تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

خم شدن کمر یک واحد تولیدی کوهدشت زیر بار تحریم ها و رکود بازار/وقتی بدهی از دارایی یک کارخانه پیشی می گیرد

  • کد خبر : 87899
  • 03 شهریور 1395 - 21:06

به گزارش میرملاس؛ظهر چهارشنبه جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان در محل اتاق بازرگانی خرم آباد تشکیل شد و در آن مشکلات چند واحد تولیدی از جمله کارخانه آجر کاشانه کوهدشت، مجتمع تفریحی عطرستان بروجرد و یک واحد تولید شن و ماسه مطرح و بررسی شد. شرکت آجر کاشانه کوهدشت یکی از واحدهای تولیدی مشکل […]

81665508-70005167

به گزارش میرملاس؛ظهر چهارشنبه جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان در محل اتاق بازرگانی خرم آباد تشکیل شد و در آن مشکلات چند واحد تولیدی از جمله کارخانه آجر کاشانه کوهدشت، مجتمع تفریحی عطرستان بروجرد و یک واحد تولید شن و ماسه مطرح و بررسی شد.

شرکت آجر کاشانه کوهدشت یکی از واحدهای تولیدی مشکل دار مطرح شده در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان بود که طلبکاران این واحد خواستار حکم ورشکستگی آن هستند تا بتوانند به مطالبات خود دست یابند.

خم شدن کمر یک واحد تولیدی کوهدشت زیر بار تحریم ها و رکود بازار

فرهاد بازوند رئیس هیئت مدیره شرکت آجر کاشانه کوهدشت که مخالف صدور حکم ورشکستگی این واحد است، بیان داشت: در حال حاضر ۷۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند که ۴۰ درصد آن ها زن و مابقی مرد هستند.

وی با بیان اینکه از تولیدات کارخانه آجر کاشانه کوهدشت حدود یک میلیارد تومان محصول تولید شده روی زمین مانده است، عنوان کرد: به دلیل رکود بازار مسکن محصولات این کارخانه در بازار به فروش نمی رسد در حالی که اگر این تولیدات به فروش می رسید بخشی از بدهی آن پرداخت می شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آجر کاشانه کوهدشت با بیان اینکه حدود هشت سال است که کمر این کارخانه به دلیل تحریم ها و رکود بازار خم شده است، ادامه داد: علیرغم مصوبه شورای تامین مبنی بر استمهال دو ماهه به این کارخانه از سوی بانک ها و امور مالیاتی اما بانک ها علیه ما اجرائیه صادر کرده اند.

بازوند کل بدهی شرکت آجر کاشانه کوهدشت را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: از این مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به صورت اسناد پرداخت شده و ۶۰۰ میلیون تومان دیگر مربوط به بدهی مردم است که در مقابل این مبلغ بدهی یک میلیارد تومان محصول وجود دارد که اگر زمینه فروش آن فراهم شود می توانیم بدهی ۶۰۰ میلیون تومانی خود به مردم را پرداخت کنیم.

وقتی بدهی از دارایی یک کارخانه پیشی می گیرد

وی گفت: با توجه به اینکه تمام اموال منقول و غیرمنقول شرکت آجر کاشانه کوهدشت در رهن بانک بوده اگر این ورشکستگی اعلام شود چیزی به طلبکاران حقیقی نمی رسد لذا اعلام حکم ورشکستگی دردی از طلبکاران دوا نمی کند لذا خواستار مهلت برای پرداخت بدهی خود به طلبکاران حقیقی هستیم.

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت نیز در خصوص پرونده شرکت آجر کاشانه کوهدشت گفت: سابقه پرونده این شرکت مربوط به چهار سال پیش بوده و این شرکت از آن زمان تا کنون مشکلات عدیده ای داشته است به طوری که در سال ۹۱ حدود ۲۱ طلبکار از آن شکایت کرده و جلسات دادگاه برای مهلت به کارخانه بارها تجدید شده است و کمتر پرونده ای این همه دادگاه تجدید نظر داشته است.

فردین عسگرزاده با اشاره به اینکه در اردیبهشت امسال اجرای حکم ورشکستگی شرکت آجر کاشانه کوهدشت صادر شده است، افزود: با این وجود ما از قاضی پرونده درخواست داده ایم اجازه دهد این شرکت به فعالیت خود ادامه دهد.

وی تعداد طلبکاران کنونی شرکت آجر کاشانه کوهدشت را ۱۴ نفر دانست و بیان داشت: طلب این افراد حدود ۷۸۵ میلیون تومان است و در مجموع این شرکت بیش از ۳.۵ میلیارد تومان بدهکاری داشته در حالیکه جمع دارایی های آن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

اعلام ورشکستگی برای یک کارخانه مشکلی را حل نمی کند

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت با بیان اینکه تمام شرکت آجر کاشانه کوهدشت در رهن بانک سپه و بانک صنعت و معدن است، ادامه داد: بیش از ۲.۵ میلیارد تومان اجرائیه از سوی بانک برای این شرکت در حال اجراست.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه اعلام ورشکستگی برای شرکت آجر کاشانه کوهدشت هیچ مشکلی را حل نمی کند، عنوان کرد: با اعلام این حکم اداره تسویه ورشکستگی این واحد را تملک کرده و چون خود توانایی اداره آن را ندارد مجبور است آن را بفروشد و در نهایت به جایی نخواهد رسید.

جعفر بدری از رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت خواست حکم ورشکستگی شرکت آجر کاشانه کوهدشت را به مرحله تائید نظر برده تا در این مرحله این موضوع بررسی شود و ادامه داد: اگر حکم ورشکستگی قطعی شد دادگستری کوهدشت آن را باید زمانی اعلام کند که یک خریدار قوی تر از مالک قبلی برای شرکت مورد نظر وجود داشته باشد تا بتواند کارخانه را فعال کند.

وی افرود: اگر این کارخانه را از مالک فعلی گرفته و آن را به اداره تسویه و ورشکستگی تحویل بدهیم هیچ مشکلی حل نمی شود لذا اگر حکم ورشکستگی اعلام شد باید در مرحله اجرا متوقف شود تا خریدار برای آن پیدا شود.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=87899

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.