تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

سومین نشست هم اندیشی با موضوع انسداد مبادی بیسوادی وساماندهی دانش آموزان عشایر برگزار شد

  • کد خبر : 96799
  • 03 اردیبهشت 1396 - 22:37

سومین نشست هم اندیشی استان های لرستان، خوزستان، ایلام، همدان و کرمانشاه با حضور معاون دفتر آموزش و پرورش عشایر کشوربا هدف انسداد مبادی بیسوادی دانش آموزان عشایری وساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی ۹۶/۹۷ به میزبانی استان لرستان در شهر خرم آباد برگزار شد به گزارش میرملاس؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان […]

سومین نشست هم اندیشی استان های لرستان، خوزستان، ایلام، همدان و کرمانشاه با حضور معاون دفتر آموزش و پرورش عشایر کشوربا هدف انسداد مبادی بیسوادی دانش آموزان عشایری وساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی ۹۶/۹۷ به میزبانی استان لرستان در شهر خرم آباد برگزار شد

به گزارش میرملاس؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان در این نشست با اشاره به تحصیل ۴هزار و ۴۹۶دانش آموز در مدارس عشایری لرستان گفت : در فصل کوچ عشایر ۲۶دانش آموز از استان همدان در قالب ۵کلاس چندین ماه را در استان لرستان سپری می کنند و لرستان هم عهده دار تحصیل و تامین معلم این دانش آموز در مدت اقامت در استان لرستان است . باقر توکلی افزود : ۳۸۸دانش آموز از استان لرستان هم در قالب ۴۵کلاس در فصل کوچ به استان خوزستان عزیمت می کنند .
وی در ادامه به مشکلات تامین نیروی انسانی دانش آموزان کوچ رو اشاره کرد و گفت : ضرورت دارد تا مرکز برنامه ریزی وزارت با نگاه جامع نسبت به تامین و اختصاص معلم مورد نیاز این استانها با هماهنگی دفتر امور عشایر اقدام کند .
توکلی در پایان افزایش پوشش تحصیلی و انسداد مبادی بی سوادی را یک سیاست محوری برشمرد و تاکید کرد : با توجه به نقشی که عشایر در تولید و خودکفایی کشور دارند باید مسائل و مشکلات آنها هم به صورت ویژه و خاص دنبال شود .
رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان لرستان هم به تحصیل سه هزارو ۵۰۰دانش آموزعشایری در دوره ابتدایی ، ۵۸۳دانش آموز در دوره متوسطه اول و ۴۱۳دانش آموز در دوره دوم متوسطه لرستان گفت : خدمت رسانی به دانش آموزان عشایری بالاترین و عینی ترین مصداق توسعه عدالت آموزشی است. نصراله بازگیران به وجود دانش آموزان مستعد و توانمند در مناطق عشایری اشاره کرد و افزود : ما وظیفه داریم که بستر مناسب را برای پرورش بیش از پیش این استعدادها فراهم کنیم.
وی با تقدیر از حضور فعالانه و ایثارگرانه معلمان عشایری و تعلیم و تربیت دانش آموزان مناطق محروم کم برخوردار افزود : تدریس در این مناطق نمونه بارز ایثار و فداکاری است و این کار جز با عشق و علاقه و انگیزه درونی قوی امکان پذیر نیست . بازگیران در پایان به حضور با نشاط خیرین در مناطق عشایری اشاره کرد و گفت : با مشارکت خیرین امکانات بسیار خوبی در مدارس عشایری و بین دانش آموزان این مناطق توزیع شده است کهما را به بسط عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزشی نزدیکتر می کند .

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=96799

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.