تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

سرپرست منابع طبیعی کوهدشت:حریق در عرصه‌های این شهرستان عمدی است

  • کد خبر : 87724
  • 30 مرداد 1395 - 22:01

  سرپرست منابع طبیعی کوهدشت گفت: حریق در عرصه‌های این شهرستان عمدی است. به گزارش میرملاس؛عبدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: جنگلداران در خط مقدم دفاع از عرصه‌های منابع طبیعی قرار دارند. وی با بیان اینکه برای احداث کمربند حفاظتی به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی قانون دست ما را […]

۲۰۱۶۰۷۳۰_۱۴۴۲۳۳

 

سرپرست منابع طبیعی کوهدشت گفت: حریق در عرصه‌های این شهرستان عمدی است.

به گزارش میرملاس؛عبدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: جنگلداران در خط مقدم دفاع از عرصه‌های منابع طبیعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه برای احداث کمربند حفاظتی به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی قانون دست ما را بسته است، افزود: از ۵۰ سال پیش تاکنون اهالی روستاها به اراضی ملی تعرض کردند.

عبدولی بیان کرد: متأسفانه افراد سودجو به خاطر گرفتن صمغ درختان در مناطق صعب‌العبور درختان را آتش می‌زنند تا با مشغول کردن نیروهای منابع طبیعی به اطفای حریق به گرفتن صمغ درختان بپردازند.

سرپرست منابع طبیعی شهرستان کوهدشت تصریح کرد: آفت و بیماری از دیگر مشکلات است که جنگل‌های کوهدشت را تهدید می‌کند و متأسفانه نیرو در حوزه گیاه‌پزشکی نداریم تا این آفات را رصد و برطرف کند.

وی گفت: به دلیل کمبود اعتبار و نیروی انسانی دست به عصا کار می‌کنیم و در شهرستانی که ۲۰۰ هزار هکتار عرصه جنگلی وجود دارد با ۱۰ نیرو حفاظتی نمی‌توان کاری از پیش برد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=87724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام به مسئولین شهرستان کوهدشت – به عرض می رساند که درگذشته (قبل ازانقلاب ) یگان مسلحی بنام گارد جنگل درکوهدشت مستقربود ودرچندنقطه ازجمله بلوران -سرطرهان- سرکوه همیان و … پاسگاه داشتند وانصافا بخوبی هم ازجنگل وحیوانات وحشی محافظت می کردند. درحال حاضر یکی ازراه کارهای حفاظت ازجنگل تشکیل گارد جنگل می باشد. راه دیگردرگیرکردن شورای روستاها باموضوع جنگل می باشد به طوری که تمامی رفت وآمد های به جنگل رازیر نظر داشته باشند ودرمواردی ازتردد جلوکیری کنند بخصوص درفصل تابستان تاشروع بارندگی پاییز .درضمن ازپایگاه های بسیج روستایی هم میتوان کمک گرفت. یک راه دیگرشروع نهضت احیاء جنگل وفرهنگ سازی میباشد که بطورموازی می بایست انجام شود.امید وارم مبادی مربوطه اقدامی بعمل آورند.منتظرکمک مرکز ودیگران نباشید چونکه نابود کننده جنگل مردم منطقه هستند واحیاءکننده جنگل هم فقط مردم آن منطقه می توانند باشند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.