تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

جولان ۲۲ ساعته آتش در جنگل‌های پلدختر؛ مسئولان از مهار آتش می‌گویند اما مردم از پیشروی آتش‌سوزی

  • کد خبر : 86319
  • 25 خرداد 1395 - 22:29

  جنگل‌ها و مراتع شهرستان پلدختر امروز دچار حریق شد و به دلیل وزش باد و صعب‌العبور بودن منطقه این آتش‌سوزی پس از گذشت حدود ۲۲ ساعت همچنان ادامه دارد. به گزارش میرملاس؛به نقل از تسنیم شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان در ارتباط با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان پلدختر بابیان اینکه آتش‌سوزی جنگل‌ها […]

image_800_522

 

جنگل‌ها و مراتع شهرستان پلدختر امروز دچار حریق شد و به دلیل وزش باد و صعب‌العبور بودن منطقه این آتش‌سوزی پس از گذشت حدود ۲۲ ساعت همچنان ادامه دارد.

به گزارش میرملاس؛به نقل از تسنیم شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان در ارتباط با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان پلدختر بابیان اینکه آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع شهرستان پلدختر ساعت ۱۷ کاملاً مهار شده است، افزود: این آتش‌سوزی ساعت ۹ صبح آغاز و تا ساعت ۱۳ ادامه داشت، اما پس از خاموش شدن به دلیل وزش باد مجدداً ساعت ۱۴ آتش شعله‌ور شد و اطفاء آن تا ساعت ۱۷ ادامه پیدا کرد.

وی افزود: در این آتش‌سوزی که بیشتر مراتع دچار حریق شد، کمتر از ۱۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع کوه تنوم در  آتش سوخت.

مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان بابیان اینکه برای مهار این آتش‌سوزی حدود ۱۰۰ نفر از طریق بالگرد به منطقه اعزام شد، عنوان کرد: نیروهای منابع طبیعی از نخستین ساعت حریق تا پایان آن در منطقه حضور داشتند.

وی بیان کرد: در قالب ۱۱ سرویس نیروها را در این منطقه مستقر کردیم و اگر این بالگرد نبود حدود ۱۰ ساعت طول می‌کشید تا نیروها به این منطقه صعب‌العبور برسند و آتش را خاموش کنند.

نجفی به تأثیر مهم بالگرد در مهار این آتش‌سوزی اشاره کرد و گفت: از ساعت شروع حریق تا پایان آن در این منطقه حضور داشتیم.

ازآنجاکه برخی از نیروهای محلی حاضر در منطقه آتش‌سوزی خبر از عدم مهار این حریق می‌دهند گفت‌وگویی داشتیم با یکی از این نیروها که برای مهار آتش به این منطقه اعزام‌شده بود.

کرمی یکی از نیروهای اعزام‌شده این منطقه اظهار داشت: آتش‌سوزی جنگل و مراتع پلدختر مهار نشده و آتش‌سوزی در این منطقه ادامه دارد.

وی افزود: نیروهای مردمی از صبح برای مهار آتش‌سوزی به این منطقه اعزام شدند و با تاریک شدن هوا مجبور شدند با زبان روزه و بدون هیچ امکاناتی با پای پیاده برگردند.

سعید کرمی عنوان کرد: با توجه به نبود آب و غذا نیروهای مردمی مجبور به برگشتن شدن و این در حالی است که هیچ مسئولی هم در منطقه نبود.

وی بیان کرد: ازآنجاکه این آتش‌سوزی هنوز مهار نشده است در چندین کیلومتر آتش همچنان گسترده‌تر می‌شود.

سرهنگ صفر عبدالوند فرمانده انتظامی پلدختر نیز ظهر امروز در ارتباط با این آتش‌سوزی در جمع خبرنگاران این شهرستان  زمان شروع آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع پلدختر را ساعت ۱۳ دقیقه بامداد اعلام کرد و گفت: جنگل‌ها و مراتع شهرستان پلدختر در دو منطقه دچار حریق شدند.

وی افزود: این آتش‌سوزی ساعت ۱۳ دقیقه بامداد امروز در جنگل‌ها و مراتع تنگ لیلم و چشمه کول تاک  از توابع شهرستان پلدختر آغازشده است و باوجود اعزام نیروهای امدادی به این مناطق، آتش هنوز در میان درختان و مراتع زبانه می‌کشد.

فرمانده انتظامی پلدختر عنوان کرد: نیروهای منابع طبیعی و مردمی ساعت‌ها  برای خاموش کردن آتش در تلاش هستند ولی آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: متأسفانه وزش باد شدید آتش‌سوزی در جنگل و مرتع را تشدید کرده است و  از طرفی سخت گذر بودن منطقه، طولانی بودن مسیر و شیب تند عملیات اطفاء حریق را با مشکل مواجه کرده است.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=86319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.