تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

خسارت سنگین سیل در استان/آبگرفتگی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی

  • کد خبر : 85103
  • 26 فروردین 1395 - 22:10

استاندار لرستان گفت: بارندگی های شدید در ۶۰ ساعت گذشته و وقوع سیلاب ، موجب بروز خسارات سنگینی در بخش های پل ، ابنیه، کشاورزی، معابر شهری و زیرساخت های استان شده که میزان دقیق آن تا ۴۸ ساعت آینده اعلام می شود.

استاندار لرستان

به گزارش میرملاس:هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: متوسط بارندگی استان در۶۰ ساعت گذشته حدود ۱۳۰ میلیمتر گزارش شده است.
وی اظهار داشت: بر اثر وقوع سیل راه ارتباطی ۸۰ روستای چهار شهرستان به دلیل تخریب پل و زیربناها مسدود شده و هم اکنون عملیات بازگشایی موقت به صورت جدی در دستور کارقرار دارد.
استاندار لرستان اضافه کرد: همچنین یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکن شهری و دو هزار واحد روستایی دچار آبگرفتگی و به وسایل آنان خساراتی وارد شده است.
بازوند گفت: محور خرم آباد – پلدختر نیز به دلیل طغیان رودخانه کشکان در سه نقطه دچار مشکل شده و هم اکنون مسدود است.
وی اضافه کرد: تیم بازگشایی در حال رفع مشکلات این محور بوده و پیش بینی می شود این مسیر تا دوساعت دیگر بازگشایی شود.
وی تصریح کرد: خط انتقال آب پلدختر به دلیل عبور از عرض رودخانه کشکان نیز دچار خسارت شده و هم اکنون عملیات ترمیم در دست اجرا است.
استاندار لرستان با بیان اینکه محور راه آهن دورود – اندیمشک هم اکنون به علت ریزش کوه در حد فاصل اسیتگاه تنگ هفت و کشور مسدود است یاد آور شد: یک نفر نیز در پلدختر در اثر رعد و برق جان باخته است.
به گفته بازوند بنا بر پیش بینی هواشناسی تا فردا جمعه ۲۵ میلیمتر به متوسط بارندگی های سامانه بارشی اخیر در استان افزوده می شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=85103

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱
  1. این همه آب از استان لرستان جاری میشه میره خوزستان بدون هیچ استفاده ای. فردا دوباره تابستون بیشتر روستاهای استان آب واسه خوردن ندارن. واقعا این مسئولین چرا هیچ فکری نمیکنن. چرا مردم مسئول بد انتخاب میکنن. چرا این استان این همه باید عقب افتاده باشه. الان با این همه آب کشاورزای خوزستان تا چند سال تامین شدن ولی کشاورزای استان لرستان چی؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.