تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
8

حمله گرگ‌ها و تلف شدن ۲۰ رأس گوسفند دامدار کوهدشتی!

  • کد خبر : 93364
  • 16 دی 1395 - 21:28

گرگ های درنده و گرسنه در منطقه نامکول بخش کوهنانی به گله یک دامدار روستایی حمله و ۲۰راس از گوسفندان این دامدار را تلف کردند.

photo_2017-01-05_20-29-34

 

بر اثر حمله های گرگ های وحشی به گوسفندان در روستای نامکول سیاب از توابع بخش کوهنانی تعداد ۱۵راس کشته شدند و ۵راس نیز ناپدید شدند.

به گزارش میرملاس،داریوش ولی زاده دامدار کوهدشتی اهل روستای نامکول بخش کوهنانی در گفتگو با خبرنگار میرملاس اظهار داشت:این گوسفندان را با وام کمیته امداد برای امرار معاش خانواده ام خریده بودم که بر اثر حمله گرگها تلف شدند و تمام دارایی ام از بین رفت.

 

وی در مورد چگونگی این حادثه ادامه داد: گوسفندان در دامنه کوههای منطقه مشغول چرا بودند که متوجه حمله گرگها به گله شدم لذا اهالی را به کمک طلبیدم و پس از رسیدن مردم روستا تعداد پانزده راس از گوسفندانم طعمه گرگ ها شدند و پنج راس نیز ناپدید شدند.

 

وی ادامه داد:وقتی اهالی روستا متوجه تلف شدن گوسفندانم شدند قصد کشتن گرگها را داشتند که برای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش از این کار ممانعت کردم و اجازه ندادم گرگها را بکشند چندین روز پیش نیز در اثر حمله گرگها به گوسفندان در روستای منار کوهنانی نیز تعداد پنج راس گوسفند تلف شدند.

 

این دامدار ادامه داد: به دلیل این حادثه دچار خسارات سنگینی شدم و با این وجود تنها خواسته ام از مسئولان این است که در پرداخت بدهی ۳۰۰ میلیون ریالی که به کمیته امداد دارم مرا مساعدت کنند.

 

بهمن کمالوند دیگر دامدار خسارت دیده اهل روستای منار اظهار کرد: گوسفندان را در نزدیکی روستا برای چرا رها کردم که دو قلاده گرگ تتها در عرض چند دقیقه پنج راس از گوسفندانم را تلف کردند.

 

حمید طولابی رئیس اداره حفاظت محیط زیست کوهدشت در این رابطه بیان داشت: متاسفانه بعلت شکار بی رویه حیوانات وحشی توسط غیر بومی ها چرخه محیط زیست دچار مشکل شده و گرگها بعلت نبود شکار حیوانات وحشی از جمله گراز مجبور می شوند برای شکار به حیوانات حاشیه شهرها و روستا صدمه بزنند لذا از مردم متطقه انتظار داریم شکارچیان غیر مجاز که اقدام به شکار گراز و دیگر حیوانات می کنند را به منطقه راه ندهند و آنها را به محیط زیست گزارش دهند و اجازه ندهند که این شکارچیان بدون مجوز محیط زیست منطقه را تخریب کنند.

 

تهیه گزارش:محمد کریمی

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=93364

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. طولابی جان تحلیل شما نادرسته .این اولین باراست دیگاه بیان شده

  2. قابل توجه آقای طولابی
    درمنطقه سیاب چیزی که زیاداست گرازوهرسال هم خسارات سنگینی به درختان انار ومحصولاتشان وارد میکند
    لازم است بدانید این گرگ ها را شما بجان مردم انداختید نه شکار بی رویه شکارچیان
    بهتر بود تیتر خبر را اینجوری مینوشتوی میرملاس جان
    گرگی که محیط زیست به جان مردم انداخت

  3. چند سالی میشه که خیلی کم و بندرت گرگی تو کل منطقه کوهدشت (و حتی لرستان) دیده شده، ولی جدیدا تو تمام کوه های کوهدشت پر شده از گرگ که از حالت طبیعی خارج شده و دامدارها و حتی اهالی روستاها امنیت ندارند که این جای تاسف داره واسه محیط زیستی که بدون هیچ برنامه ریزی و مدیریتی باعث این کار شده و این گرگ ها رو تو طبیعت آزاد کرده و باید مسولیت تمام این خسارتها را عهده دار باشه، مردم قطعا باید از جان و مال خودشون دفاع کنن!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.