تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان: لرستان نخستین استان‌ کشور در زمینه معادن تالک است

  • کد خبر : 82198
  • 27 دی 1394 - 8:13

    به گزارش میرملاس به نقل فارس، محمدرضا صفی‌خانی شامگاه امروز در جلسه رفع موانع تولید استان در خصوص معادن اظهار داشت: برخلاف اینکه معادن استان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند، اما تاکنون مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند و اکتشافاتی در این زمینه انجام نشده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: امکان […]

600

 

 

به گزارش میرملاس به نقل فارس، محمدرضا صفی‌خانی شامگاه امروز در جلسه رفع موانع تولید استان در خصوص معادن اظهار داشت: برخلاف اینکه معادن استان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند، اما تاکنون مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند و اکتشافاتی در این زمینه انجام نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: امکان انجام مطالعات بر روی معادن استان با محدودیت‌های اعتبارات استانی وجود ندارد، به همین دلیل می‌شود از ظرفیت‌های هولدینگ‌ها و سازمان زمین‌شناسی برای این منظور استفاده شود.

وی از انجام چند مورد مطالعه دقیق بر روی پهناهای استان در طی تنها چند ماه خبر داد و اعلام کرد: طبق مطالعات استان لرستان اولین استان‌ کشور در زمینه معادن تالک از نظر ذخیره، کیفیت و غنی بودن این محصول است.

این مسئول با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای جهت قیر طبیعی با یک هولدینگ امضا شده است، مطرح کرد: در حالی که این هولدینگ جهت انجام مطالعات در این زمینه یک قرارداد ۴۰۰ میلیون تومانی با یک شرکت مشاور بسته است.

صفی‌خانی در خصوص معادن فلزی نیز یادآوری کرد: فردا کارشناسان یک هولدینگ جهت کار عملیات و اکتشافات معادن فلزی استان در لرستان مستقر می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید به اینکه استان دارای معادن با ارزشی است، تصریح کرد: طبق اخذ قراردادی با سازمان زمین‌شناسی زنجیره ارزش تمام معادن استان مورد مطالعه قرار می‌گیرد و در قالب کتابچه‌ای به عنوان طرح‌های توجیهی ارائه می‌شود.

وی برای به فعل رساندن معادن استان همدلی میان دستگاه‌های مختلف را خواستار شد و افزود: دستگاه‌ها جهت اخذ مجوزهای معادن باید همکاری لازم را انجام دهند تا سرمایه‌گذاران وارد کار عملیاتی شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه در طی سه سال گذشته حدود ۲۰۰ مورد تقاضا جهت مجوز برای معادن در استان وجود داشته است، گفت: اما به دلایلی مجوزهای لازم به آن‌ها داده نشده است.

صفی‌خانی با بیان اینکه بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در زمینه معادن تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است، خاطرنشان شد: استانی در این زمینه موفق است که بتواند این تفاهم‌نامه را به خوبی اجرا کند و ما نیز به دنبال جدی گرفتن این تفاهم‌نامه در استان هستیم تا سرمایه‌گذارانی که در بخش معدن وارد استان شده‌اند به هدف خود برسند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=82198

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.