تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

معاون استاندار : نمایشگاه کتاب بستر دسترسی آسان مردم به کتابهای جدید را فراهم می کند

  • کد خبر : 62144
  • 19 آذر 1393 - 11:55

  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در استان بستر دسترسی آسان مردم به کتابهای جدید را فراهم می کند. به گزارش میرملاس؛ “علی کورانی فر”  در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان لرستان اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه ضمن اینکه موجب ارتقای فرهنگ کتابخوانی در استان […]

IMG_0212

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در استان بستر دسترسی آسان مردم به کتابهای جدید را فراهم می کند.

به گزارش میرملاس؛ “علی کورانی فر”  در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان لرستان اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه ضمن اینکه موجب ارتقای فرهنگ کتابخوانی در استان می شود بستر دسترسی آسان مردم به کتابهای جدید را فراهم خواهد کرد.
وی با یادآوری اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی از ضرورت های رسیدن به وضعیت مطلوب فرهنگی است افزود: فراهم آوردن زمینه های توسعه فرهنگ کتابخوانی به عنوان یک شاخص مهم در پوپایی و پیشرفت جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
کورانی فر با بیان اینکه برپایی نمایشگاهها عرضه کتاب تاثیر بسزایی در ارتقای فکر و اندیشه اقشار مختلف جامعه و بهبود فضای مطالعه دارد، ادامه داد: استمرار برگزاری این نمایشگاهها و تقویت فرهنگ کتابخوانی ضمن ارتقای سطح بینش آحاد مردم موجب پویایی اندیشه قشر مورد هدف تهاجم فرهنگی دشمن در جامعه یعنی جوانان و نوجوانان می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان با تشریح مزایای برگزاری این گونه نمایشگاهها در استان، ادامه داد: کتاب به عنوان یکی از ابزارهای مهم در گسترش دانش بشری باید به وفور در دسترس مخاطبان قرار گیرد تا فرهنگ کتابخوانی در جامعه رواج و گسترش یابد.
وی یادآور شد: نمایشگاه کتاب یک گردهمایی علمی و فرهنگی محسوب می شود که از تمام اقشار جامعه در آن حضور پیدا کرده و با تفکرات نویسندگان و آخرین محصولات بازار نشر و کتاب آشنا می‌شوند.
کورانی فر با بیان اینکه جامعه بدون کتاب و تقویت فرهنگ مطالعه در مسیر رشد و شکوفایی فرهنگی قرار نمی گیرد، افزود: برپایی نمایشگاه کتاب در استان باعث می شود روح نشاط فرهنگی در جامعه دمیده شود.
وی با اشاره به بیانات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در استان لرستان به عنوان مطالبه جدی مردم یک رویداد مهم فرهنگی محسوب شده که انتظار می رود این گونه برنامه ها استمرار داشته باشد.
کورانی فر با بیان اینکه کتاب باید والاترین و با ارزش ترین جایگاه را در یک جامعه اسلامی دارا باشد، یادآور شد: نقش ارزشمند کتاب و اهمیت تولید آن به اندازه‌ای است که باید در بخش حمایتی برای مولفان، تولیدکنندگان و پدیدآورندگان کتب مختلف تمهیداتی در نظر گرفته شود تا بدون دغدغه خاطر بتوانند آثار فاخری را منتشر کنند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر انتظار می رود متولیان امر ضمن تسهیل شرایط برای دسترسی آحاد مردم به کتاب، بسترهای لازم برای ورود کتاب به سبد کالاهای فرهنگی خانواده ها را فراهم کنند.

تهیه خبر : سجاد شفیعی 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62144

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.