تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

کسی که خدمت گذاری عملش بود نه شعارش/ دلنوشته فرزند مرحوم اکبر طولابی

  • کد خبر : 85994
  • 15 خرداد 1395 - 22:04

هرکسی در این دنیا درختی بکارد خداوند برای اودر بهشت درختی خواهد کاشت.پیامبر اکرم (ص) به دست خود درختی می نشانم               به پایش جوی آبی می کشانم درختم کم کم آرد برگ و باری                    بسازد بر سر خود شاخساری به تابستان که گرما رو نماید                     درختم چتر خود را می گشاید خنک میسازد آنجا […]

10

هرکسی در این دنیا درختی بکارد خداوند برای اودر بهشت درختی خواهد کاشت.پیامبر اکرم (ص)

به دست خود درختی می نشانم               به پایش جوی آبی می کشانم

درختم کم کم آرد برگ و باری                    بسازد بر سر خود شاخساری

به تابستان که گرما رو نماید                     درختم چتر خود را می گشاید

خنک میسازد آنجا را ز سایه                     دل هر رهگذر را می رباید

به پایش خسته ای بی حال و بی تاب         میان روز گرمی می رود خواب

شود بیدار و گوید ای که اینجا                   درختی کاشتی،روح تو شاداب

مهندس اکبر طولابی سال ۱۳۶۷در رشته خاک شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز وارد دانشگاه شد، ایشان تا قبل از این همزمان درگیر جبهه و جنگ و مشاغلی چون شهرداری طرهان و کوهنانی ،مسئولیت اداره اصناف در دوران پس از انقلاب بودند. بعد از اتمام جنگ تحمیلی وارد دانشگاه شدند و پس از اخذ مدرک مهندسی در رشته خاک شناسی جهت خدمت به سرزمین مادری بازگشتند ، بلافاصله در اداره منابع طبیعی کوهدشت استخدام شدند که بعد از مدتی کوتاه از وارد شدن به اداره به صورت خود جوش به فکر ایجاد پارک جنگلی در زادگاه خود افتاد و انرژی بسیاری صرف این پروژه کردند ،مهندس طولابی بشدت علاقمند به رشته تحصیلی خود و خدمت به مردم بودند به عزای خدمت خود هیچ انتظاری از مردم و مسئولین نداشتند علاقه ایشان به قدری بود که با درختان بی زبان سخن ها می گفتند (شاید باورش سخت باشد)مادر به پدرم می گفتند که ما بعضی وقتها به درختان منطقه داوود رشید حسودیمان می شود که شما چرا آنها را آنقدر دوست می دارید و هر روز  بغیر از وقت اداری به آنها سر می زنید که پدر در جواب  فرمود اینان نیز (درختان)با فرزندان من تفاوتی ندارند و مثل فرزندانم درختها رادوست می دارم و بابزرگ شدن هردو اینان شاد و مسرور می شوم .

پدر در طول این سالها بارها شرایط برایشان مهیا می شد که کوهدشت ،باغ و مردم را ترک کنند و برای پیشرفت به شهر های بزرگتر عزیمت کنند در این  ایام پست هایی هم به ایشان پیشنهاد داده می شد که علاقه ای نشان نمی دادند و می گفتند که ما اگر توانایی خدمت داریم چرا به همشهریان خود خدمت نکنیم؟ می دانید اگر تمام ما به اندازه ایشان عاشق خدمت برای دیارمان بودیم کوهدشت می توانست از زیباترین شهرهای ایران باشد ؟

سخنی با مسئولین :

آیا کار سختی است ده ها آلاچیق،دستشویی،منقل بتونی،در این پارک جنگلی طراحی شود،آیا کارسختی است حاصل این زحمات را بر باد ندهیم؟! آیا شما مسئولین محترم اخیرا به این منطقه مشرف شده اید ،ایا چنین طبیعت مصنوعی زیبایی در کوهدشت سراغ دارید؟ شما که هدفی برای پیشرفت کوهدشت ندارید لااقل دارایی مردم را بر باد ندهید .

مسئولین محترم خانواده طولابی به خاطر مردم از شما  در خواست دارد چون این پارک برای مردم است ما حتی انتظار تقدیر و تشکر معنوی هم از شما نداریم .ما این مکان را برای خود نمی خواهیم،اگر این مکان زیباسازی نشود درختان منطقه هرس نشوند یا اینکه به این ترتیب آلودگی ادامه پیدا کند این منطقه نیز از دست خواهد رفت . مگر مردم ما  از دید شما ظالم هستند ؟ آیا شما با این همه قدرتی که داشته اید؟ تا به حال موفق به اجرای چنین مکان تفریحی  شده اید؟ آیا همه شما به اندازه یک کارمند معمولی خدمت کرده اید؟ ما از لسان مردم این دیار عاجزانه از شما خواستار رسیدگی هستیم هرچند که خدمت وظیفه شماست و ما نباید ملتمسانه در خواست کنیم اگر توانایی خدمت ندارید از پست خود استعفا کنید بگذارید شرایط خدمت گذاری فرا رسد ، آیا مسئولیت پذیری در بین شما هست،آیا این که می خواهیم داشته هایمان را حفظ کنید درخواست زیادی است ما از شما انتظار نداریم اینچنینی را بوجود آورید! ولی انتظار این را داریم در حفظ دارایی مان کوشا باشید .

