تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان : اندیشه های ماندگار امام خمینی(ره) پاسخگوی نیازهای فکری جامعه است

  • کد خبر : 62361
  • 24 آذر 1393 - 20:05

    به گزارش میرملاس به نقل مهر، حجت الاسلام حمیدرضا حنان صبح دوشنبه در همایش “احیای دینی و اصلاح طلبی از دیدگاه امام خمینی” که در فرهنگسرای امید اداره ارشاد کوهدشت برگزار شد، با بیان اینکه احیای دین و اصلاح دو مقوله جدا از هم نیستند، گفت: این موضوع یعنی زنده کردن دین بعد […]

 

0 (29)

 

به گزارش میرملاس به نقل مهر، حجت الاسلام حمیدرضا حنان صبح دوشنبه در همایش “احیای دینی و اصلاح طلبی از دیدگاه امام خمینی” که در فرهنگسرای امید اداره ارشاد کوهدشت برگزار شد، با بیان اینکه احیای دین و اصلاح دو مقوله جدا از هم نیستند، گفت: این موضوع یعنی زنده کردن دین بعد از آنکه به آن عمل نمی شود یا یک عمل وارونه در حوزه دین صورت می گیرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با طرح این ادعا که عده ای می خواهند دین را وارونه به خورد مردم بدهند، به وجود دیدگاههای مختلف در تعریف احیا و اصلاح دین اشاره کرد و بیان داشت: برخی گفته اند اصلاح و احیای دین مربوط به ذات دین نیست و آن چه به اصلاح نیاز دارد تفکر دینی است.

حجت الاسلام حنان اظهار داشت: برخی هم مراد از احیا و اصلاح دین را عینیت بخشیدن به آن در جامعه می دانند.

وی افزود: برخی دیگر دین را منطبق با منطق، علم، عقلانیت و استدلال می دانند و معتقدند در این راه باید قدم برداشت و برخی هم پاسخگو بودن دین به تمام نیازهای مدرن زمان را اصلاح و احیای آن قلمداد می کنند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد لرستان عنوان کرد: یک شخصیت اصلاح گر و احیاگر دینی باید به تمام جنبه های دین نظر داشته باشد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ افراد بسیاری در تعریف اصلاح و احیای دین سخن گفتند اما هیچ کدام مانند امام خمینی(ره) ماندگار نشدند چرا که جنبه های فکری امام نسبت به احیا و اصلاح دین همه جانبه بود و امروز جنبه های فکری ایشان می تواند پاسخگوی نیازهای فکری مردم باشد.

حجت الاسلام حنان یادآور شد: امام از حیث عرفان به احیای دین پرداخت و از جنبه سیاسی دین را بسیار برجسته کرد و آن را از سیاست جدا ندانست.

وی با اشاره به اندیشه و خط فکری امام خمینی(ره)، گفت: اسلام یکی از مشخصه های اندیشه و خط فکری امام است اما نه یک اسلام متحجر و جمود بلکه یک اسلام پویا و متحرک که همان اسلام ناب محمدی و مایه رحمت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: از دیگر مشخصه های اندیشه امام می توان به قانون گرایی بر اساس نظام و مصلحت مردم، آن هم همراه با اکثریت و نه منفعت طلبی برخی اشاره کرد.

حجت الاسلام حنان مردم و حضور آنها در صحنه را از دیگر مشخصه های اندیشه و خط فکری امام عنوان و تصریح کرد: امروز افراطی گری در حیطه سیاست و باورهای اعتقادی بسیار خطرناک است و پیامدهای خطرناکی دارد.

وی بیان داشت: یکی از اصولی ترین خط مشی های دولت دکتر روحانی مبارزه با افراطی گری است چرا که افراطی گری بلای جان هرکشوری محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: نتیجه افراطی گری در منطقه تولد داعشی ها و تکفیری هاست که خود را معیار ارزش ها و مفسر دین قلمداد می کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=62361

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.