیجیتالی و فراهم کردن و رودآسان مردم لرستان به دنیای فراصنعتی و بهره‌برداری از فرصت‌های کسب و کار دنیای فراصنعتی، دین خود را به لرستان ادا نمایدو همچنین دولت درسطحی بالاتر تلاش نماید تا ظرفیت‌های پنهان و ناشناخته‎ی بسیار زیاد استانِ سرمایه‌پذیر و امن لرستان، در بخش گردشگری و ایجاد صنایع مادر(پالایشگاه و پتروشیمی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی) به سرمایه‌گذاران ملی و فراملی شناسایی شود!

شعر «اسطوره‌های حوصله» را به طبع لطیف شما تقدیم می‌نماییم! اگر چه می‌دانیم شما نشان دادید که لرستان را فراموش نفرموده‌اید!

اسطوره‌های حوصله!

نام‌آوران قافله از یاد رفته‌اند

لرهای با شرف، هله! ازیاد رفته‌اند

من مانده‌ام به‌راستی!از چیست بی‌صدا؟

شیران مانده در تله ازیاد رفته‌اند

«مجلس تمام گشت و به آخر رسید کار»

اسطوره‌های حوصله از یادرفته‌اند

چپ، راست می‌زند و نیز… مردمان لر

در پشت این معامله از یادرفته‌اند

این قوم قصه ساز خاک «مفرغ و بلوط»

بی بحث و بی‌مجادله از یادرفته‌اند

اینان که زیر ضربه‌ی جنگ آنچنان شدند!

حالا بدون فاصله از یادرفته‌اند

دیروز جنگ، نام‌شان آوازه بود امروز

مثل نماز نافله از یادرفته‌اند

شعرم فدای طاقت این مردم نجیب!

کاین گونه بی‌مجادله ازیاد رفته‌اند

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=51960

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 13در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۳
  1. آقای گودرزیان
    بنظر میرسد به اندازه کافی دراین مدت زمان سپری شده از عمردولت یازدهم به دولت گذشته تاخته شده است لازم است به جلو نظر داشته باشیم تا دوباره لرستان از قافله توسعه عقب نماند گذشته را فراموش کنیم

  2. مثل نماز نافله از یاد رفته ایم

  3. احسنت
    جالب و زیبا بود .
    به امید آنکه به زودی شاهد ثمرات و برکات این سفر باشیم .

  4. جناب آقای گودرزیان باسلام ؛هرچه بود گذشت ! همه باهم باید لرستان را بسازیم … باپرهیز از شعار زدگی های گذشته …

    • من نیز موافق شما هستم اما باید گاه گاهی به آینه ی پشت سر نگاه کنیم تا مسئولان جدید بدانند که آن ها نیز داوری می شوند!

  5. سلام برتمامی هم استانی های عزیزم
    با تشکر از آقای گودرزی خیلی عالی بود

    به راستی کدام خطرات باز مرزها را آشفته کرده

    یا کدامین حمله ناگهانی خاطر مبارکشان را آشفته کرده

    که امروز بادشان یاد لرستان ساده کرده

  6. گذشته چراغ راه آینده است!جناب آقای گودرزیان درحضورریاست محترم جمهورجناب آقای دکترروحانی درسالن همایش های جهادسازندگی استان بدرستی وجانانه ازکوهدشت وجوانان بیکارآن دفاع نمودندومشکلات این دیاررادلسوزانه باقلم زیباوبیان شیوایشان به تصویر کشیدند!!! لازم می دانم به عنوان یک شهروندکوهدشتی ازایشان تشکروقدردانی نمایم.خداوندهمواره به وی سلامتی عنایت فرمایند.

  7. آه از تو گودرزیان عزیز!
    به راستی آه از دست تو !
    دوست نازنین من؛ این نیز بگذرد و چنان افتد که دانی و دانیم . این خط و این نشان !!
    …. و تاریخی که به دست من و تو نوشته نخواهد شد قضاوت خواهد کرد که ما چقدر نجیب بودیم . ما هرگز از یاد نرفته ایم … ولی به یاد ماندن تنها یک فاکتور است از هزار فاکتور … من بدبین نیستم لیکن چرخ زمانه برای عوض کردن یک دندانه به هزار و یک عامل پیدا و پنهان نیاز دارد … و ما همیشه فکر می کنیم سهم آورده را که پرداخت کنیم کار تمام است.
    ما به خاطر مثلث ژنتیکیمان همیشه از آن سوی بام می افتیم . اما رئیس جمهوری که دو شب از ۱۴۶۰ شبانه روز ( یا به عبارتی ۲۹۲۰ شبانه روز ) از تاریخ خدمتش را مهمان من و توست ناچار است آداب مهمان بودن را رعایت کند . به راستی آه از دست تو !

  8. اقای شیراوند .از کدام کذشته مگویید ان گذشته ای که من از شما سراغ دارم خدا نکند چراغ راه هیچ انسانی با شد و…

  9. خدا نکند کذشته بعضیا چراغ راه مردم باشد چون…

  10. سلام بر گودرزیان عزیزشاعر وهنرمند دوست داشتنی.هم بیان وهم قلمتان در انعکاس دردهای محرومیت لرستان ستودنیست .پایدار باشی.که هستی .به امید رویش بذر امید در دل هر لرستانی.

  11. با سلام خدمت گودرزیان عزیز…. دست هر انسانی را که با هر وسیله ای که در اختیار دارد چه قلم چه زبان چه شعر وچه فریاد از مظلومیت ما مردم شهر کوهدشت داد سخن سر میدهد را با ید بوسید وهمچون سرمه باید بر چشمان کشید وتاسف خورد بر حال توی اصلاح خواه ( هرچند نامت بر نوشته ات بسیار سنگینی میکند)که دنبال گذشته این وانی که نظری در جهت تشویق کار گودرزی عزیز داده است .

  12. سلام برتو و تیزی قلمت
    عالی گفتی کاش بلیزش می کردی شاید هم گذاشتی برای دفعه بعد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.