تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
3

استاندار لرستان: از تغییر مکرر شهرداران استان گلایه مند هستم

  • کد خبر : 56732
  • 04 مهر 1393 - 13:47

   استاندار لرستان گفت: از تغییر مکرر شهرداران استان گلایه مند هستم و لازم است که برنامه ریزی جدی برای تثبیت مدیریت شهری انجام شود. به گزارش میرملاس به نقل ایرنا؛  هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در همایش شهرداران استان افزود: این اندازه تغییر در مدیریت شهری نه به نفع مردم و نه اعضای شورای اسلامی […]

IMG_2304

 

 استاندار لرستان گفت: از تغییر مکرر شهرداران استان گلایه مند هستم و لازم است که برنامه ریزی جدی برای تثبیت مدیریت شهری انجام شود.

به گزارش میرملاس به نقل ایرنا؛  هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در همایش شهرداران استان افزود: این اندازه تغییر در مدیریت شهری نه به نفع مردم و نه اعضای شورای اسلامی شهر است.

وی اظهار داشت: تغییر مکرر شهرداران موجب تغییر برنامه ها و عقب ماندن شهرهای استان از طرح های توسعه شهری می شود.

وی تصریح کرد: در برخی شهرهای استان شهردار هر چهار ماه یکبار عوض شده که این امر مصداق بارز توسعه نیافتگی و نرسیدن اعضای شورای شهر به یک اجماع کلی در راستای حل مشکلات است.

وی با تاکید بر ورود جدی معاونت امور عمرانی برای جلوگیری از این اتفاقات گفت: مدیریت شهری لرستان با چالش های بسیاری مواجه است که انتظار می رود شوراهای اسلامی شهر بیش از پیش تخصصی شوند.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به بودجه سه هزار میلیارد ریال اعتبارات ۲۵ شهرداری استان گفت: این مهم نشان دهنده سرانه درآمدی پایین شهروندان لرستانی است.

بازوند با بیان اینکه این میزان اعتبار به اندازه شهر دوم برخی استانهای همجوار است گفت: اعتبار شهرداری های استان نشان دهنده عمق فاجعه و محرومیت در این استان است.

وی جمعیت شهرنشین لرستان را ۶۱ درصد برشمرد و افزود: به دلیل این مشکلات و عدم توسعه نیافتگی شهری، سالانه هفت هزار و ۴۰۰ نفر لرستان را ترک می کنند که این موضوع به یک نگرانی جدی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر حل مشکلات تامین اجتماعی و مساله قیر شهرداری ها اضافه کرد: همچنین در خصوص مطالبات شهرداری ها با وزارت اقتصاد و دارایی رایزنی شده و این وزرات خانه نسبت به پرداخت قابل توجهی از این مطالبات قول مساعد داده است.

نماینده عالی دولت در لرستان همچنین بر ایجاد درآمدهای پایدار توسط شهرداری ها تاکید کرد و گفت: با ایجاد شرایط مناسب برای حضور بخش خصوصی، سرانه درآمدی شهرداری ها از مردم استان که هم اکنون ۵۰ درصد میانگین کشوری است، افزایش خواهد یافت.

بازوند توجه به سیمای شهری و اجرای سریع این طرح ها، جلوگیری از حاشیه نشینی و ایجاد سکونتگاههای غیررسمی و پویا کردن صنعت ساختمان را از دیگر نکات مورد توجه برشمرد و افزود: حاشیه نشینی تمامی شهرهای استان ناشی از عدم تصمیم گیری کمیسیون ماده پنج و در نهایت تصمیم گیری توسط مردم است که شهرداری ها باید هزینه این تصمیم گیری ها را متحمل شوند.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان لرستان هم اکنون در حالت رکود قرار گرفته تصریح کرد: تبدیل شدن کمیسیون ماده ۱۰۰ به محلی برای منبع درآمد شهرداری ها به معنای فروش جسم شهر بوده، بنابراین هر اقدامی بجز قلع بنا در راستای این کمیسیون خیانت به شهر محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۰ تا ۱۵ هزار متر مربع از زمین های دولتی استان ، ساخت و ساز غیر قانونی می شود اضافه کرد: همچنین شهرداران باید در اتمام واحدهای مسکن مهر تا پایان سال آینده همکاری کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=56732

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. با عرض سلام خدمت میرملاسیهای عزیز .بنده در طول ایام انتخابات شوراها تلاش بسیاری را در زمینه تبلیغ برای یکی از اعضای محترم همین شورای شهر کوهدشت راداشته ام لذا در همه فاتحه خوانیهای شهر شرکت فعال داشته ام و پس از آن جلساتی را با حضور بیشتر اهالی منطقه ای که سکونت دارم با برگزاری جلسات مردانه وزنانه به امید تغییر چهره شهر ومنطقه مورد نظر داشته ام لذا آن کاندید عزیز همه چیز رافراموش کرد واز وظایف ذاتی شهرداری در تعمیر آسفالت شهر سرپیچی نمودند ومن بدبخت وبیچاره مانده ام وعدم جواب درست وحسابی به مردم محله ونیز به شدت از رفتارخودم پشیمانم وحالم از اسم شورا هم به شدت به هم می خورد خدا میداند هدفم از تلاش برای این شخص رفاه عمومی بوده نه شخصی واین داستان رابرای این منظور بازگو نمودم تا شاید در اینده شما هم مثل من پشیمان نشوید.

  2. لطیفه های مدیریتی

    اداره، دوستت دارم

    :::اداره را دوست دارم چون جایی است که بعد از خستگی روزانه ناشی از امور زندگی می‌توانم در آنجا استراحت کنم.

  3. آقای استاندار به نظر شما کی میتونه جلوی شورای شهر کوهدشت رو بگیره .؟هر دو ماه یک شهردار رو عوض می کنن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. جناب اقای استاندار لطف کنید به مدیر کل امور شهری این سفارش را داشته باشید که با تمام توان پشتیبان شهرداران باشد و انتظار این است در این دولت تدبیر و امید مدیر کل امور شهری یک اصلاح طلب باشد

  5. جناب استاندار
    ما هم از عملکرد ضعیف معاونین وفرمانداران کم تجربه جنابعالی گله داریم

  6. ان تنصرا…ینصرکم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.