این را فراموش نکنید که شما بدون مردم هیچ گونه ارزشی ندارید (خدمت وظیفه شماست)

سخنی با همشهریان گرانقدر:

آیا ما می دانیم تخریب جنگل از تمام لحاظ شرعی ،عرفی و قانونی جرم محسوب می شود؟

مگر این مکان تفریحی متعلق به ما نیست پس چرا در حفظ آن کوشا نیستیم من هم جزء کوچکی از شما هستم این گفته ها را به تذکر نگیرید چون ما از جنس شماییم . درختان  و طبیعت متعلق به تمام مردم است .چرا درختی که در سایه آن می نشینیم و از انرژی آن استفاده می کنیم ساقه های آن را می شکنیم !کجای دنیا این حرکت را تایید می کند .

اگر در حفظ این منطقه تفریحی کوشا نباشیم قطعاً نسل بعدی ما این پارک جنگلی را نخواهند دید.

… گر چه هدف از ارائه مطلب تخریب هیچ شخص و ارگانی نیست ،هدف پیشرفت کهن دیار کوهدشت بوده و حقیر گرچه ناتوان و ناقص خواسته های شما را به مسئولین تذکر داده و در این راستا توان ناچیزم را به کار خواهم گرفت

 و من الله توفیق

حمید(مازیار)طولابی  فرزند مرحوم اکبر طولابی

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

11

 

13

 

1

 

2

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=85994

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۲
  1. انشاء الله روح مطهر مرحوم طولابی برای امور خیر جاریه ای که انجام داده اند قرین رحمت الهی باد

  2. سعدیا مرد نکو نام نمیرد هر گز
    روح مرحوم طولابی شاد

  3. خداوند روح بزرگ ایشان را باارواح طیبه محشورگرداند.خدمات ایشان به مردم کوهدشت هیچگاه از اذهان پاک نخواهدشد.پارک داود رشید،کله گاو راه ازخدمات این بزرگ مرد میباشد.باتوجه به حدیث معرف”هرکس درختی بکارد خداوند درقیامت حسنه ای به وی عطا خواهدکرد”خود بخود ارزش معنوی کار مرحوم طولابی برهمگان اشکارخواهدشد.

  4. خداوندبیامرزدش مهندس خوب وبااخلاق و جسوری بود خانواده خوشنامی دارند ویادگارارزشمندی به جاگذاشتندکه این منطقه راازخطربیابانی شدن رهاندندولی به قول پسرعزیزشان بایدمحافظتش کنیم

  5. روحش شاد و یادش گرامی
    انسان های خوب یادشان و کردارشان برای همیشه ماندگار است

  6. خداوندا مهندس طولابی را بیامرز؛و یادگارانش را پایدار فرما.

  7. در کار گلاب و گل رسم ….. این بود ……. و آن پرده نشین باشد. یادش به نیکی گرامی باد

  8. خداوند روح پاک ومطهرش را را با ارواح طیبه محشور فرماید .انصافا آن مرحوم یکی از جهادگران زحمتکش و خوشنام شهرستان بودند.

  9. خداوند رحمت کند روح بلند ایشان را واقعا خدمت گذاری عملش بود.

  10. خداوند روحش راشاد کند کار بسیار مهمی راانجام داده اند

  11. افسوس که دراین سفر دور ودراز رفتند ورویم وکس نمیگردد باز, به جرات باید گفت که اگر زحمات مرحوم طولابی نبود این پارک مهیا نمیشد , مرحوم طولابی ازنظر اخلاق ومنش دارای سخاوت ودر عین حال مناعت طبع مخصوصی بود که باید گفت در این مورد از تمام همقطارانش ودوستانش مجزا کرده بود, جدا” در زمینه مسایل مادی ودنیوی به انها پشت پا زده بود,همین روحیه غیرت ومردمداری باعث شد در تمام عرصه ها خستگی ناپذیر ومصمم باشد,یاد وخاطراتش جاودان

  12. نه چشم دل به سویی،نه باده در سبویی
    که تر کنم گلویی،به یاد آشنا من
    زمن هر آنکه او دور، چو دل به سینه نزدیک
    به من هر آنکه نزدیک، ازو جدا، جدا من
    دلم گرفته ای دوست هوای گریه با من…

    عمو جان روحت قرین رحمت الهی باد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.